2008-10-02, 14:35
Medlem
Extremt ytligt och pissdåligt program, så uppenbart att Efterlyst redaktionen bara vill hålla spänningen vid liv kring rättegången. Så att detta kan bli en lååång följetong i deras program under hösten. Att man ska börja förfasas och oroa sig över att tyskan kan gå fri.. Men vi vet ju alla (ja, alla vettiga iaf ) att detta aldrig kommer ske!

Jag är fascinerad över hur CS klarar av att hålla masken. Som igår när de visade från rättegången och hon får frågor om fornminnena och man hör på henne att hon verkligen inte har en aning om vad platserna heter som hon påstår att hon har besökt. Det är uppenbart för alla att hon ljuger men att hon ändå lyckas hålla masken Fattar inte hur hon kan göra det.. Även om man skulle vara osäker på namnen på platserna, jag menar man kan ju ha kunskapsluckor även om man är SUPERINTRESSERAD av något, så skulle man ju i alla fall säga något som bevisar att man har varit på platserna. Man minns ju oftast något om saker man har gjort.. hur man åkte dit osv osv. Och att åklagaren inte liksom sätter in stöten då och pressar lite.. Men det kanske man inte får göra, vad vet jag. Mycket märklig situation i alla fall.
2008-10-02, 14:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ja, så sas det i början ja, o i FUP.
Men det var ju denna hårtuss FG presenterade på en av rättegångens första dagar som "fastställt vara Emmas"!
Det är det jag hakar upp mej på!
Som jag minns det var håret oanalyserat eftersom det inte fanns några rötter i det i FUP. Däremot krävde PIE att det skulle mitokondrieanalyseras inför rättegången, eftersom det ju skulle försätta hans klient i ett betydligt bättre läge om håren inte kunde vara E;s M:s eller S:s. En sådan analys utfördes och kom fram till att hårstråna kunde vara E:s (och därmed också M:s eller S:s) och presenterades under rättegången. Hur exakt och total mtDNA-sekvens SKL hade fått fram från hårstråna framgick dock inte av rättegången. (Ju sämre sekvensen är, dess svårare är det att utesluta att den kan vara E:s naturligtvis.)

Detta är min tydliga minnesbild och jag brukar inte minnas jävla fel. Den måste kunna bekräftas om man söker i tråden, vilket jag tyvärr inte har tid till.
2008-10-02, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Extremt ytligt och pissdåligt program, så uppenbart att Efterlyst redaktionen bara vill hålla spänningen vid liv kring rättegången. Så att detta kan bli en lååång följetong i deras program under hösten. Att man ska börja förfasas och oroa sig över att tyskan kan gå fri.. Men vi vet ju alla (ja, alla vettiga iaf ) att detta aldrig kommer ske!

Jag är fascinerad över hur CS klarar av att hålla masken. Som igår när de visade från rättegången och hon får frågor om fornminnena och man hör på henne att hon verkligen inte har en aning om vad platserna heter som hon påstår att hon har besökt. Det är uppenbart för alla att hon ljuger men att hon ändå lyckas hålla masken Fattar inte hur hon kan göra det.. Även om man skulle vara osäker på namnen på platserna, jag menar man kan ju ha kunskapsluckor även om man är SUPERINTRESSERAD av något, så skulle man ju i alla fall säga något som bevisar att man har varit på platserna. Man minns ju oftast något om saker man har gjort.. hur man åkte dit osv osv. Och att åklagaren inte liksom sätter in stöten då och pressar lite.. Men det kanske man inte får göra, vad vet jag. Mycket märklig situation i alla fall.

Att man ljuger betyder inte att man är skyldig till mord, jag kan tänka mig att det är en extremt pressad situation att bli oskyldigt anklagad och sedan behöva svara på idiotiska frågor om sitt privatliv när man vet man är helt oskyldig.

Att HR kommer fria CS är i princip varenda jurist i sverige säker på, det är den enda anledningen till att du inte ser mer folk skrika justitiemord.
2008-10-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten.Grahn
Att man ljuger betyder inte att man är skyldig till mord, jag kan tänka mig att det är en extremt pressad situation att bli oskyldigt anklagad och sedan behöva svara på idiotiska frågor om sitt privatliv när man vet man är helt oskyldig.

Att HR kommer fria CS är i princip varenda jurist i sverige säker på, det är den enda anledningen till att du inte ser mer folk skrika justitiemord.

Källa på det eller höftar du?
2008-10-02, 14:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Min fetmarkering i ditt inlägg ovan.

Detta är ju ändå något som vissa fanatiker i denna tråd vägrat att tänka sig.
Fast det skulle kunna räta ut flera av de frågetecken som finns och även förklara en del av CS historier i förhören.

Det kan finnas en medhjälpare.
Det skulle kunna finnas en medhjälpare. Men då bara kan inte CS vara den andra medskyldiga. Tanken att en rätt ensam människa i ett främmande land, där hon bara har få och rätt ytliga bekanta, skulle kunna hitta en person som var villig att utföra ett bestialiskt barnamord tillsammans med henne är helt absurd - redan innan man tar in hennes psykiska problem och personlighetstyp i det hela.

GW har gjort fler konstiga och/eller lama mediauttalanden om andra FB-uppmärksammade brott på sista tiden. Det förefaller vara en rätt allmän känsla bland forumets GW-spotters att han förefaller vara på väg att tappa greppet.
2008-10-02, 14:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Som jag minns det var håret oanalyserat eftersom det inte fanns några rötter i det i FUP. Däremot krävde PIE att det skulle mitokondrieanalyseras inför rättegången, eftersom det ju skulle försätta hans klient i ett betydligt bättre läge om håren inte kunde vara E;s M:s eller S:s. En sådan analys utfördes och kom fram till att hårstråna kunde vara E:s (och därmed också M:s eller S:s) och presenterades under rättegången. Hur exakt och total mtDNA-sekvens SKL hade fått fram från hårstråna framgick dock inte av rättegången. (Ju sämre sekvensen är, dess svårare är det att utesluta att den kan vara E:s naturligtvis.)

Detta är min tydliga minnesbild och jag brukar inte minnas jävla fel. Den måste kunna bekräftas om man söker i tråden, vilket jag tyvärr inte har tid till.

Så var det nog, men jag har minnen av braskande rubriker som talade om att "Håret var Emmas" men, braskande rubriker i all ära...
Kanske det finns någon journalist i vår närhet som minns detta?

Fetmarkering: En vanlig omskrivning för: Jag orkar fan inte!
2008-10-02, 15:00
Medlem
Citat:

Har jag väldigt svårt att tänka mig.. bara tokstollen GW har jag hört yttra sig och well.. jag tar det han säger med en stor näve salt.

Anledningen till att jag tror CS är skyldig har heller så mycket med att hon ljuger att göra, utan att E har pekat ut henne. Sen måste du väl medge att en "oskyldigt anklagad" människa borde vara mer mån om att rentvå sig själv än vad CS hittills varit (hello Köpingsvännerna where are you )
2008-10-02, 15:05
Medlem
GasGlads avatar
Jag fastnade för en sak här, det var någon (minns inte vem just nu) som sa att håret i Emmas hand enligt teknikerna var färgat men i grunden mörkblont till svart.
Är det någon som kan bringa klarhet i vilken hårfärg Emma har egentligen?
Kanske wildone eller miapetter.

//GasGlad
2008-10-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag fastnade för en sak här, det var någon (minns inte vem just nu) som sa att håret i Emmas hand enligt teknikerna var färgat men i grunden mörkblont till svart.

//GasGlad

Jag tycker mig se att hon egentligen är rödhårig.
2008-10-02, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad

//GasGlad

Du frågar fel personer, de du frågar är inte ute efter sanningen utan att få C.S dömd.

De har ljugit om fakta så många gånger att de har ingen trovärdighet längre.

Speciellt inte med tanke på att de är djupt inblandade i fallet som anhöriga och därmed ej objektiva.

Angående E's vittnesmål så är det dels ett världsunikum om det skulle vara sant enligt experten och dels motsäger de statiska bevisen i FUP totalt E's historia, den har vuxit fram i samband med FB och de personer som skriver här har snällt hjälpt E att minnas rätt.

Det var här på FB som E fick tipset att C.S stod nedanför trappen, E trodde först att CS var liten och rund men det ändrades efter era tips så att E's minnesbild skulle passa in på C.S som GM.

Dels om C.S nu åkt till arboga med sin rumskompis hammare för att döda E hade hon nog inte ringt på dörren utan stövlat in och gjort vad hon skulle utan att annonsera sin ankomst.

Och hon måste ha planerat mordet om er teori om C.S som GM ska stämma.
Senast redigerad av Torsten.Grahn 2008-10-02 kl. 15:12.
2008-10-02, 15:13
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jag tycker mig se att hon egentligen är rödhårig.

Ja, jag får en känsla av de bilder jag har sett på henne att hon lutar åt det rödblonda hållet.
2008-10-02, 15:15
Medlem
Citat:
Du frågar fel personer, De du frågar är inte ute efetr sanningen utan att få C.S dömd.

De har ljugit om fakta så många gånger att de har ingen trovärdighet längre.

Speciellt inte med tanke på att de är djupt inblandade i fallet som anhöriga och därmed ej objektiva.

Angående E's vittnesmål så är det dels ett världsunikum om det skulle vara sant enligt experten och dels motsäger de statiska bevisen i FUP totalt E's historia, den har vuxcit fram i samband med FB och de personer som skriver här har snällt hjälpt E att minnas rätt.

Det var här på FB E fick tipset att C.S stod nedanför trappen, E trodde först att CS var liten och rund men det ändrades efter era tips.

Om man går tillbaka till E:s allra tidigaste prat om vem som kan ha varit inblandad så förstår man att det är CS hon syftar på. Och sedan kunde hon peka ut henne. Case closed för min del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in