Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kanske Skavstavittnets uppgift är att påvisa att någon annan person
kan ha plockat upp hammaren som åklagarsidan är så säkra på att CS lämnade ifrån sig? Eller att hammaren har
blåst omkring på Skavsta?
Vem stjäl en hammare från säkerhetskontrollen på en flygplats? Och håller tyst om det i 8 månader, när den påstådda incidenten med en Skavstahammare har varit så omskriven? Polisen skrev väl ett brev till de anställda utifrån rykten om detta, och lovade att inte bry sig om ev. brott som begåtts av den som tagit hammaren. Så Skavstapersonalen kan knappast ha missat det, även om de aldrig läser i media och ser på TV.
Kan det vara det här F.G vill komma åt d.v.s att tunnan för farliga föremål inte hade lås före den 18/3.
Det här finns att läsa i fupen om handlingar som tagits bort inför FUP.
Fup. s. 35-36
Enl utredningen har det nu kommit på lås på tunnan för farliga föremål men något sådant
fanns ej den 18e mars 2008.
Det har även framkommit att personal regelbundit tagit upp saker ur tunnan för att bruka som
övning vid röntgenapparaterna.
En i personal, M, har uppgivit att det inte är var någon konst att tillgripa saker ur tunnan innan det att låset sattes på. I övrigt har de flesta uppfattningen om att man ej fick ta
saker ur tunnan.
Det har även funnits en hel del rykten bland personal ang anträffad hammare från kvinnlig
passagerare under tiden då Schurrer passerat säkerhetskontrollen men dessa rykten har ej gått
att få bekräftade.