2008-08-13, 00:39
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Men säger det verkligen så mycket om hon inte tittar på honom eller säger sitt namn? För det första blev ju synen skadad, och för det andra kanske det man inte tänker rationellt om man precis nästan blivit ihjälslagen... om man tänker alls, förutom på att försvara sig (vilket kan vara anledningen till att hon viftar med armarna och fäktas)

Det var min tanke också och det var därför jag skrev att jag läst någonstans att hon försökt göra motstånd då de skulle ta ut henne till ambulansen (vilket fortfarande inte går emot det TulpanPernilla skrivit ang. att E fäktade med armarna),
2008-08-13, 00:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Det var min tanke också och det var därför jag skrev att jag läst någonstans att hon försökt göra motstånd då de skulle ta ut henne till ambulansen (vilket fortfarande inte går emot det TulpanPernilla skrivit ang. att E fäktade med armarna),
Motstånd med svaga fäktande armar.
2008-08-13, 00:44
Bannlyst
Citat:
Eller stackars CS om hon inte fälls. Var ska hon ta vägen? Skulle nog känna mig skiträdd om jag var hon. Finns nog dom som vill göra henne riktigt illa efter det här (obs, detta är absolut inget hot från min sida)

Hon kommer få skyddad eskort hem till tyskland igen om hon frias.
2008-08-13, 00:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men säger det verkligen så mycket om hon inte tittar på honom eller säger sitt namn? För det första blev ju synen skadad, och för det andra kanske det man inte tänker rationellt om man precis nästan blivit ihjälslagen... om man tänker alls, förutom på att försvara sig (vilket kan vara anledningen till att hon viftar med armarna och fäktas)
Ska vi vara riktigt krassa så stirrade barnen också.
2008-08-13, 00:48
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag åberopar vad räddningspersonal sagt.

jag säger inte att det inte var så, bara att det kanske har sin förklaring...
2008-08-13, 00:49
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Motstånd med svaga fäktande armar.

Var står det att hon fäktade med svaga armar???

Citat:
FUn sid. 1217 ambulanspersonal
P K tillfrågas om han under den tid han vårdade mamman fick någon form av
kommunikation med henne.
P K uppger, att han ställde frågor till henne såsom, "kan du titta på mig"?, "vad heter du"? med mera liknande frågor.
P K uppger, att kvinnan löd inte uppmaningar. Det enda hon gjorde var att fäkta med armar och liknande, vid kroppslig beröring. Någon övrig kommunikation fick han inte med henne.
Kvinnan/mamman sade heller ingenting spontant. Det P K uppfattade då hon
fäktades med armarna var att hon "grymtade". Ingenting annat.

Om man säger att någon försökt göra motstånd behöver väl inte det betyda att personen varit stark och lyckats gör motstånd? Helt olika saker och även om E var svag (vilket borde vara logisk efter huvudskador och blodförlust) så kan hon fortfarande försöka göra motstånd. Det är väl inte helt otänkbart om hon nu var vid medvetande och precis blivit attackerad i sitt eget hem?
2008-08-13, 00:50
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hon kommer få skyddad eskort hem till tyskland igen om hon frias.

och i tyskland kan ingen göra henne illa? bara tänkter på vad N har för förflutet... jag skulle vara rädd iaf
2008-08-13, 00:53
Bannlyst
Citat:
och i tyskland kan ingen göra henne illa? bara tänkter på vad N har för förflutet... jag skulle vara rädd iaf

Ja det vore kanske bättre för familjen om Cs blev ihjälslagen och N fick sitta livstid på kåken istället. Bra lösning där.
2008-08-13, 00:53
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ska vi vara riktigt krassa så stirrade barnen också.

Här måste jag be dig om källa. Om du drar denna slutsats med bilder från FU i tankarna så är det ju faktiskt så att både S och M levde när de togs till sjukhuset men sedan avled där (eller på väg dit) och kan alltså ha öppnat ögonen då. Vill också påminna om att det endast är M som har ögonen öppna på fotona i FU (usch, det sista jag ville bli påmind om nu innan jag ska sussa )
2008-08-13, 00:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Här måste jag be dig om källa. Om du drar denna slutsats med bilder från FU i tankarna så är det ju faktiskt så att både S och M levde när de togs till sjukhuset men sedan avled där (eller på väg dit) och kan alltså ha öppnat ögonen då. Vill också påminna om att det endast är M som har ögonen öppna på fotona i FU (usch, det sista jag ville bli påmind om nu innan jag ska sussa )
Detta går att läsa i FUn förhör med ambulanspersonal.
2008-08-13, 01:02
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Ja det vore kanske bättre för familjen om Cs blev ihjälslagen och N fick sitta livstid på kåken istället. Bra lösning där.

Nu tycker jag inte att det skulle vara en bra lösning. En bra lösning för mig är om dom ser till att bura in henne på livstid!
2008-08-13, 01:04
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Bevisligen finns det långa kvinnor, och bevisligen har kvinnor svårt att läsa kartor. Kan du nämna något exempel på en vetenskaplig studie där någon forskare drar slutsatsen att kvinnor inte kan bli 180 cm långa?

Kan DU nämna något exempel där någon forskare drar slutsatsen att en kvinna INTE kan ha bra lokalsinne? Som alltså innefattar varenda kvinna på denna jord? Eftersom jag har jäkligt bra lokalsinne och är kvinna så skulle jag gärna vilja se det, eftersom att då är jag en mycket underlig tjej =)

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nämn någon ekonomiskt hållbar anledning varför serieproducerade "Off-the-wall"-sulor skulle skilja sig åt, tack.

Snälla. Alla skor skiljer sig åt, varenda en, oavsett om det är exakt samma märke och likadan sko. Alla skor har olika slitmönster, inget mönster är det andra likt. Även om du och en vän köper skorna exakt samtidigt, går exakt lika mycket, så skiljer sig ändå slitmönstret åt. Enkelt.

(Sorry om någon annan redan har svarat, har bara hunnit till sidan 186 än, men läser ikapp inatt )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in