2008-09-26, 22:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vi vet ju inte vad CS kommer att säga i HR.

Hon kan ha varit övertygad om ett frikännande redan i TR och kanske därför inte har sagt allt.

Kan kanske komma fram allt möjligt i HR. Nya avgörande uppgifter? Vem vet?

Nä, men vi vet vad hon sa och inte sa i T.R och det ligger väl i allas intresse att bli frikänd så fort som möjligt om man är oskyldig eller håller du inte med?
2008-09-26, 22:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu är det inte graviditeten som ska upp till rätten utan det är MORD på två små barn samt mordförsök på E.
Åklagaren måste överbevisa CS i HR om att det är hon som har dödat barn och inte tramsa runt om ljug kring påhittat barn.

Men det var det vi diskuterade, och om du inte vill svara på den frågan så tycker jag inte du ska svara alls.
Är det trams tycker du när man vill visa att den åtalade ljugit om både graviditet och adoption?
2008-09-26, 22:34
Bannlyst
Tulipanen - tror du hon är oskyldig ?
2008-09-26, 22:34
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Nej, du har rätt i det. Adoptionen tar det hela ett steg längre så att säga.
Men i grunden är det samma knep.

Jag tycker inte att det är "samma knep". Jag tycker verkligen inte ens att det är okej att ljuga om en graviditet, men att ljuga om ett barn och att man adopterat bort det är milsvida värre än att ljuga om en graviditet!
2008-09-26, 22:37
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Nä, men vi vet vad hon sa och inte sa i T.R och det ligger väl i allas intresse att bli frikänd så fort som möjligt om man är oskyldig eller håller du inte med?

Yes, jag håller med om att de flesta självklart vill bli frikända så fort som möjligt om man är oskyldig. Är man oskyldig så ska man ju inte kunna bli dömd? CS kanske resonerade så?

Jag tror att CS trodde att hon skulle frikännas i TR eftersom bevisningen är så svag. Vi får se om det kommer fram några nya uppgifter i HR.

Jag tror fortfarande att CS kan vara skyldig. Även medskyldig. Och oskyldig.

Helgarderad.
2008-09-26, 22:37
Medlem
Freedom Fighters avatar
Det här börjar likna knutbytråden. Det här fallet har blivit vissa personers livsluft verkar det som, och det skrämmer ärligt talat skiten ur mig. Detta gäller många ur båda "falangerna".
2008-09-26, 22:39
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Tulipanen - tror du hon är oskyldig ?
Vet inte,,men jag tycker inte bevisen räcker till en fällande dom.
Sen tycker jag att mycket annat borde granskats bättre.

Lite väl mycket fadäser från lokal polis.
2008-09-26, 22:41
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Vi vet ju inte vad CS kommer att säga i HR.

Hon kan ha varit övertygad om ett frikännande redan i TR och kanske därför inte har sagt allt.

Kan kanske komma fram allt möjligt i HR. Nya avgörande uppgifter? Vem vet?

Hur får du det att stämma med hennes höga intelligens?
Att hon underskattar TR?
Varför säger hon isåfall att hon avböjer psykutredningen för att hon vill påskynda prövning i HovR?

Jag tycker att det visar ännu mer på hennes arrogans.

Hon är den som är domare! Hon är över lagen!
När hon straffar T (med påstådda självmord - alltid i närheten av andra, ifall hon skulle behöva hjälp)
När hon dömde barnen till döden.
Och nu när hon sätter sig över TR, Rättspsyk och hon kommer göra det i HovR också tror jag.

Känslomässigt är hennes intelligens inte till någon hjälp
2008-09-26, 22:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Yes, jag håller med om att de flesta självklart vill bli frikända så fort som möjligt om man är oskyldig. Är man oskyldig så ska man ju inte kunna bli dömd? CS kanske resonerade så?

Jag tror att CS trodde att hon skulle frikännas i TR eftersom bevisningen är så svag. Vi får se om det kommer fram några nya uppgifter i HR.

Jag tror fortfarande att CS kan vara skyldig. Även medskyldig. Och oskyldig.

Helgarderad.

Är man oskyldig så är man noga med att samarbeta och tala sanning och göra allt som finns som visar att man är oskyldig. Man tar ju inte risken att bli fälld för även om du blir friad i en högre instans så har du alltid den första domen hängande över dig.
2008-09-26, 22:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Jag tycker inte att det är "samma knep". Jag tycker verkligen inte ens att det är okej att ljuga om en graviditet, men att ljuga om ett barn och att man adopterat bort det är milsvida värre än att ljuga om en graviditet!

Jag håller med dig i att det inte är okej att ljuga om graviditet.

Men om CS ljuger om detta så gör det ej henne till mördare. Tycker att man överdriver det här med trovärdigheten. Att ljuga, om hon gör det, betyder inte att hon är skyldig till morden.
2008-09-26, 22:50
Medlem
Citat:
CS kanske är oskyldig och har kanske ingen lust att erkänna att hon har sökt på sitt ex och graviditeten mm.

Har du någon egen förklaring till CS beteende?
Jag tänker på oviljan att samarbeta med förhörsledaren och nu sist, ovilja att samarbeta vid rättsundersökningen. Vad tror hon sig vinna med den strategin?
Man kan tycka att en oskyldig borde riva upp himmel och jord för att bevisa sin oskuld i det här fallet. Precis såsom polisen beskrev att N gjorde vid häktningen.
2008-09-26, 22:54
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu är det inte graviditeten som ska upp till rätten utan det är MORD på två små barn samt mordförsök på E.
Åklagaren måste överbevisa CS i HR om att det är hon som har dödat barn och inte tramsa runt om ljug kring påhittat barn.

Du får det att låta som om fallet ska avgöras genom att åklagaren och CS har en sorts "clash of minds" och vinner då CS den bataljen, då går hon fri.

Åklagaren måste övertyga rättens ledamöter att CS är skyldig bortom allt rimligt tvivel och inget annat. Det var inga problem i TR och lär inte bli det i HR.

TR leddes av en erfaren domare/jurist. Han valde att fälla CS och jag har väldigt svårt att tro att han skulle låta sig påverkas av övriga ledamöter oavsett deras åsikter.

Att en person som CS är så totalt fixerad av sin expojkvän att hon kort tid före morden började terrorisera honom med påhittad graviditet och tillika påhittad adoption, är inte på något sätt "trams", utan snarare ett bevis på att hon började spåra ur ordentligt.
Senast redigerad av DeBaly 2008-09-26 kl. 22:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in