2008-08-29, 17:38
Bannlyst
Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har läst att många experter dömt ut hela rättegången. Detta sprider sig, växer och kan därför inte nonchaleras.

Finns ju jämförelser med den där Calle som påstods mörda någon i Grekland.
Då skrek alla i Sverige och klagade på det grekiska rättssystemet.
Samma sak kan hända i Tyskland nu när de ser vilken cirkus det är här i Sverige.

Tycker du att rättegången varit lyckad så här långt?
Ja, jävligt lyckad.
2008-08-29, 18:04
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Ja, jävligt lyckad.

Du skiter fullständigt i att du kan bli oskyldig dömd till livstid en vacker dag?

Stor jävla skandal det här, Kalle Anka-beslut rakt av. Det enda som är säkert är att vi inte sett den sista vändningen i den här härvan.
2008-08-29, 18:17
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
tror ej jag behöver oroa mig, för jag brukar ej mörda folk...

Vad i "oskyldigt dömd" är det du inte förstår?
2008-08-29, 18:17
Medlem
miapetters avatar
Rätta mej om jag har fel....
Skulle CS vilja byta ut PIE inför en rättegång i Hr kan hon i alla fall inte välja Sillen eftersom han uttalade sig ang. skuldfrågan redan tidigt i TV o då trodde att CS var skyldig...
Rätt eller fel?
Senast redigerad av miapetter 2008-08-29 kl. 18:33.
2008-08-29, 18:20
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Rätta mej om jag har fel....
Skulle CS vilja byta ut PIE inför en rättegång i HD kan hon i alla fall inte välja Sillen eftersom han uttalade sig ang. skuldfrågan redan tidigt i TV o då trodde att CS var skyldig...
Rätt eller fel?

Fel!

Ser inga problem med det, det är väl snarare CS som kanske skulle fundera på om hon verkligen vill ha Sillen efter det han sagt.
2008-08-29, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Vad i "oskyldigt dömd" är det du inte förstår?

Hur kan du säga att CS skulle vara oskyldigt dömd? Hört några bekännelser från någon annan?
2008-08-29, 18:43
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
i din hjärna som inte kopplar ?
Som det verkar...ingenting.

Eftersom det tydligen nu är helt okej att nämndemän i tingsrätten går in med förutfattade meningar så är risken större att även oskyldiga dömds, fattaru?

Intressant att CS nu kommer bli dömd av två nämndemän som är polisanmälda.
Hur fan ser det ut?

Alla ni demokratihatare kommer känna er så rövknullade när det hela kommer upp i HovR, där kommer det inte att dömas godtyckligt och utifrån känslor.
2008-08-29, 18:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTidyllen
Proffen behöver inte sitta här och hetsa upp sig. Detta är inte DNA.
Du resonerar precis som en tidigare användare här i tråden: Eftersom jag begriper mig på DNA, ska jag hålla mig till det. OK - så vad ska då du hålla dig till i den här diskussionen?

Citat:
Hovrättens svala män och kvinnor kommer gäspa åt hela åtalet.
Det kommer de sannerligen inte att göra. De kommer att svettas och jobba med det rätt rejält. Men, som jag har sagt om och om igen: Det finns tillräckligt juridiskt utrymme för en fällande dom, om man bara vill. Och det kanske ganska många faktiskt gör.
2008-08-29, 18:46
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Eftersom det tydligen nu är helt okej att nämndemän i tingsrätten går in med förutfattade meningar så är risken större att även oskyldiga dömds, fattaru?

Hur fan ser det ut?

Alla ni demokratihatare kommer känna er så rövknullade när det hela kommer upp i HovR, där kommer det inte att dömas godtyckligt och utifrån känslor.

Så det som hände idag strider mot den demokratiska ordningen anser du då?
2008-08-29, 18:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Är de? Vem har anmält dem, menar du?
2008-08-29, 18:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Är de? Vem har anmält dem, menar du?

Nej, de kanske inte är polisanmälda än, eller kommer aldrig bli eftersom riksåklagaren nu ändå startat en utredningen.

Ändå vackert att kriminella sitter som nämndemän.
2008-08-29, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är alltid farligt med underförstådda brasklappar. Hursomhelst följer inte det citerade logiskt. Man kan väl aldrig ens med maximal sensationalistisk illvilja tolka CU:s uttalande som att samtliga nämndemän skulle ha gått in i fallet med en bestämd uppfattning i skuldfrågan?
1. Har varit uppe sedan 6.30 i torsdags. Därför är intellektet och verbaliteten på ny bottennivå. Jag inser också att det är smartare att lägga in brasklappar i rätt meddelande.

2. Ska försöka formulera detta på ett så pedagogiskt och tydligt sätt som möjligt, samtidigt som jag har en källa att skydda. Ursäkta därför om det blir rörigt!

Jag har haft kontakt med en källa som oftast haft rätt angående Arbogafallet. Vid ett tillfälle har den dock haft hårresande fel. Därför har jag lite svårt att bedöma trovärdigheten i dessa uppgifter.
NN säger att CU och ytterligare en nämndeman (den med det förvirrade snacket om sanning) har snackat ihop sig innan rättegången i princip. Din slutsats att CU inte kan vara initiativtagare för att hon stod längst ned på ranglistan stämmer säkert. Ingen har heller påstått motsatsen! Det kan ju lika gärna vara så att två av nämndemännen är smarta nog att hålla käften, medan CU har en kam-manets intellekt och låter munnen gå när hon pratar med en journalist.
Nu påminner jag om min brasklapp en gång till.
Jag kan inte bedöma påståendet. Men PIE måste ju kunna göra det troligt att minst en till i rätten gjort sig skyldig till jäv, annars är rättegången slut. Därför tycker jag det är en rimlig gissning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in