Du har uppenbarligen inte läst det jag skrivit.. jag drog det lite väl långt men jag försökte förtydliga hur man MÅSTE räkna in storleken och styrkan i hur "bra brottare" fedor har mött. Okey, hade han mött Koscheck slängt kryss på honom (likt mot heath herring) så trots att Koscheck är en ypperlig brottare så hade du inte kunnat säga så mycket utifrån det.
Jag är väl medveten om viklasser, hade du bara läst det jag skrivit och sherdog-länken jag postade där jag förklarar lite mer vad jag menar så hade du förstått lite bättre...
Det fövånar mig att det finns så oerhört många tomtar som propagerar för detta "han är har mer skills och är således bättre". Utövare A slår utövare B = Utövare A är bättre PUNKT.
edit: Jag tänker inte fortsätta en sådan här diskussion här heller och jag vet att det retar upp extremt många, framför allt folk som inte är så välväxta och det är inte alls min mening att kritisera dessa. Som sagt så älskar jag all MMA...
I tungvikten så har storleken naturligtvis betydelse, men det är helt onödigt att hävda att någon i en högre viktklass har bättre brottning är någon i en lägre bara för att han är större.
Alla har inte förutsättningen att vara lika stora.
Senast redigerad av mophr 2009-03-05 kl. 08:42.
I tungvikten så har storleken naturligtvis betydelse, men det är helt onödigt att hävda att någon i en högre viktklass har bättre brottning är någon i en lägre bara för att han är större.
Alla har inte förutsättningen att vara lika stora.
Ser man det rent tekniskt ja, men du har ju inte läst vad han skrivit. Han har skrivit att om man ser till allt så har vikten och storleken betydelse.
Jag ska villigt erkänna att jag är okunnig på området - men vilken tror ni sannolikt kommer bli Fedors nästa fight? Vilken organisation tillhör han egentligen, och vad har han för motstånd i denna?
Jag ska villigt erkänna att jag är okunnig på området - men vilken tror ni sannolikt kommer bli Fedors nästa fight? Vilken organisation tillhör han egentligen, och vad har han för motstånd i denna?
Blir det Josh då? Vill minnas att Fedor inte var så pigg på idén. Nu har jag inte fullständig koll på Joshs allra senaste insatser (mest Pride från 2006), men det jag har sett är förvisso imponerande men fan vet om han har något avgörande att sätta emot Fedor...?
Du har uppenbarligen inte läst det jag skrivit.. jag drog det lite väl långt men jag försökte förtydliga hur man MÅSTE räkna in storleken och styrkan i hur "bra brottare" fedor har mött. Okey, hade han mött Koscheck slängt kryss på honom (likt mot heath herring) så trots att Koscheck är en ypperlig brottare så hade du inte kunnat säga så mycket utifrån det.
Nu hängde jag inte med, vem var det som kryssade herring? Det måste jag ha missat.
Blir det Josh då? Vill minnas att Fedor inte var så pigg på idén. Nu har jag inte fullständig koll på Joshs allra senaste insatser (mest Pride från 2006), men det jag har sett är förvisso imponerande men fan vet om han har något avgörande att sätta emot Fedor...?
Vem ska han annars möta? Han har ju gått upp mot en hel del fighters som är bra mycket sämre än Barnett.
Barnett är nog den som kan ge Fedor mest med problem atm... Men ja, han verkar fly den matchen som om Fedor hade pesten.
Går man på känsla så kommer de inte mötas, går man på vad Barnett säger så blir matchen av, "en match vi bara gör en gång" som han så fint uttryckt det.
Beroende vad som händer det här året så är både Sergei och Overeem två potentiella kandidater till kanske ett NYE-möte med Fedor i Japan.. båda två behöver dock ett par kvalitativa vinster. Men säg t.ex att Sergei spöar Big Foot och Jeff Monson t.ex... Overeem spöar t.ex Werdum i en returmatch eller Arlovski på ett imponerande vis.
Då har vi en ny stormatch att se fram emot....
edit: många tkr kanske sergei varit för inaktiv och behöver visa mycket mer. Men vi ska inte glömma att han spöade overeem 2007 och innan det varit mycket nära titelmatch mot Fedor i PRIDE.. Är han i toppform efter Golden Glory träningen nu och briljerar två matcher mot bra motstånd så skulle iaf jag bli rejält upp-pumpad för en Fedor vs. Sergei
Senast redigerad av Tipton 2009-03-05 kl. 15:08.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!