Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
1.När ni försvarar offentlighetsprincipen, betyder det även att ni anser att en torrent på TPB är fullt acceptabel? Det är ju ändå en viss skillnad då TBP inte är en laglig site o den dessutom är i blåsväder titt som tätt pga de barnporrtorrenter som sprids där o som innehavarna oxå konsekvent vägrar ta bort (TBPs policy är att aldrig någonsin ta bort en torrent vars innehåll motsvarar rubriken)
2. OM det här hade handlat om era barn, era syskons barn eller någon annan närståendes barn, hade ni sett på det på samma sätt då? Hade ni stått ut med att bilderna sprids som de nu gör o används i syften som för mej är allt annat än acceptabla?
Känner att även jag vill vara med och svara här.
1. Fetstilen under 1. Det här är ju direkt felaktigt, en gryningsräd efter ministerstyre olagliggör inte nånting. Titt som tätt? Var får du den informationen ifrån? En gång har TPB varit i något som kan kallas blårsväder för barnporr och det var då TPB skulle blockeras enligt det barnporrfilter som svenska isp:er använder. Blockeringen trädde aldrig i kraft.
2. Jag försvarar gärna offentlighetsprincipen, likväl som jag är emot dödsstraff men skulle jag drabbas på ett sånt sätt som anhöriga lider av publiceringen eller om min dotter/son/fru skulle utsättas för ett ohyggligt dåd så skulle dessa mina åsikter snabbt förbytas till dess motsats, jag skulle till och med gärna vara delaktig i en avrättning. Och då anser jag till och med att det var fel att avrätta Saddam.
Alltså, att försvara principer och känna hämdlystnad/avsky är två olika saker. Får man en smäll på käften oprovocerat blir man förbannad istället för att tänka logiskt, kanske en hyfsad liknelse