OK, jag är HELT övertygad om att CS är en psykiskt störd barnamördare som borde låsas in och nyckeln borde kastas bort, MEN...
om vi nu rent hypotetiskt antar att hon ÄR skyldig och så pass klar i skallen att hon är medveten om att hon är det, vad är då det troligaste scenariot vid en fällande dom?
hon har väl, så vitt jag vet, inte genomgått någon sinnesundersökning så enda påföljden kan väl bli fängelse, förmodligen livstid?
skulle det vara "lindrigare" för henne att i det fallet försöka "spela störd", alternativt erkänna dådet och "ångra sig" och få till en rättspsykiatrisk vård-dom istället?
i min värld så är det en trevligare miljö på en klinik än i ett fängelse, men det kanske inte är så?
själv tror jag att hon är så uppfylld av sin egen uppfattning om sig själv som en otroligt mycket mer värd människa än sin omgivning så hon kommer dömas mot sitt nekande och sitta i fängelset och berätta snyfthistorier om hur synd det är om henne som våldtagits av svenska rättsväsendet.
rot in hell CS