2008-08-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Det måste ju finnas något sätt att kolla detta? Jag vet att när det här drog igång så var Cs profil inte alls "stängd" på något sätt, eftersom en kollega visade mig profilen och han var absolut inte vän med henne. Låter inte direkt som om det är sant, nej.

Inga problem att kolla detta med facebook.
2008-08-19, 16:48
Medlem
nackepas avatar
Jag tror det finns fler män än kvinnor som har skostorlek 42. Kanske lite OT.
Sen kan ju storlekar variera ganska mycket.
2008-08-19, 16:48
Medlem
varför spårade man inte med hund efter brottet?
2008-08-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tror det finns fler män än kvinnor som har skostorlek 42. Kanske lite OT.
Sen kan ju storlekar variera ganska mycket.

Genomsnittsstorleken på skor i Sverige är 43 för herrar och 38 för damer
(Detta enl. artikel i GP för 3 år sedan)
2008-08-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
varför spårade man inte med hund efter brottet?

Varför läser du inte tråden innan du ställer frågor? men som svar.. det gjorde man
2008-08-19, 16:54
Medlem
cordelias avatar
Nu är rättegången över och av det jag läst/hört hittills så kan jag inte längre tro att hon inte döms. Detta med skorna, särskilt det att hon inte kan ha gått så långt med de skor hon påstår att hon haft på sig, var droppen för CS som jag ser det. Även om ingen teknisk bevisning finns är det en mycket tät indiciekedja. Det är vad jag tror i alla fall.
2008-08-19, 16:54
Medlem
Läser ur förhöret på Expressen!!

11.26
Ytterligare två personer ska höras kompletteringsvis. Först ut är det en polisassistent som ska berätta om ett mailkonto som ska tillhöra Thomas Emmerich, den man som ska ha adopterat tyskans barn.
– Jag fick uppgift att spåra en IP-adress, för att spåra ett meddelande som skickat från en hotmailadress. När vi spårade IP-adressen fick vi svar från Telenor att den kunde härledas till en adress i Skarpnäck, säger polisen.
IP-adressen kan kopplas till den adress där tyskan hyrt rum av en person i Skarpnäck.
– Det här mailet har skickats till NN (styvpappan).
Mailet från Thomas Emmerich har skickats från adressen där tyskan bott, och det var även där som hotmail-kontot skapades, enligt polisassistenten.
– I mailet till NN (styvpappan) står det från vilken IP-adress som mailet har skickats, säger vittnet.
– Man kan med säkerhet säga att den personen som har skapat kontot har suttit vid en dator i den aktuella lägenheten, säger vittnet.

Varför spann man inte vidare på detta? Det är alltså bevisat att hon ljugit om graviditeten och adoptivpappan!
2008-08-19, 16:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
11.26
Ytterligare två personer ska höras kompletteringsvis. Först ut är det en polisassistent som ska berätta om ett mailkonto som ska tillhöra Thomas Emmerich, den man som ska ha adopterat tyskans barn.
– Jag fick uppgift att spåra en IP-adress, för att spåra ett meddelande som skickat från en hotmailadress. När vi spårade IP-adressen fick vi svar från Telenor att den kunde härledas till en adress i Skarpnäck, säger polisen.
IP-adressen kan kopplas till den adress där tyskan hyrt rum av en person i Skarpnäck.
– Det här mailet har skickats till NN (styvpappan).
Mailet från Thomas Emmerich har skickats från adressen där tyskan bott, och det var även där som hotmail-kontot skapades, enligt polisassistenten.
– I mailet till NN (styvpappan) står det från vilken IP-adress som mailet har skickats, säger vittnet.
– Man kan med säkerhet säga att den personen som har skapat kontot har suttit vid en dator i den aktuella lägenheten, säger vittnet.

Varför spann man inte vidare på detta? Det är alltså bevisat att hon ljugit om graviditeten och adoptivpappan!
Detta är avhandlat tidigare
2008-08-19, 16:57
Medlem
Ok men skall hon inte stå till svars och förklara detta då?
2008-08-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Inga problem att kolla detta med facebook.

Varken CS eller T hade "låst" konto.
Jag kunde gå in i bägges profiler på slutet av mars.
T:s facebook är fortfarande öppen.
2008-08-19, 16:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Ok men skall hon inte stå till svars och förklara detta då?
Läs förhören från rättegången så hittar du det du söker.
2008-08-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varken CS eller T hade "låst" konto.
Jag kunde gå in i bägges profiler på slutet av mars.
T:s facebook är fortfarande öppen.

Så han ljuger alltså om att han var "tvungen att bli vän" med henne. Det borde dessutom gå att se (mha facebook) hur mycket kontakt de haft, när han blev vän med henne etc.
Många som ljugit i denna rättegång, verkar det som

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in