2010-10-26, 18:10
Medlem
withnonames avatar
Jag kollar på oerhört mkt MMA och här är P4P den bäste MMA fightern genom tiderna.Så jävla bäst oavsett vad som hände mot Werdum.Däremot behöver han röra sig nu och ta en fight.Overeem blir en bra motståndare för jag tror Fedor kommer jobba exakt likadant som Shogun Rua i gameplan och därmed besegra Overeem.Hans ev.match drömmatch mot Lesnar ska UFC va glad inte hände för den där luckan i Lesnars standup hade Fedor hittat.Möter han Overeem så hoppas jag oddsmakarna misstror Fedor och sätter ett gynnsamt odds för jag kommer då spela 50% av min oddsbörs på honom.

Skräckscenario är att han tappat intresset och börjat luta åt politik och att träna andra fighters samt administrera sitt imperium vilket är en naturlig väg för honom att gå när han slutar.
Citera
2010-10-26, 18:25
Bannlyst
Nej Fedor är inte mina ögon P4P den bästa fightern någonsin. Han har dansat runt i Pride när konkurrensen var betydligt mindre i tungvikten.
Idag är det tuffare än någonsin och Fedor och hans management känns bara mer och mer skrattretande för varje dag som går. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att Fedor är irrelevant i dagens tungvikt då han inte visar någon som helst intresse att möta de bästa. Hans management är bara rädda för att fläcka ner Fedors fight record.
Citera
2010-10-26, 23:27
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkad
Fedor är bäst!

Har följt honom sedan tidig Pride och aldrig sett en människa dominera andra människor som han. Man kan utan att överdriva säga att han inte förlorat en enda rond sedan Arona i Rings, ingen har ens varit nära..och då är det inga korgossar han har mött. Att han sedan är en "liten" HW är än mer imponerande. Men det som mest imponerar är hans personlighet, inget skitsnack, han vill bara fightas.

Lite synd att han förlorade matchen mot Werdum, men å andra sidan är jag glad över att jag fick se den sjukaste 6-7 slag kombon som han droppade honom med i början. Dessutom fastnade han i triangeln pga att han blev inrullad i buren...har för mig att Fedor inte tränar i bur vilket verkligen kan ses som oklokt.

Bästa Fedor HL för den som tycker sånt är kul!

http://www.indavideo.hu/video/Fedor_...o_HL_best_ever

Han förlorade garanterat första ronden mot Rogers
Citera
2010-10-26, 23:57
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Nej Fedor är inte mina ögon P4P den bästa fightern någonsin. Han har dansat runt i Pride när konkurrensen var betydligt mindre i tungvikten.
Idag är det tuffare än någonsin och Fedor och hans management känns bara mer och mer skrattretande för varje dag som går. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att Fedor är irrelevant i dagens tungvikt då han inte visar någon som helst intresse att möta de bästa. Hans management är bara rädda för att fläcka ner Fedors fight record.

Just därför han mött Noguierax2 och Crocop i Japan när alla 3 var heta?
Problemen ligger mer på ekonomiskt plan och däri ligger en del stolthet från olika håll spekulerar jag i.
Något överdrivna krav från Fedors organisation dvs de ska ha 50% av PPV intäkterna men UFC hade väl kunnat ta det ändå och gått med kraftig ekonomisk vinst.Ett specialevent med nån förmatch,nån specialmatch och huvudevent hade de väl kunnat göra.
Citera
2010-10-27, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Just därför han mött Noguierax2 och Crocop i Japan när alla 3 var heta?
Problemen ligger mer på ekonomiskt plan och däri ligger en del stolthet från olika håll spekulerar jag i.
Något överdrivna krav från Fedors organisation dvs de ska ha 50% av PPV intäkterna men UFC hade väl kunnat ta det ändå och gått med kraftig ekonomisk vinst.Ett specialevent med nån förmatch,nån specialmatch och huvudevent hade de väl kunnat göra.

UFC, det har gjort allt för att spela med bollen. I stort sätta alla organisationer har haft problem med Fedor och hans management. Hela tungviktsscenen har totalt havererat och Scott Coker och hans jurister har stora problem att få till stånd matcher med den ryska maffian.
Citera
2010-10-27, 08:10
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Han förlorade garanterat första ronden mot Rogers

Men va, skojar du med oss nu, han fick en jabb på näsan som gjorde ett cut på fedor plus nåt slag i GnP situationen,
Fedor hade bra träffar både stående och på backen, hade 2 nedtagningar, iallafall 2 submissionförsök. Hur exakt förlorade Fedor den ronden om jag får fråga??
Citera
2010-10-27, 10:10
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Men va, skojar du med oss nu, han fick en jabb på näsan som gjorde ett cut på fedor plus nåt slag i GnP situationen,
Fedor hade bra träffar både stående och på backen, hade 2 nedtagningar, iallafall 2 submissionförsök. Hur exakt förlorade Fedor den ronden om jag får fråga??
Folk verkar endast minnas första ronden som (vilket jag förstår eftersom det såg ruggigt ut) när Rogers fick igång lite g'n'p när Fedor låg med huvudet mot buren. I efterhand såg det betydligt ofarligare ut med endast 2-3 bra träffar. Jag har inte analyserat ihjäl första ronden men inte fan var det någon utskåpning från Rogers håll i alla fall.

PS. Jag har läst en del skribenter på internetz som sitter och spekulerar/hoppas på en rekrytering till UFC. Man menar att HW-scenen blivit sargad efter Brocks förlust samt att Fedors management blivit betydligt öppnare. För min del har jag slutat hoppats så slipper jag bli besviken.
Citera
2010-10-27, 10:38
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Folk verkar endast minnas första ronden som (vilket jag förstår eftersom det såg ruggigt ut) när Rogers fick igång lite g'n'p när Fedor låg med huvudet mot buren. I efterhand såg det betydligt ofarligare ut med endast 2-3 bra träffar. Jag har inte analyserat ihjäl första ronden men inte fan var det någon utskåpning från Rogers håll i alla fall.

PS. Jag har läst en del skribenter på internetz som sitter och spekulerar/hoppas på en rekrytering till UFC. Man menar att HW-scenen blivit sargad efter Brocks förlust samt att Fedors management blivit betydligt öppnare. För min del har jag slutat hoppats så slipper jag bli besviken.

Är väl att man är van att Fedor enbart ska dominera och inte bli träffad av nåt, var väl senast mot Crocop han vart träffad av nåt rent

Och skulle vara skoj med nytt blod in i UFC:s HW division. Nu har man en riktigt contender i JDS men efter den matchen har man en tja halvcontender i vinnaren av Carwin vs Roy Nelson, inget man direkt hoppar högt över.
Skulle behövts Overeem eller Fedor för en match till nästa sommar/höst för att ge vinnaren av Cain vs JDS en riktigt bra motståndare. Tror mer på att Overeem kommer till UFC än att Fedor gör det fast Fedor i UFC skulle vara riktigt skoj fast jag tror Fedors prime börjar närma sig sitt slut, han kommer inte vara så dominant han har varit så många år till. Inte heller Overeem som just nu nog är i sin livs bästa form men om nåt år så börjar nog även han "tappa" (Fan vad jag hatar att fighters ska åldras )

Edit: Såg just nu i ett inlägg av just dig att Carwin vs Nelson inte blir av så ja då ser det nästan ännu tyngre ut för att få fram en contender, får se vad dom gör med Carwin då han med 1 eller 2 vinster kan duga som contender men kanske inte är nån man kommer hoppa högt över oavsett vem han ska möta av JDS eller Cain.
Senast redigerad av No_fear 2010-10-27 kl. 10:41.
Citera
2010-10-27, 20:19
Medlem
d över för fedor, herå
Citera
2010-10-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbildoed
jag håller med, de största just nu är imo Fedor, BJ Penn och Silva, Silva då som det osäkraste kortet.

helt klart!
Citera
2010-10-28, 23:52
Medlem
withnonames avatar
En annan grej med Fedor som man kanske lätt glömmer.Han har inte det minsta behov av att hävda sig utan han är snarare tvärtom.Han gillar bara fighting men inte skiten och byråkratin runtomkring med $$$.
Om det finns folk som tycker han duckar UFC så är han nog jävligt fine med det och det bekommer han inte nämnvärt.Det är det intryck jag fått av Fedor efter alla år.Enormt jordnära person med god mänsklig natur.
Citera
2010-10-31, 03:08
Medlem
-Jw-s avatar
När ska Fedor gå en match igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in