2008-09-08, 14:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
För det första, märk hur försiktiga man är när man talar med expressen numera:

För det andra - vilken slags frågor får utredarna ställa till CS? Kommer de att fråga henne specifikt om dådet? Om inte, hur ska man då kunna bedömma om hon var pykiskt sjuk vid tillfället?

Om ett erkännande skulle komma, hur ligger det till med sekretessen då?

Om CS är skyldig så hoppas jag på ett erkännande nu snart. Ingen aning om sekretessen men skulle hon börja berätta en massa saker om dådet så gissar jag att man håller nya förhör även om hon är på utredning? Detta är nog åklagarens chans om det är CS som är skyldig. Att det framkommer nya uppgifter från CS eller erkännande nu under denna psykutredning.

Annars tror jag på ett frikännande i HR.
2008-09-08, 15:08
Medlem
Christine

hej ja tror hon är oskyldig faktiskt känner empati med henne o hoppas verkligen hon blir fri......

hon har mitt stöd
2008-09-08, 15:17
Medlem
RoSannaHs avatar
Idag kallas hon för "dubbelmördaren" av Aftonbladet. Får de verkligen skriva så innan hon dömts?
Citat:
Här förs dubbelmördaren Christine Schürrer, 32, till rättspsykiatriska kliniken vid Huddinge sjukhus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3272332.ab
2008-09-08, 15:20
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Idag kallas hon för "dubbelmördaren" av Aftonbladet. Får de verkligen skriva så innan hon dömts?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3272332.ab

Läste du HELA notisen?

Citat:
Christine Schürrer, som ännu inte dömts för mord och mordförsök, men som av Västmanlands tingsrätt befunnits skyldig till brotten, fördes in till rättspsykiatriska kliniken.
...
Västmanlands tingsrätt ska sedan ta ställning till resultatet av undersökningen innan dom faller.
Senast redigerad av uffe24 2008-09-08 kl. 15:23.
2008-09-08, 15:26
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Läste du HELA notisen?

Javisst läste jag hela artikeln. Dock benämns hon som "dubbelmördaren". Jag undrar om det är okej att kalla henne det. Det är ju nästan värre att de direkt efter skriver att hon inte dömts än för då finns det ju en avsikt med att felaktigt dra till med "dubbelmördaren"?
2008-09-08, 15:31
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Javisst läste jag hela artikeln. Dock benämns hon som "dubbelmördaren". Jag undrar om det är okej att kalla henne det. Det är ju nästan värre att de direkt efter skriver att hon inte dömts än för då finns det ju en avsikt med att felaktigt dra till med "dubbelmördaren"?

Men vänta nu - tingsrätten har (i alla fall just nu!) befunnit henne skyldig för dubbelmord. Sen att inte Aftonbladet väntar till domen har vunnit laga kraft är ju en helt annan sak.

Frågan är om just detta diskussionsämne hör hemma i den här tråden eller borde flyttas till Media - censur och tryckfrihet?
2008-09-08, 15:54
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christinelover
hej ja tror hon är oskyldig faktiskt känner empati med henne o hoppas verkligen hon blir fri......

hon har mitt stöd

Ja det är nog inte många som tänker som dig.
Att man kan känna empati med någon är väl en sak, men skulle ju vara intressant att veta varför du tror att hon är oskyldig?

Säg....du bor inte i Köping...?
2008-09-08, 15:56
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Att man kan känna empati med någon är väl en sak, men skulle ju vara intressant att veta varför du tror att hon är oskyldig?

Oskyldig tills ev dom i hovrätten avkunnats. Normal rättsprincip.
2008-09-08, 16:00
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll

Jag hävdar fortfarande att domen ska vinna laga kraft.

Det kan innebära att Högsta Domstolen beviljar prövningstillstånd och också prövar målet.

Normal rättsprincip!
2008-09-08, 16:05
Medlem
Frubeates avatar

hon har mitt stöd

Ursprungligen postat av Frubeate

Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll

Nu var det ju inte det jag frågade om...
Men nej, dom har inte avkunnats, men rätten kan faktiskt inte skicka någon til rättspsyk om de inte anser att hon är skyldig, så att hon nu ska anses oskyldig blir fel
Senast redigerad av Frubeate 2008-09-08 kl. 16:08.
2008-09-08, 16:19
Medlem
Ursprungligen postat Frubeate

asså handlar ju inte om hon är skyldig el oskylig handlar ju om en människa ska utredas o fara runt bland staten (massa psyk häktet medmera)o behandlas väldigt illa hängas ut här o där b.l.a på internet o sen omgivning kastar sten på en människa på det sättet.......

hon får ju hotbrev (enligt tidningar) skamligt...

även om hon är skylig så finns det förklaringar till varför man gör som man gör
o ja vet inget om hennes bakgrund vad hon gått igenom i livet.....

ja skulle helst vilja se henne på fri fot o börja om sitt liv i tyskland igen eller nån annanstans o bearbeta det hon gått igenom av svensk media o tidningar om det är så att hon tagit skada av detta (för det hade ja gjort i den situationen)

nej bor inte i köping eller den delen av landet
2008-09-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat Frubeate

asså handlar ju inte om hon är skyldig el oskylig handlar ju om en människa ska utredas o fara runt bland staten (massa psyk häktet medmera)o behandlas väldigt illa hängas ut här o där b.l.a på internet o sen omgivning kastar sten på en människa på det sättet.......

hon får ju hotbrev (enligt tidningar) skamligt...

även om hon är skylig så finns det förklaringar till varför man gör som man gör
o ja vet inget om hennes bakgrund vad hon gått igenom i livet.....

ja skulle helst vilja se henne på fri fot o börja om sitt liv i tyskland igen eller nån annanstans o bearbeta det hon gått igenom av svensk media o tidningar om det är så att hon tagit skada av detta (för det hade ja gjort i den situationen)

nej bor inte i köping eller den delen av landet

Du anser att hon är oskyldig, ok det är inga problem, men även om hon är skyldig så försvarar du hennes handlingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in