Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Jag anser inte att det går att utesluta en alternativ gärningsman. Utan att bli långrandig är det en möjlighet att en galning som den på gatan i Linköping - fortfarande på fri fot - går in i huset och slaktar familjen. Väldigt mycket talar emot CS, visst, men inte mer än att en skicklig advokat skulle kunna ingjuta ordentligt med tvivel i en kompetent samling rättsskipare.
Nja....Jag tycker inte att gärningsmannens betende tyder på en komplett galning typ "springer runt med en hammare i någon slags psykos och ringer på första bästa hus och slaktar någon".
Denna gärningsmann/kvinna i Arboga kan självklart inte sägas vara normal, men ändå ingen komplett Psycho.
Tänk, en blodig galning med en hammare i detta bostadsområde, han/hon hadde blitt uppmärksammad på något sätt.
Ja väldigt mycket talar emot CS
Men änn så länge tycker jag inte att hennes försvarare har ingjutit ordentligt med tvivel til CS's fördel. Han försöker, ja, men han har näst inntil ingenting att komma med.
Är hennes försvarare skicklig?
Ska han fortsätta för CS om det blir ny rättegång i TR, ev. om det går vidare til HR