2008-10-22, 00:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Så du menar på fullt allvar att en "hang up" över ett påhittat adoptivbarn skulle få E att ljuga så CS åker fast? I rest my case.
För E själv så tycks familjelivet vara den viktigaste punkten för framtidsplaner.
Jäntan levde ju sitt liv med sina barn och byggde upp sitt liv därefter.
E var rädd för främmande språk och hade nog sin trygghet i staden arboga med inrutade rutiner.
Detta med bort adopterat barn som fick hennes "trygge" sambo i gungning kan ha haft en smittad effekt på familjelivet.
2008-10-22, 01:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
När ska du sluta ljuga om det där?
Tror du att du framstår som trovärdig när du medvetet sitte och ljuger om exakt samma sak hela tiden, tror du det blir en sanning för att du sitter och ljuger om samma sak hela tiden?

Du är ju ett värre troll än jag tidigare trodde

Tycker du ska ta en kurs i svenska och passa på att ta en i matematik också för du verkar ha stora problem med datum, sidnumrering och beslagsnummer.

Jävla idiot!

men då är det fastställt, du ljuger medvetet bara för att du känner för det.

Här är inlägget som bevis:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13296551&postcount=8901
råkade ange fel sidnummer där, istället för 216 ska det vara 260
Men än finns inte Es mobilnr som slutar på 44 med i Fupen som analyserad.
T ringde från den till SOS från Es mobil.
Kvällen innan hade NJ och E en sms konversation mellan varann på nr. som slutar på 44.
NJ ringde Es mobil som slutar på 44 samma kväll som dådet skett.
Den analyserade mobilen som sägs vara Es som T lämnat in dagen efter har slutnr. 19. Det numret är Ts eget.
Var är simkortet på ES mobil med slutnr.44 ??
2008-10-22, 05:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kvällen innan hade NJ och E en sms konversation mellan varann på nr. som slutar på 44.
Den analyserade mobilen som sägs vara Es som T lämnat in dagen efter har slutnr. 19. Det numret är Ts eget.

Det vet nog oxå utredande polis!
Du har inga funderingar på att ringa o fråga istället för att skriva en massa skit om Emma?
Kanske idé att fundera över dina kopplingar till CS?
2008-10-22, 07:52
Bannlyst
Citat:

Jo det är upptaget, men inte som enskilt sim kort, jag har redan presenterat detta för en annan idiot som jag tror äntligen förstod, inte för att jag hyser samma förhoppning med dig men det är ju värt ett försök.

Citat:
Läs nu detta långsamt, låt det sjunka in en stund, ta sen ett djupt andetag innan du förlöjligar dig själv igen.

Telefonen var av en äldre billig modell som inte har internminne att spara sms

Sms sparas då på simkortet.

E fick ett sms från NJ på telefonnummer som slutar på 44.
E fick ett sms från T på telefonnummer som slutar på 44.

Båda dessa sms är fotograferade då de visas upp i telefonen.

Svara nu på denna fråga.

OM simkortet med slutnummer 44 INTE sitter i nokian när den fotograferas, hur kan de då få fram de aktuella smsen?

Tänk nu efter riktigt noga innan du svarar.

Så du erkänner alltså nu att du suttit och medvetet ljugit om det nummer som slutar med 19? Eller var det en äckelbäver du gjorde, alltså "felskrivning" Jag fick aldrig svar på den frågan, du "springer och gömmer dig" varje gång dina lögner avslöjas av någon anledning. Jag kallade tidigare CS för mytoman men jag ändrar mig nog till att säga att Talilbanpernilla är en mytoman.
2008-10-22, 10:03
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
För E själv så tycks familjelivet vara den viktigaste punkten för framtidsplaner.
Jäntan levde ju sitt liv med sina barn och byggde upp sitt liv därefter.
E var rädd för främmande språk och hade nog sin trygghet i staden arboga med inrutade rutiner.
Detta med bort adopterat barn som fick hennes "trygge" sambo i gungning kan ha haft en smittad effekt på familjelivet.

Vad du är vidrig! Hur kan du vara så kategorisk och tolka allt så fel? Tänker du inte innan du skriver?

Jag har en helt annan tolkning av vad minne är, och jag har med all säkerhet mer erfarenhet än du av hjärnskade personer eftersom det är vad jag jobbar med. Du har så fel med ditt utnämnade av "hjärntvättande", det fungerar nämligen inte på en hjärnskadad person och E har en hjärnskada efter att ha blivit slagen i huvudet upprepade gånger.
Effekten skulle vara den samma för dig, om någon galning tog sig för att slå dig i huvudet, upprepade gånger, med en hammare. Då skulle jag peka finger åt dig, hahaha, du är hjärntvättad. Du har inget minne, det du vet är planterat av dina närstående. Ligg lågt bara, tala inte om att du minns för du kommer ändå bara att avfärdas som hjärntvättad!

Förstår du nu då?
2008-10-22, 10:47
Medlem
ooooos avatar
TulpanPernilla...

Jag är glad att jag har dig på Ignore, för det räcker med att jag måste läsa de citeringar av det du skriver för att jag ska må illa.

Jag kan bara sälla mig till ledet och hålla med PappasPralin, Blomvattnare, Liedetector, Rock'N'Roll och våra trevliga norskor i det de skriver till och om dig.

Jag hade förr en förhoppning om att du kankse någon gång skulle ta till dig något, att du skulle kunna förstå något av det folk skriver till dig, men det var verkligen en förhoppning som grusats om och om igen.

Lever du för elakheter? Föder du dig på ondska? För det verkar verkligen inte bättre!

Du försvarar CS i inlägg efter inlägg och sen har du mage att skriva vidriga saker om Emma, som är det riktiga offret i den här tragedin.

Det är Emma som förlorat sina barn, inte CS. Det är Emma som blivit brutalt misshandlad och kämpat för sitt liv, inte CS. Det är Emma som brottas med minnesbilder av det hemska som hände henne och de hon älskar allra mest, det är Emma som får kämpa för att bli trodd, som får kastat i sitt ansikte att de minnen hon har, som hon vet är äkta, inte skulle vara värda något.

Er älskade CS sitter och ljuger medvetet i rätten, sitter och hånflinar mot offren fär den tragedi HON ställt till med. CS har mördat två barn och försökt mörda deras mamma och HENNE behandlar du med "silkesvantar". HENNE tar du i försvar, HENNES obefintliga oskuld försöker du bedyra.

Jag tänkte avsluta det här med att du inte har många rätt i varken hjärtat eller hjärnan, men jag ångrar mig. Du har inte ett enda.
2008-10-22, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Jag är glad att jag har dig på Ignore, för det räcker med att jag måste läsa de citeringar av det du skriver för att jag ska må illa.

Jag kan bara sälla mig till ledet och hålla med PappasPralin, Blomvattnare, Liedetector, Rock'N'Roll och våra trevliga norskor i det de skriver till och om dig.

Jag hade förr en förhoppning om att du kankse någon gång skulle ta till dig något, att du skulle kunna förstå något av det folk skriver till dig, men det var verkligen en förhoppning som grusats om och om igen.

Lever du för elakheter? Föder du dig på ondska? För det verkar verkligen inte bättre!

Du försvarar CS i inlägg efter inlägg och sen har du mage att skriva vidriga saker om Emma, som är det riktiga offret i den här tragedin.

Det är Emma som förlorat sina barn, inte CS. Det är Emma som blivit brutalt misshandlad och kämpat för sitt liv, inte CS. Det är Emma som brottas med minnesbilder av det hemska som hände henne och de hon älskar allra mest, det är Emma som får kämpa för att bli trodd, som får kastat i sitt ansikte att de minnen hon har, som hon vet är äkta, inte skulle vara värda något.

Er älskade CS sitter och ljuger medvetet i rätten, sitter och hånflinar mot offren fär den tragedi HON ställt till med. CS har mördat två barn och försökt mörda deras mamma och HENNE behandlar du med "silkesvantar". HENNE tar du i försvar, HENNES obefintliga oskuld försöker du bedyra.

Jag tänkte avsluta det här med att du inte har många rätt i varken hjärtat eller hjärnan, men jag ångrar mig. Du har inte ett enda.

Håller med dig totalt! Att läsa talibanens inlägg får det att vända sig i magen på mig.
2008-10-22, 11:27
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Jodå, den finns i FUP'en, med bild å allt. Simkortet sitter i, förstår du, annars skulle det inte komma upp någon text från sms i bildrutan. Fiffigt va?!?

Sidhänvisningen har jag skrivit förut, lite får du hålla reda på själv också.
2008-10-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo

Jag vill bara säga att det finns inte mer att tillägga och att detta var den bästa sammanfattningen av verkligheten jag läst i tråden på en god stund.
2008-10-22, 20:09
Medlem
eloges avatar
För er som har missat att Eric Bylander fick en replik på sin debattartikell i vlt.se länkar jag. http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=814226

Eric Bylander blev inte svaret skyldig. http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=819493
Senast redigerad av eloge 2008-10-22 kl. 20:15. Anledning: Eric Tack Åsna
2008-10-22, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
För er som har missat att Eric Bylander fick en replik på sin debattartikell i vlt.se länkar jag. http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=814226

Erik Bylander blev inte svaret skyldig. http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=819493

Förvirrad, heter han Eric eller Erik eller finns det två personer? Sen har redan rättsexperter sagt att en rättegång inte tas om bara för en nämndeman bortfaller under rättegångens gång. Vad fan är en juris doktor för något föresten?
2008-10-22, 20:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Eric Bylander blev inte svaret skyldig. http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=819493
Och Svea Hovrätt blev i sin tur inte Bylander svaret skyldig. Uppenbarligen gjorde en professor i molekylärbiologi en bättre bedömning än en universitetslektor i processrätt om huruvida rättegången "måste" tas om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in