2008-11-29, 14:26
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
På s 222 i tillägg ser man ett par mörka träningsskor med vita detaljer precis under skostället.

Skor som är arrangerade på exakt samma sätt på bilderna på s 223, 233, 236 och 242 är vita med mörka detaljer.

Vem har bytt ut skorna och varför? Är det någon som går och flyttar runt på saker och ting på en brottsplats mellan bildtagningarna?

Där visade du din intelligensnivå. Du lurade mig i alla fall att detaljstudera bilderna igen, och det var ju skickligt ...
2008-11-29, 15:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte helt orimligt att tänka sig att gm har bemödat sig väsentligt mer om att inte trampa i blodet än utryckningspersonalen.

Hur vet vi att sladden låg exakt som på brottsplatsfotografiet före dådet?

Nej, det är inte orimligt, men om man antar att det inte fanns något blod på sulan när avtrycket sattes så kan man inte hävda att själva framkallningen med aminosvart bevisar att avtrycket är satt i blod. Vad jag kan komma på bör man då ha en blodfläck som har format sig efter sulan för att kunna påvisa att avtrycket är satt i blod. Mig veterligen så finns det inte det och det uppfattar jag som en svaghet i bevisningen.

Det är riktigt att vi inte vet hur sladden låg före dådet, men jag har svårt att se något rimligt alternativ till sträckningen vi ser på bilden.
2008-11-29, 15:07
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Om du hade varit lite uppmärksam skulle du ha läst ett av mina tidigare inlägg av skospår/sladd då diskussionen var uppe. Nu vet ju inte jag om du valt att bortse från fakta eller bara tycker att det jag skriver är blaj ...

Men, om du letar dig fram till sid 271 i tillägget så ser du på bil 1 en förstoring av bilden från sid 268.
På bilden ser du en tydlig linje, som undersidan av en sladd med blod på. Det syns också på linjen att sladden rubbats/glidit i vänstra kanten, då denna bildar en liten "solfjäder".

I det tidigare postade inlägget redogjorde jag för sladdens väg från jacket i väggen, in under den uppvikta mattan och genom dörrhålet. Nu kommer du med samma påståenden/frågor som startade den tidigare diskussionen vilket bevisar att du skiter i det jag säger. Så lätt avfärdar du fakta för att det postats av fel person ... vilket naturligtvis står dig fritt att göra. Men du selekterar fakta och idisslar samma frågor ännu en gång, vilket jag ser som din förlust.

Jag har aldrig varit medveten om att sladdar kan "förflytta sig så som genom ett under". De brukar vanligtvis flytta sig p g a yttre påverkan.

Jag har läst dina inlägg och jag bedömer aldrig inlägg efter vem som har skrivit dem utan endast för vad det står i dem. Du lämnade en redogörelse som åtminstone delvis skulle kunna vara en förklaring till varför man inte ser några spår av sladden i avtrycket. Jag har inte avfärdat din förklaring som omöjlig, men jag tycker det är magstarkt av dig att påstå att det är fakta som skulle göra en vidare diskussion i ämnet överflödig. Sulan över sladden ligger ändå långt ner på listan av det som ältats i det oändliga.
2008-11-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Där visade du din intelligensnivå. Du lurade mig i alla fall att detaljstudera bilderna igen, och det var ju skickligt ...

Du kunde inte ge någon förklaring till det jag skrev om skorna, det enda du hade att komma med var svammel om min intelligensnivå.

I bilden på s. 222 ser skon ut att vara mörk med vit kant runt öppningen. I de andra bilderna som jag nämnde ser det ut att vara en mörk kant runt öppningen.

Katastrof att polisen har kameror från stenåldern.
2008-11-29, 18:41
Bannlyst
Citat:
Du kunde inte ge någon förklaring till det jag skrev om skorna, det enda du hade att komma med var svammel om min intelligensnivå.

I bilden på s. 222 ser skon ut att vara mörk med vit kant runt öppningen. I de andra bilderna som jag nämnde ser det ut att vara en mörk kant runt öppningen.

Ja det är nog inte samma kameror som den där flickfotograferande politikern har, han som tidigt ringde in ett tips till Polisen om CS. Sen hur han visste om hennes närvaro i stan när ingen annan sett röken av henne kan man undra...

edit: Någon som vet vad han har för storlek på skor?
Senast redigerad av beaver_se 2008-11-29 kl. 18:44.
2008-11-29, 18:54
Medlem
LieDetectors avatar
Man kan konstatera att somliga borde hålla koll och tömma sina PM-boxar då de svämmar över.

Varför ska jag rätta till det du inte klarar av caramia? Det var ju ditt scoop!

Läste du inte watsons svar? Han har uppenbarligen ögonen med sig. Om du inte var så noga med att sätta honom på ignore hade du kanske fått svar direkt av honom? Men säker kan jag förstår inte vara, även om jag uppfattat honom som en reko sort som svarar på alla frågor.

Antar att jag blir nästa på din ignore-lista, men det må vara hänt.

Edit, jag har probs med att få bokstäverna i rätt ordning ...
Senast redigerad av LieDetector 2008-11-29 kl. 19:08.
2008-11-29, 19:13
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag har läst dina inlägg och jag bedömer aldrig inlägg efter vem som har skrivit dem utan endast för vad det står i dem. Du lämnade en redogörelse som åtminstone delvis skulle kunna vara en förklaring till varför man inte ser några spår av sladden i avtrycket. Jag har inte avfärdat din förklaring som omöjlig, men jag tycker det är magstarkt av dig att påstå att det är fakta som skulle göra en vidare diskussion i ämnet överflödig. Sulan över sladden ligger ändå långt ner på listan av det som ältats i det oändliga.

Nu är jag långt ifrån säker på att jag tror dig eloge, men det var ett bra försök.

Jag är ofta lite magstark av mig, tycker du att det är förmätet så får du. Det är väl bättre att du ansluter dig till Bäver å Co och säger rent ut att du inte tror att skospåren kommer från CS skor och att du dessutom tvivlar på att de trampat i blodet på brottsplatsen. För det är ju vad du egentligen säger, med dina inlägg.

JA, jag har en avvikande mening i det fallet.
2008-11-29, 21:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kanske Skavstavittnets uppgift är att påvisa att någon annan person kan ha plockat upp hammaren som åklagarsidan är så säkra på att CS lämnade ifrån sig? Eller att hammaren har blåst omkring på Skavsta?

Vem stjäl en hammare från säkerhetskontrollen på en flygplats? Och håller tyst om det i 8 månader, när den påstådda incidenten med en Skavstahammare har varit så omskriven? Polisen skrev väl ett brev till de anställda utifrån rykten om detta, och lovade att inte bry sig om ev. brott som begåtts av den som tagit hammaren. Så Skavstapersonalen kan knappast ha missat det, även om de aldrig läser i media och ser på TV.
Kan det vara det här F.G vill komma åt d.v.s att tunnan för farliga föremål inte hade lås före den 18/3.
Det här finns att läsa i fupen om handlingar som tagits bort inför FUP.

Fup. s. 35-36
Enl utredningen har det nu kommit på lås på tunnan för farliga föremål men något sådant
fanns ej den 18e mars 2008.
Det har även framkommit att personal regelbundit tagit upp saker ur tunnan för att bruka som
övning vid röntgenapparaterna.
En i personal, M, har uppgivit att det inte är var någon konst att tillgripa saker ur tunnan innan det att låset sattes på. I övrigt har de flesta uppfattningen om att man ej fick ta
saker ur tunnan.
Det har även funnits en hel del rykten bland personal ang anträffad hammare från kvinnlig
passagerare under tiden då Schurrer passerat säkerhetskontrollen men dessa rykten har ej gått
att få bekräftade.
2008-11-30, 12:45
Medlem
miapetters avatar
I ABs papperstidning kan man idag läsa om Emmas känslor ibför rättegången...o julen...
2008-11-30, 17:47
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Nä, varför skulle jag, du har ju redan fått förklaringen från watson här ovan. Förbluffande att du inte ens kan tolka text, men nog trodde jag att du kunde se rätt på bilder! Det ingår väl in konspirationsteorin att komma med så mycket desinformation som möjligt, antar jag.
2008-11-30, 18:42
Bannlyst
Fortfarande ingen som kan få in CS i huset, eller uppbringa ett mordvapen. Hur går det med håret från en pojk/man och det där fingeravtrycket.
Håret blåste in och kanske tillhör fingeravtrycket folk före inflyttningen, men då slarvar den renliga och skötsamma E med städningen. Men faller inte skoavtrycket under samma regel, att antingen har det blåst in eller så är det gjort före deras inflyttning. För tar man upp konstiga bortförklaringar skall det gälla åt båda hållen.
Bästa beviset: Ett skoavtryck hittat en månad efter utan blod, satt av en supersko som kryper under sladdar. Som skall ha samma avtryck som CS slängda skor trots att det inte konstaterats genom provtryck, är detta 2008 i Sverige.

Sen en fråga till den allvetande skaran, vilka levande personer har bevisligen enl er varit i huset på morddagen mellan 18:45 - 19:22?
2008-11-30, 18:49
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Fortfarande ingen som kan få in CS i huset, eller uppbringa ett mordvapen. Hur går det med håret från en pojk/man och det där fingeravtrycket.
Håret blåste in och kanske tillhör fingeravtrycket folk före inflyttningen, men då slarvar den renliga och skötsamma E med städningen. Men faller inte skoavtrycket under samma regel, att antingen har det blåst in eller så är det gjort före deras inflyttning. För tar man upp konstiga bortförklaringar skall det gälla åt båda hållen.
Bästa beviset: Ett skoavtryck hittat en månad efter utan blod, satt av en supersko som kryper under sladdar. Som skall ha samma avtryck som CS slängda skor trots att det inte konstaterats genom provtryck, är detta 2008 i Sverige.

Sen en fråga till den allvetande skaran, vilka levande personer har bevisligen enl er varit i huset på morddagen mellan 18:45 - 19:22?

Jag kan garantera att efter varje städning som du gör så finns det både fingeravtryck och hårstrån kvar efter besökare som du haft.
Det märks att du aldrig någonsin haft en sladd liggandes på golvet. Hur ofta sparkar man inte undan den och ibland till och med snavar på den.
Du får nog ta och läsa på. Det är just i blod skospåret var avsatt.
Det är just genom provtryck man konstaterat att det är samma sorts sula som C.S skor hade.
En av de som varit i huset anser tingsrätten vara C.S och jag håller med.
Du blir galnare och galnare.
Senast redigerad av watson6669 2008-11-30 kl. 18:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in