Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Det var min personliga uppfattning jag skrev, vilken jag står för, och jag har inte på något sätt menat att du pekat ut någon speciell - det var jag som gjorde det.
Allvarligt talat så var jag aldrig ute efter att tjafsa utan tjafset är det du som har stått för i detta fall. Jag är bara intresserad över hur läget ser ut då det verkar vara lite osäkert och ställde en enkel fråga då jag undrade vad du baserar din tolkning på.
Men då det faktum att någon har en fråga om vad du säger får dig att gå till personangrepp och att du fortfarande inte har lyckats förklara vad det är för resonemang eller källa du baserar din åsikt på så har jag tappat intresset då det har blivit uppenbart att din mentala kapacitet gör att dina inlägg ändå helt saknar värde.
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Japp, det hävdar överåklagare Sven-Erik Alhem.
Att få förhinder innebär vad som helst från att man blir sjuk, hoppar av på grund av jäv - eller dör.
Försvinner två nämndemän oavsett orsak är det kört. Då måste rättegången tas om.
Självfallet är även jäv ett förhinder, men att det är just jäv snarare än t.ex. sjukdom gör ju onekligen att det blir ytterligare en dimension på problemet.
Ursprungligen så handlade diskussionen just om CU's eventuella jäv och då var det flera experter (t.ex. Sillybersky, Levén, Lysén) som uttalade sig om att rättegången skulle kunna vara ogiltig p.g.a. just hennes uttalande.
Att nu PIE har jävanmält samtliga nämndemän tycker inte jag per automatik skall tolkas som att det är nödvändigt att så är fallet för att rättegången skall tas om.
Exakt vad har Alhem sagt om detta?