Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är alltid farligt med underförstådda brasklappar. Hursomhelst följer inte det citerade logiskt. Man kan väl aldrig ens med maximal sensationalistisk illvilja tolka CU:s uttalande som att samtliga nämndemän skulle ha gått in i fallet med en bestämd uppfattning i skuldfrågan?
1. Har varit uppe sedan 6.30 i torsdags. Därför är intellektet och verbaliteten på ny bottennivå. Jag inser också att det är smartare att lägga in brasklappar i rätt meddelande.
2. Ska försöka formulera detta på ett så pedagogiskt och tydligt sätt som möjligt, samtidigt som jag har en källa att skydda. Ursäkta därför om det blir rörigt!
Jag har haft kontakt med en källa som oftast haft rätt angående Arbogafallet. Vid ett tillfälle har den dock haft hårresande fel. Därför har jag lite svårt att bedöma trovärdigheten i dessa uppgifter.
NN säger att CU och ytterligare en nämndeman (den med det förvirrade snacket om sanning) har snackat ihop sig innan rättegången i princip. Din slutsats att CU inte kan vara initiativtagare för att hon stod längst ned på ranglistan stämmer säkert. Ingen har heller påstått motsatsen! Det kan ju lika gärna vara så att två av nämndemännen är smarta nog att hålla käften, medan CU har en kam-manets intellekt och låter munnen gå när hon pratar med en journalist.
Nu påminner jag om min brasklapp en gång till.
Jag kan inte bedöma påståendet. Men PIE måste ju kunna göra det troligt att minst en till i rätten gjort sig skyldig till jäv, annars är rättegången slut. Därför tycker jag det är en rimlig gissning