2008-08-06, 22:19
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Om jag förstår det hela rätt så säger hon att hon ska ha åkt tåget till Arboga på morddagen ca kl 15.30, eller snarare 16.00

Då skulle hon vara framme runt 17.30 eller? Jag vet inte hur lång tid det tar från Sthlm till Arboga så någon ksnake kan fyll ain. hur eller hur, det som förvånar mig är att inte åklagaren hårdare trycker på osannolikheten att hon skulle kunna gå 18,5 km, vara där i en timme, gå 18,5 km tillbaka och vara med på tåget 19.32.

Man går 5 km/h i rask takt.

Det tar c:a 1 timme och 35 minuter med det snabbaste tåget till Arboga från Stockholm. Finns även ett som tar c:a 1 timme och 50 minuter också.
2008-08-06, 22:20
Medlem
Citat:
Om jag förstår det hela rätt så säger hon att hon ska ha åkt tåget till Arboga på morddagen ca kl 15.30, eller snarare 16.00

Då skulle hon vara framme runt 17.30 eller? Jag vet inte hur lång tid det tar från Sthlm till Arboga så någon kanske kan fylla in. hur eller hur, det som förvånar mig är att inte åklagaren hårdare trycker på osannolikheten att hon skulle kunna gå 18,5 km, vara där i en timme, gå 18,5 km tillbaka och vara med på tåget 19.32.

Eller att åklagaren vet att han han henne på den punkten och därför spar det till slutet, då hon förhoppningsvis mjuknat lite
2008-08-06, 22:21
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Titta på väggarna.

Ja, fast rimligtvis så borde majoriteten av blodet "flugit" förbi henne, men jag är ingen expert på blodstänk, så jag ska inte säga för mycket
2008-08-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det tar c:a 1 timme och 35 minuter med det snabbaste tåget till Arboga från Stockholm. Finns även ett som tar c:a 1 timme och 50 minuter också.

Ok tack, så med det snabbaste tåget tar det 1 tim 35 h, samma tid tillbaka. får ni ihop det..inte jag. Detta är alltså en bevisad lögn, och då kan man kanske sluta sig till att hon gått bort till villaområdet och väntat in rätt läge innan hon utförde dådet.

Dessutom är jag övertygad om att den 14 mars var den tänkta dagen för morden men som aldrig blev av p.g.a. T var hemma.
2008-08-06, 22:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Kameran i arboga station

Åklagaren har utgått från bilderna på arboga station till att klocka Cs besök i arboga.
En kvinnlig polis har provgått sträckan till runstenen i olika takter för att passa tågtider där personer fångats i kameran.
Vad jag förstått så anser åklagaren att C ljuger eftersom hon inte kan ha hunnit den sträckan med utgångspunkt bilderna på stationen.
Bilderna håller uruselt kvalité där det inte går att avgöra vem personerna är.
Ska bli intressant om åklagaren tar upp detta till att överbevisa C.
2008-08-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror inte nödvändigtvis att hon har fått en "massa" blod på sig - blodstänk, ja, men inte tonvis med blod eftersom hon inte "tog" i dom efter dådet.

Hursomhelst den som gjort detta måste ha räknat med att få blod på sig om planen varit att mörda med en hammare.

I den planen måste då även ombyte av kläder och flyktbil mm vara inplanerade.

Det är just det här som gör mig än mer skeptisk till denna historia.
Har någon hört om ett ytterligt välplanerat mord där man planerat utifrån att använda en hammare ?
Obs samt inga tekniska bevis.

Det är så osannolikt det kan bli.

Kniv möjligen eller hellre en pistol vilket inte borde vara svårt att få tag i om man verkligen vill.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-08-06 kl. 22:26.
2008-08-06, 22:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Titta på väggarna.

Till och med i taket fanns det blod.
2008-08-06, 22:25
Bannlyst
Citat:

Då skulle hon vara framme runt 17.30 eller? Jag vet inte hur lång tid det tar från Sthlm till Arboga så någon kanske kan fylla in. hur eller hur, det som förvånar mig är att inte åklagaren hårdare trycker på osannolikheten att hon skulle kunna gå 18,5 km, vara där i en timme, gå 18,5 km tillbaka och vara med på tåget 19.32.

Hur är sj på att hålla tiderna då? Läst någonstans att de har väldigt många försenade starter.

Rasktakt... Heter det inte powerwalk, en spec gångstil som är himla snabb och hon hade kört med löpning tidigare eller var det länge sedan?
2008-08-06, 22:25
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Hursomhelst den som gjort detta måste ha räknat med att få blod på sig om planen varit att mörda med en hammare.

Tror inte det fanns en storartad plan bakom det hela om jag ska vara ärlig. Jag tror att hon helt enkelt har haft en himla massa tur.
2008-08-06, 22:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Är det klartlagt vad hon gjorde på vägen hem?
Inte som jag har fattat. Sa inte hennes hyresvärd att hon kom hem väldigt sent den kvällen? Typ först vid midnatt? Eller minns jag fel?
2008-08-06, 22:26
Medlem
Citat:
Haj Så vitt jag förstått så stödjer vittnensberättelserna i FU, CS version att hon INTE lämnat ifrån sig någon hammare på Skavsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Summer1970
Från dagens förhör:

Från FUP:

Hur ska detta gå för henne att bortförklara? Hur kan man hitta på en sådan historia???

?? CB berättar i förhör: Någon gång under samtalet, jag minns inte exakt i vilket sammanhang, berättade C för mig, att hon på flygplatsen i Stockholm tvingades lämna kvar en hammare. Denna hammare hade befunnit sig i hennes handbagage och blivit uppmäksammad i samband med genomlysningen. Man hade sedan låtit henne välja att sända bagaget som normal frakt eller lämna hammaren kvar. Hon hade bestämt sig för att lämna hammaren kvar och man hade också tagit den ifrån henne.
Jag frågade henne varför hon hade haft denna hammare i sitt handbagage. På det svarade hon att hammaren tillhörde hennes lägenhetskamrat i Stockholm. Det hade varit arbeten i lägenheten och hammaren hade möjligen lefat på hennes väska och kanske åkt ned i väskan. Hon hade väl inte märkt det när hon packade.

Detta var under deras samtal efter hon anlände från Sverige.
2008-08-06, 22:27
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur är sj på att hålla tiderna då? Läst någonstans att de har väldigt många försenade starter.

Om tåget vara såpass försenat att hon kunde gå 18,5 km fram och tillbaka så skulle det vara noterat någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in