2010-06-20, 01:30
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Alltså vafan i helvette är det för fel på människorna i detta forum? Är allmänbildningen såhär äckligt låg eller sitter jag och tjafsar med en bunt blåsta p12or?
Du sitter och trycker roids men fattar inte att en muskels styrka beror på tvärsnittsarean?
Definiera råstyrka? "Mir är ju bara lean?" Utveckla? Han väger mycket mer än fedor och är mycket mer deffad. Detta beror på att han har större muskler. Den kraft en muskel kan generera är direkt knuten till muskelns tvärsnittsarea.
1+1=2
Mir är bra mycket starkare än Fedor.
Du sitter och trycker roids men fattar inte att en muskels styrka beror på tvärsnittsarean?Definiera råstyrka? "Mir är ju bara lean?" Utveckla? Han väger mycket mer än fedor och är mycket mer deffad. Detta beror på att han har större muskler. Den kraft en muskel kan generera är direkt knuten till muskelns tvärsnittsarea.
1+1=2
Mir är bra mycket starkare än Fedor.
Störst muskler är inte direkt kopplat med att man är starkast. Det beror mycket på genetik också. Som sagt, kom inte och snacka skit när du uppenbarligen inte kan någonting.
Klaga inte på folks bildning i samma mening som du uttalar dig i ett ämne du inte kan någonting om.
edit : Gå in i ett seriöst träningsforum och säg att den som har störst volym på musklerna är automatiskt starkast om man jämför mellan olika personer och du blir utskrattad. Där finns det även folk som orkar leta upp källor till dig som motbevisar dig så snabbt att du får skämmas.
1+1=2 bra att du kan det iaf. Men det är en för simpel formel för att räkna ut råstyrka.
Och btw så har jag aldrig tagit roids, däremot har jag läst på mycket om träning, något du uppenbarligen inte har.
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
nä, men man kan ju också skriva att en större muskel oftare är starkare än en mindre men att det inte alltid behöver vara så 

Exakt. Finns mycket studier bakom det som jag läst. Dock är det länge sedan och exakta detaljerna bakom det samt länkar till studierna kan jag inte i huvudet, men det finns säkert någon som läst dom nyligen som kan posta. Speciellt då i styrketräningsforumet.
edit 2 : Här är en tråd i styrketräningsforumet där dom diskuterar detta, där finns även bättre svar.
lulz123 när du lärt dig lite om träning kan du komma tillbaka, fram tills dess så bespara oss med dina okunniga inlägg där du skriver att vi andra är idioter när det är du själv som är helt okunnig i ämnet.
https://www.flashback.org/t641016p3
Senast redigerad av Johan86 2010-06-20 kl. 01:54.
Senast redigerad av Johan86 2010-06-20 kl. 01:54.