2008-08-09, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Så vad som återstår av ryktet att hon blivit sedd med vansskor det aktuella dagen är vittnesuppgiften i din andra spoiler.

"Avseende måndagen den 17 mars 2008 så säger P att han inte [är] helt säker, men han tror att C S haft ett par mörka tygskor med något vitt inslag, typ promenadskor, på sig när han träffade henne utanför Danderyds sjukhus måndagen den 17 mars 2008."

Skoavtrycken är en besvärande omständighet för CS och jag antar att vi får läsa rättens bevisvärdering av avtrycken i ett domskäl hur domen än blir.
Samtliga tre ref. vittnen är eniga om att MT burit ett par mörka TYGSKOR med vit kant/vitt inslag och vita skosnören. Utöver Skavsta-stövlarna och de svarta syntetläderskorna; Victory, med svarta skosnören, har MT sagt sig under sin vistelse i Sverige ha innehaft ett par sandaler och ett par silverfärgade Adidas tennisskor. Sedan hon fått veta att Victory-skorna konstaterats vara mer eller mindre nya samt att vittnen sett hennes långa, vita skosnören uppfinner hon ett par svarta syntetläderskor med vita skosnören. Dessa skor har ingen ännu sett.

Eftersom vittnena den 16 och 17 mars (inkl. på bilder från övervakningskameran) samt dagligdags observerat att MT burit mörka TYGSKOR med vit kant och vita skosnören kan det bara röra sig om de Vans Bearcat som MT i januari 2008 påstår sig ha slängt pga hål i sulan. Och eftersom man hittat blodiga skospår på mordplatsen från just ett par Vans Bearcat i MT:s skostorlek så finns skäl anta att MT misstar sig på datum vad gäller kasserandet av sina (enda par) mörka/mörkblå tygskor.
2008-08-09, 23:17
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vilket jag inte har sagt något om ifall GM skulle kunna eller ej. Det jag säger (igen) är att det är svårare att med ett anfall omedelbart sätta offret ur spel med kniv. Och om offret inte sätts ut spel direkt kan en (kortare?) strid ske vilket avsevärt ökar risken för GM (både att skadas själv samt att GM lämnar DNA-spår efter sig).

Ja, det är sant. Men en hammare är ju knappast ett vapen som ger 100% chans att sätta offret ur spel heller.

Yxa kanske hade varit något.
2008-08-09, 23:17
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vet inte. Du har väl också FUP?
Jo det har jag, och det var där jag upptäckte Tine, men hon verkar inte vara kollad i förhör, det är ju mera att hon finns med i en del sparade sms! Men eftersom E har nämnt namnet Tine och det finns en sådan person med i Christines telefon, då borde ju polisen kolla upp henne tycker jag!
2008-08-09, 23:23
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är ju också minimal risk att skada sig själv om man väljer hammare som mordvapen. Vid knivmord är det väl ganska vanligt att gm skär sig själv i tumultet och lämnar dna på plats?

[ironi]Hm, skulle det spela nån roll om hon skulle skära sig själv, jag menar hon har ju skurit sig själv flera gånger tidigare. Ett skärsår mer eller mindre spelar väl ingen roll[/ironi]
2008-08-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Okej! Men Christine har ju en kompis som heter Tine! Är hon kollad?

Det finns förhör med denna Tine på slutet i tilläggsprotokollet + mailkonversation mellan Tine och CS
2008-08-09, 23:50
Medlem
Kallixs avatar
CS - skyldig

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Sandlådan ligger ditåt -------->

Kan ni sluta nån gång? Jag är trött på att trycka på RP-knappen.

Finns det någon här, som efter att ha läst FUB, anser att CS är oskyldig?
2008-08-09, 23:51
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Klart hon är skyldig!
2008-08-09, 23:52
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan det säkert vara. Man har topsat en jävla massa blod, som kan klaras md vanliga, hyfsat billiga analyser. Man har varit ytterligt försiktig med LCN-analyser, och bara gjort sådana på uppenbara ställen, som på ringklockan (träff på första snut som ringde på, naturligtvis).

I tilläggsprotokollet s.232 hittade jag din påringande snut...

Citat:
Noteringar vid den inledande brottsplatsundersökningen.
På väggen utanför entrédörren lyser en ytterbelysning. Fastighetens entrédörr är försedd
med ett fallregellås där inga skador från brytande våld kan iakttas. Vid prov visar det
sig att en signal hörs inne i fastigheten då knappen trycks in på den utanpåliggande
ringklockan som finns till vänster om dörren
.

Vi får hoppas att de hade dammat ringklockan med fingeravtryckspulver först...
2008-08-09, 23:54
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Jag anser inte att FUP bevisar att CS är skyldig utan rimligt tvivel.

Det skulle aldrig skrivits 30000+ inlägg här på FB om det inte fanns tvivel.
2008-08-10, 00:01
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det finns förhör med denna Tine på slutet i tilläggsprotokollet + mailkonversation mellan Tine och CS

Du menar inte Zimmermann va? För det var inte henne jag syftade på!
2008-08-10, 00:10
Medlem
CS vänner

På s. 707-726 i tilläggsprotokollet finns förhör med CS vänner.
På s.731-732 finns mejl från CS till hennes väninna Tine.

Jag har läst dessa sidor flera gånger i kväll och
tycker att dessa dokument talar för CS och inte mot henne.

CS berättar om sin sega dator som hon måste "tömma" för att få den fungera. Förklarar varför hon rensar cacheminnet.

Hon verkar inte alls vara så intresserad av T som vissa här påstår.
Hon har varit intresserad av andra killar - inte enbart av T. (Hon ville bla inte gå på en fest där T befann sig.)
Hon har också berättat för flera av sina vänner när förhållandet med T tog slut. (inte ljugit att hon fortfarande är tillsammans med honom som framkommit här på FB)

Hon är muskikintresserad som förklarar varför hon skriver upp låtnamn på lappar som CS-hatare får till hot mot E och T.

Hon bokade resan till Tyskland i början av mars och fick pengar till resan av sin väninna. (pengarna hon var och lånade i Uppsala den 17 mars var förmodligen inte till biljetten. (men eftersom hon hade endast ca 5kr på kontot så är det föståeligt att hon lånat pengar)

Efter att CS fick veta att hennes mor var allvarligt sjuk har mejlen och samtalen mestadels handlat om hennes oro för mamman. (inte om T)

Hon har uppträtt helt normalt den 18 mars när hon träffat vänner.
Hon har också svarat på vännernas fråga om hon har begått brottet att hon inte har det och att hon vill stämma hela världen.

I april 2007 har CS uppgett för en väninna att hon var rädd att hon kunde vara gravid. Hon skulle då ha skaffat p-piller.

Ingen av vännerna kan peka ut CS på övervakningsbilderna.

----
För mig är det helt obegripligt hur hon kan agera så normalt om hon skulle vara GM. Då måste hon ha förträngt händelsen helt och hållet. Hon tror verkligen att hon är oskyldig. (som jag också tror tills motsatsen är bevisad)
2008-08-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Du menar inte Zimmermann va? För det var inte henne jag syftade på!

Ja, jag menade henne. Vem menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in