Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Du tycker att jag presenterar en färdig teori. Jag vet inte om jag ska se det som en komplimang eller kritik
Min teori bygger på följande antaganden:
1. Jag antar att CS var beredd att skada Ts familj den 30/1 om förutsättningarna funnits (osäker på exakt datum, i alla fall den dagen hon hyrde bil för att "studera" Örebros universitetsområde från utsidan).
Hon ringer till Es hemnummer vid två tillfällen, men får inget svar. Enligt hyresvärden är detta det första tillfället hon saknar sin hammare. Biluthyraren har vittnat att hon hade en mörk tröja/jacka på sig. Och, om jag minns rätt, återkom hon så sent till Sthlm att hon inte kunde återlämna bilen förrän nästa dag.
2. Den 12/3 är en ren rekognoseringsresa, familjen J och H har flyttat till ny gemensam adress. Nu ska planen verkställas så snart rätt tillfälle ges.
3. Jag antar att fredagen den 14/3 var nästa planerade skadetillfälle. Pengarna börjar tryta, nu är det tågresor som gäller. Tillfället spolieras av att T väljer att arbeta från bostaden och inte befinna sig på Smedjan mellan 13.00-20.00.
4. Nu återstår ”bara” den 17/3 för CS. ”Sista chansen” är drastiskt uttryckt, det jag syftar på är att CS ska åka till Tyskland nästa dag pga moderns sjukdom, och hon kan inte veta hur lång den vistelsen blir. Hon vill, till nästan vilket pris som helst, få genomfört sin masterplan innan återresan, därav lånet av 1000 kr på förmiddagen.
Angående adoptionsbrevet. Vet vi när det skrevs? Var det daterat? Jag har inte sett det någonstans. Vi vet däremot att T hämtade det ihop med annan post på hans gamla adress någon av de första veckorna i februari. Vilket inneburit att CS fått vänta extra länge på Ts reaktion på ”bomben”.
Jag hänger på här....och fyller ut lite
1) När T och E flyttade i hop i Verktygsgatan "triggade" det CS på något sätt. Få dagar efter att de flyttat inn hyr hon en bil och reser till Arboga. Hon har med sig sin hyresvärdinnas hammare, hon ringer upp E, men får inget svar. Kanske besinnar hon sig också litet efter denna händelse och försöker något annat: (mörk jacka)
2) Brevet CS skickar till T om det bortadopterade barnet poststämplades i februari. Jag undrar om detta kan var ett nytt, lite mera "sofistikerat" och genomtänkt försök på att hämnas/förstöra för T och hans nya familj. Kanske trodde hon att E skulle lämna T om han hadde ett barn med henne (altså CS)
Brevet fick inte den önskade effekten, och för att styrka detta barns existens fejkar hon ett brev från den påstådda adoptivpappan.
Detta får heller inte önskad effekt. (Nu återgår hon till planen hon hadde vid resan den 30. januari)
3) Två gånger före 12, 14 och 17 mars observeras en person i Arboga/Verktygsgatan som jag tror är CS, även om detta är för vagt för en rätt. Den ena personen mötte en kvinna i et skogsparti. Kvinnan bröt på tyska och hadde långt mörkt hår som räckte ned på ryggen. Kvinnan var ungefär lika lång som vittnet, 1,77 meter.
Den andra personen såg en människa som han uppfattade som en kvinna i verktygsgatan, detta var någon gång efter midnatt, vid månadsskiftet februari/mars. Vittnet ser kvinnan gå från hus till hus, och svänga inn på verktygsgatan.
4) Den 12. mars var hon igen i Arboga, kan säkert ha varit en rekognoseringsresa. (Mörk jacka)
5) Den 14 mars resor hon igen till Arboga. Stora möjligheter för att honbestämt sig för att slå till denna dag, men den planen "gick i vasken", T var hemma. (Mörk jacka)
6) 17 mars blir dagen....hon känner att hon " måste" gjöra detta innan hon reser till Tyskland. Varför hon känner så kan man fråga sig, men det är viktigt för henne. (Mörk jacka)