2008-08-31, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Detta kanske kan hjälpa?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12488346&postcount=5074

Tack ja det hjälpte till en hel del.
2008-08-31, 17:51
Medlem
En sak jag funderat lite på är att CS erkänt sina Arbogaresor utan att egentligen varit överbevisad om dem. Ändå har hon haft för avsikt att dölja resorna genom att köpa biljetterna kontant.
Kom hon på efteråt att mobiler gick att spåra eller hur kan hon ha tänkt egentligen?
2008-08-31, 17:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En sak jag funderat lite på är att CS erkänt sina Arbogaresor utan att egentligen varit överbevisad om dem. Ändå har hon haft för avsikt att dölja resorna genom att köpa biljetterna kontant.
Kom hon på efteråt att mobiler gick att spåra eller hur kan hon ha tänkt egentligen?

Kan vara så. En del kan tro att de är smarta med olika mobiler och sms-kort. Samma personer kan av dumhet missa att man kan bli mastad. Det tror jag är möjligt.
2008-08-31, 18:40
Medlem
msmss avatar
TV4 kl 19.20

Fler som tänker titta på dokumentären?
Perosnligen kommer sitta klistrad framför TV:n.....
2008-08-31, 19:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon blev redan den 20 mars i Tyskland upplyst om att hennes mobiltelefon pejlats till i närheten av brottsplatsen och medger då att hon har varit i Arboga - men uppger inte i vilket ärende. Sedan har hon ju vetat att hon använt sin mobil för in- och utgående samtal och med utgångspunkt från detta tvingats lägga fram någon form av alibi (som blev av runstenskaraktär). - Hon kan ha trott att man bara kan pejla under pågående samtal (annars får inte jag heller det hela att gå ihop). Något som kan tyda på det, är att hon tidigt under tågresan till Stockholm den 17 mars (runt 19.49) avsänder ett SMS till AC varefter AC skickar svar 19.50 - som CS inte besvarar förrän efter 1 h 20 min, eller när hon stigit av tåget och hennes SMS öppnar upp mot mast på Centralstationen i Stockholm.
2008-08-31, 19:49
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Exakt. Hon erkänner inte mera än vad hon behöver. Hon har sitt egna huvud skapat fullt logiska förklaringar till varför hon var i Arboga. Men hon tänkte inte så långt att polisen kunde kolla minneskorten på sin kamera.
Tittar på dokumentären nu. Jag får dålig smak i munnen när man hör mammans förklaringar på sitt växande minne. även hennes pappas flin när han svara om han har påverkat sin dotters minne stör.
2008-08-31, 19:59
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Emma Jangestigs familj fotograferade själva henne under sjukhusvistelsen: "En dag satte hon sig upp och stönade: Var är Saga?", berättar hennes pappa. Emma Jangestig har godkänt att Expressen.se publicerar bilderna.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1284145/har-ar-familjens-egna-bilder-fran-sjukhuset

Bilder på E från sjukhuset finns på länken. Försiktighet rekommenderas om man är känslig.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-31 kl. 20:02.
2008-08-31, 20:01
Medlem
zugfahrers avatar
Det här kapitlet känns färdigt för min del. Att se Emma med egna ögon berätta att det var tyskan som trängde sig in den 17:e mars är allt jag behöver veta.
2008-08-31, 20:07
Bannlyst
E, du är en stark kvinna ändå!!

Es berättelse ikväll var gripande och jag tycker verkligen hon är en stark tjej trots att hon vid två tillfällen bryter ihop E jag hoppas verkligen för er alla att den jäveln sänks både i TR, HR och möjligen HD! Jag hade inga tvivel innan men du övertygade mig ännu mer. Vem är personen som skickat de två berlockerna (stavas det så?) till E? Väldigt rörd av det iallafall, trots all smärta i världen finns det folk som tänker på andra

Att hon inte kan känna hat emot personen som gjort detta mot henne och hennes barn kan jag mycket väl först. Var med om en våldtäkt för mer än ett år nu och jag kan inte känna hat fastän jag minns allt Väldigt OffT men ville säga det.
2008-08-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Tittar på dokumentären nu. Jag får dålig smak i munnen när man hör mammans förklaringar på sitt växande minne. även hennes pappas flin när han svara om han har påverkat sin dotters minne stör.

Jag tittade också på pappans "flin"... men det är inget flin. Det är ett krystat ansiktsuttryck av en människa som inte vill visa sina känslor.
2008-08-31, 20:16
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Es berättelse ikväll var gripande och jag tycker verkligen hon är en stark tjej trots att hon vid två tillfällen bryter ihop E jag hoppas verkligen för er alla att den jäveln sänks både i TR, HR och möjligen HD! Jag hade inga tvivel innan men du övertygade mig ännu mer. Vem är personen som skickat de två berlockerna (stavas det så?) till E? Väldigt rörd av det iallafall, trots all smärta i världen finns det folk som tänker på andra

Att hon inte kan känna hat emot personen som gjort detta mot henne och hennes barn kan jag mycket väl först. Var med om en våldtäkt för mer än ett år nu och jag kan inte känna hat fastän jag minns allt Väldigt OffT men ville säga det.

Ja, en fantastisk tjej! Jag mår mycket bättre nu när jag kan bortse från vissa här på trådarna som klagar på henne och hennes nära, misstänker T för brottet och ja, ni vet ju allt. För med den förståelse jag nu förstår att Emma har så förstår hon så väl att de helt enkelt inte förstår bättre. Tack Emma för ett fint program!
2008-08-31, 20:21
Medlem
Kalla Fakta

Jag såg en kvinna i djup chock. Vad annat var att förvänta, tänker jag. Jag tittade mer på Emma än jag lyssnade till hennes ord. Det som gläder mig är att hon har så många kärleksfulla människor runt sig i denna så svåra stund.

Semestern blir bra för dem alla så de får tanka lite energi inför en lång höst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in