2008-08-26, 11:19
Medlem
Kan man få veta hur enig TR var redan nu elle rkommer det i samband med dom?
2008-08-26, 11:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Oneliners och OT kommer att raderas även framöver!

// Mod
2008-08-26, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Kan man få veta hur enig TR var redan nu elle rkommer det i samband med dom?

Dom var eniga vad jag har läst.
Moderator
blomvattnares avatar
Jag trodde att både Aftonbladet och Expressen skulle slänga upp namn och opixlad bild på henne, om hon befanns skyldig. Direkt.

Varför gör de inte det tro? Har de blivit osäkra i och med att det drog ut på tiden? Har de inte dubbelkollat att det stämmer?

Kanske väntar de tills domen har kommit, men jag har en känsla av att de brukar avanonymisera den åtalade så fort domslutet har kommit.

Glömde tillägga att beslutet blev som väl de flesta av oss hoppats. Kan man tillåta sig ett litet HURRA!
Senast redigerad av blomvattnare 2008-08-26 kl. 11:27. Anledning: Hurra!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ännu fler kappvändare?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12558566&postcount=6211

Absolut inte. Jag har även tidigare skrivit att TR och HR dömer på helt olika sätt. Som många påpekat så är TR en instans där känslor kan påverka utslaget mer än i HR.
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Leif Sil(ly)bersky, UP YOURS, jävla tattarballe.

Han som var så säker på friande dom, han som aldrig kunde se en fällande dom, förbannade mediakåta äckel.

Rättvisa har skipats.

Tårarna sprutar men det finns en rättvisa i alla fall! Trots att skit ni har fått genomlida EFTER det som hänt!
Jag är så ledsen för det som hänt men idag kan jag inte låta bli att vara glad för detta! Ta hand om er!!!!!
2008-08-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta är ju bara början. Man kan väl gissa på en oenig rätt, där den lagfarne eller vad det hette har en annan åsikt. Man får nog hoppas att något avsevärt händer innan målet kommer upp i hovrätten.

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=802956

Enligt VLT (min fetmarkering):
Citat:
Tyskan ska även genomgå en stor rättspsykiatrisk undersökning.
Det beslöt tingsrätten efter förmiddagens förhandling.
Rätten är enig i sitt beslut.
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-26 kl. 11:24. Anledning: Glömde länken
2008-08-26, 11:21
Medlem
Då är det bara att hoppas att man aldrig blir åtalad i Västmanland. skrämmande beslut de kom med.
2008-08-26, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag trodde att både Aftonbladet och Expressen skulle slänga upp namn och opixlad bild på henne, om hon befanns skyldig. Direkt.

Varför gör de inte det tro? Har de blivit osäkra i och med att det drog ut på tiden? Har de inte dubbelkollat att det stämmer?

Kanske väntar de tills domen har kommit, men jag har en känsla av att de brukar avanonymisera den åtalade så fort domslutet har kommit.

Omaskad bild: http://www.magazin24.se/

Vi är lite modigare här i gnällbältet/pigstaden/bonnhålan =)
2008-08-26, 11:25
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tårarna sprutar men det finns en rättvisa i alla fall! Trots att skit ni har fått genomlida EFTER det som hänt!
Jag är så ledsen för det som hänt men idag kan jag inte låta bli att vara glad för detta! Ta hand om er!!!!!

Du beter dig ju tamejfan efterblivet. Väx upp!! Vad TR gör för bedömning idag har noll betydelse eftersom fallet med hundraprocentig säkerhet ska upp i HR. Det är domen i HR som blir det enda intressanta.
2008-08-26, 11:26
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Leif Sil(ly)bersky, UP YOURS, jävla tattarballe.

Han som var så säker på friande dom, han som aldrig kunde se en fällande dom, förbannade mediakåta äckel.

Rättvisa har skipats.
Jag sympatiserar med dina känslor, men Silbersky är ju försvarsadvokat. I hans värld/profession existerar väl inte att en åtalad är skyldig om den åtalade nekar till brott?

Hur som helst; att varumärket Silbersky går hand i hand med media som vill ha en viss typ av uttalanden är oerhört obehagligt.
2008-08-26, 11:26
Medlem
jaha... när blir det HR-förhandlingar då?

Stämemr det, som någon skrev, att hon (om hon anses psykiskt sjuk) får vård i tyskland? Hu´r brukar tidsperspektivet på vård vara där jämfört med i Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in