2008-08-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Det är ju givetvis sekretessbelagt. Skulle du vilja att jag rota i dina journaler?

Åklagarsidan borde väl kunna göra det om de som nu har en sklig orsak till det. Givetvis borde väl inte du få rota i susanlynette's journaler men jag antar att hon inte står anklagad för mord på 2 barn och du har något med utredningen att göra?
2008-08-06, 22:41
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har jag ingen aning om, kom bara på att deras tider sällan stämmer enl nån blaska. å då undra jag om dessa tider stämde.

Saken är att det rör sig om minuter - alltså så är det inte speciellt viktigt i det stora hela.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Alltså jag förstår inte varför man inte kan bevisa en gång för alla om CS har fött barn och adopterat bort det? Varför kan man inte begära ut medicinska journaler m m?

Om hon fått barn eller inte bevisar väl inte om hon är gärningsmannen? eller.
Bara ev att hon som vem som helst småljuger för ex, inte ovanligt bland deppiga töser. Men det gör íngen till kallblodig mördare... Att bara fälla henne pga det utan annat bevis känns lite, småfel typ.
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Hon ljuger uppenbarligen om Sigges Stenar.

Att hon varit i dessa omgivningar flera gånger tidigare kan ju vara att hon haft skumma ärenden just dit liksom denna gång.
Eller så gjorde hon något annat hon inte vill berrätta om.
Lite av en högoddsare men fullt möjligt.
Själv har jag spånat om ifall stället varit ett gömmo för något illegalt.
2008-08-06, 22:42
Bannlyst
Tyskan

har självklart ej fått ngt barn, svårt att fatta???, eller att bevisa???
2008-08-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Man kan ju också undra varför man väljer att åka så sent på dagen, i halvmörker, för att göra denna typ av exkursion? Skall man åka på runstensjakt borde man väl ta sig dit tidigare på dagen. Inte vid 2-tiden eller t o m 4-tiden vissa ggr. Det måste ju ha varit becksvart efter 2-milavandringen...

Håller med helt, det var nästa sak jag tänkte ta upp. Varför tog åklagarsidan inte upp det här. Jag tycker att de agerade amatörmässigt stora delar av rättegången. Det finns mycket mer de kunde pressat henne på. Bland annat det vi här tagit upp.

Är inte förhöpren med henne slut nu, och möjligheten över?
2008-08-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Själv har jag spånat om ifall stället varit ett gömmo för något illegalt.

Vi tänker samma

Egentligen är det precis lika troligt att det kan ha varit något åt det hållet så som att hon skulle vara gärningsmannen.

Hur pass väl är hennes fornnordiska intresse egentligen dokumenterat.

Har Sigges Stenar bara varit ett riktmärke för något annat som man haft i görningen i dessa omgivningar.
Kan ju förklara varför hon inte hittade dit så bra..
Senast redigerad av rattelsnake 2008-08-06 kl. 22:47.
2008-08-06, 22:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Bara ev att hon som vem som helst småljuger för ex, inte ovanligt bland deppiga töser. Men det gör íngen till kallblodig mördare... Att bara fälla henne pga det utan annat bevis känns lite, småfel typ.

Nej det allena dömer ingen. Men man försöker sätta ihop en kedja. En del av arbetet består av att bedöma hennes trovärdighet, samt att man vill kunna peka på ett motiv till gärningen. Motivbilden här skulle ju som bekant vara hennes "besatthet" av T, vilket man isf vill styrka genom att hon tagit till vissa metoder för att söka hans uppmärksamhet.
2008-08-06, 22:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Är inte förhöpren med henne slut nu, och möjligheten över?

Det håller på hela veckan om jag har förstått det rätt - därav åklagarsidans avslappnade approach. Jag tror att de försöker snärja in henne i så mycket lögner och motsägningar som möjligt och sedan konfrontera henne om det.
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
När det handlar om sådana här fall där straffsatsen är över 2 år tror jag det är, så är det tillräckligt för att sekretesslagen ska få brytas.
Jag förstår inte varför dom inte för det första gör en gynekologundersökning på tyskan.
det brukar kunna synas om en person har fött barn eller inte, och vad jag förstog så har hon inga andra barn sedan tidigare.
Hon måsste ju ha fött barnet på något sjukhus? Där borde det gå att få ut journalen.

Mycket märkligt....

Så, vi antar att dom gör denna undersökning. De kommer fram till att CS har fött ett barn. Hon blir fälld för mord? Alternativt kommer de fram till att CS inte har fött ett barn. Hon frias? Knappast.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vi tänker samma

Egentligen är det precis lika troligt att kan ha varit så som att hon skulle vara gärningsmanen.

I Arboga. Vid tre tillfällen, endast 12, 14 och 17, sen lägger sig knarkrörelsen, och har dessutom inte funnits innan vid dessa stenar eller?

Vad går ni på egentligen, det är liksom en 100000:1 grej ni snackar om, ni vet att reella fakta talar för något helt annat.
2008-08-06, 22:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Att en del brudar ljuger om graviditet är inte ovanligt då förhållandet tar slut mot brudens vilja.
En del brudar kan även bli på smällen och föda trots att killen stuckit.

Kvinnor kan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in