2008-08-14, 06:30
  #3973
Medlem
Någon som vet när rättegången avslutas?
2008-08-14, 07:07
  #3974
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det blir lite märkligt om avsaknaden av ett mordvapen är till nackdel för den tilltalade. Det tyder väl på att man inte är rätt ute?

Catami menar nog att det är ett INDICIUM, alltså inte ett bevis, att hyresvärdinnans hammare inte går att hitta. Helst om man betänker att morden skedde med en hammare och att tyskan var i Arboga morddagen.
2008-08-14, 07:09
  #3975
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Jag tycker att det är intressant att visa hur andra indiciemål har hanterats av rättsväsendet, oavsett hur unikt Arboga är. I synnerhet i en tråd där folk ropar mördare för att CS duschar när hon kommer hem och andra totalt irrelevanta saker.

Jag undrar om du uppfattar inläggen rätt i det här fallet. Referatet var: "Under sitt vittnesmål berättade hyresvärdinnan om mordnatten.
Om hur hon vaknade av att tyskan kom hem och sprang ut i köket.
- Sedan gick hon in i badrummet och tvättade sig länge. " undercoverninja
undrade efter att ha läst detta:
"Minns inte inte om jag har läst något om det här i FUP:en, någon annan som kan uppfriska mitt minne?"

Därefter urartade diskussionen snart, mest pg a argumentation av typen att man inte begår mord för att man tvättar sig. Men detta betyder inte att referatet var ointressant. Vi har en person som enligt hypotesen (åtalet) för en stund sedan begått flera våldsamma mord och kan antas ha fått blod på både kläder och kropp. Vittnesmål om hemkomsten och beteende som ansågs annorlunda eller signifikant är knappast 'helt irrelevanta saker'.
2008-08-14, 08:41
  #3976
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varifrån har det kommit att CS skulle ha tvättat sig länge?
Sry dum fråga men har varit sjuk och inte orkat följa med här riktigt..

CS hyresvärdinna säger inte i något av förhören att CS skulle ha tvättat
sig den aktuella kvällen.

Hon var väl tvungen att bättra på sina uppgifter lite som ursäkt för sin sena ankomst till rätten. Då kan ett minne av att CS tvättade sig länge passa bra in.
2008-08-14, 09:09
  #3977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag undrar om du uppfattar inläggen rätt i det här fallet. Referatet var: "Under sitt vittnesmål berättade hyresvärdinnan om mordnatten.
Om hur hon vaknade av att tyskan kom hem och sprang ut i köket.
- Sedan gick hon in i badrummet och tvättade sig länge. " undercoverninja

Kommer inte ihåg rätt nu, men polisen undersökte väl hennes lägenhet den 21:a också? Sopstationen där rensades på morgonen den 20:e, och hon kan ju myclet väl ha slängt sina saker där när hon kom hem.

Men nu när jag tänker efter så har personen som sågs på övervakningen ingen påse med sig...
2008-08-14, 09:22
  #3978
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jo, det vet jag, men jag menade att CS hade sprungit in och tvättat sig länge. ..

Jag minns inte att jag läst någonstans om att CS hade sprungit in och tvättat siig länge.

Finns det nån källanvisning på detta?
2008-08-14, 09:25
  #3979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jag minns inte att jag läst någonstans om att CS hade sprungit in och tvättat siig länge.

Finns det nån källanvisning på detta?

Jag läste det någonstans i går. Kommer inte ihåg vart men letar...
2008-08-14, 09:29
  #3980
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parmesan
Jag läste det någonstans i går. Kommer inte ihåg vart men letar...


http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1263039/utbrottet-i-rattssalen

Längst ner i den här artikeln...
2008-08-14, 09:30
  #3981
Medlem
hittade

http://boras.expressen.se/nyheter/1.1263039/utbrottet-i-rattssalen

längst ner på sidan
2008-08-14, 09:31
  #3982
Bannlyst
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1264258/tyskan-blev-forfoljd-av-bil

Om polisen nu misstänkte att de här personerna var ute efter CS, varför blev de inte stoppade och kollade?
__________________
Senast redigerad av Mariooo 2008-08-14 kl. 09:38.
2008-08-14, 09:32
  #3983
Medlem
Codens avatar
Eventuell påföljd

OK, jag är HELT övertygad om att CS är en psykiskt störd barnamördare som borde låsas in och nyckeln borde kastas bort, MEN...

om vi nu rent hypotetiskt antar att hon ÄR skyldig och så pass klar i skallen att hon är medveten om att hon är det, vad är då det troligaste scenariot vid en fällande dom?

hon har väl, så vitt jag vet, inte genomgått någon sinnesundersökning så enda påföljden kan väl bli fängelse, förmodligen livstid?

skulle det vara "lindrigare" för henne att i det fallet försöka "spela störd", alternativt erkänna dådet och "ångra sig" och få till en rättspsykiatrisk vård-dom istället?

i min värld så är det en trevligare miljö på en klinik än i ett fängelse, men det kanske inte är så?

själv tror jag att hon är så uppfylld av sin egen uppfattning om sig själv som en otroligt mycket mer värd människa än sin omgivning så hon kommer dömas mot sitt nekande och sitta i fängelset och berätta snyfthistorier om hur synd det är om henne som våldtagits av svenska rättsväsendet.

rot in hell CS
2008-08-14, 09:39
  #3984
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
OK, jag är HELT övertygad om att CS är en psykiskt störd barnamördare som borde låsas in och nyckeln borde kastas bort, MEN...

om vi nu rent hypotetiskt antar att hon ÄR skyldig och så pass klar i skallen att hon är medveten om att hon är det, vad är då det troligaste scenariot vid en fällande dom?

hon har väl, så vitt jag vet, inte genomgått någon sinnesundersökning så enda påföljden kan väl bli fängelse, förmodligen livstid?

skulle det vara "lindrigare" för henne att i det fallet försöka "spela störd", alternativt erkänna dådet och "ångra sig" och få till en rättspsykiatrisk vård-dom istället?

i min värld så är det en trevligare miljö på en klinik än i ett fängelse, men det kanske inte är så?

själv tror jag att hon är så uppfylld av sin egen uppfattning om sig själv som en otroligt mycket mer värd människa än sin omgivning så hon kommer dömas mot sitt nekande och sitta i fängelset och berätta snyfthistorier om hur synd det är om henne som våldtagits av svenska rättsväsendet.

rot in hell CS

Svårt att veta hur det slutar. Inte ens säkert att hon kommer dömas för detta heller. Men om hon döms hoppas jag att hon får vård för man kan inte vara frisk om man begår ett sånt här brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in