2008-08-29, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är just det jag tänkte på. Jag har fått pm av en iblandad här som där uttrycker saker om E som gör mina funderingar befogade. Men det är ingenting jag tänker berätta då jag anser att det var i förtroende.
Det finns många inblandade här, som uttryckt helt vansinniga saker om E - Du är en av dem. Helt öppet. Utan skam.
Och tillförlitligheten i det ni skriver är...mikroskopiskt liten...För att inte säga obefintlig.
2008-08-29, 08:03
Medlem
hayennas avatar
ok. Ponera att försvaret får sin vilja igenom, rättegången görs om. Vad tror ni om möjligheten att hitta nämndemän som ställer upp? För det första var det svårt redan förra gången, eftersom många ansåg sig för känslomässigt engagerade för att delta. För det andra har ju de allra, allra flesta läst kvällstidningarna vid något tillfälle och kommer säkerligen ha bildat sig en uppfattning om skuldfrågan. Jag vet, man kan fortfarande fatta opartiska beslut, men efter vad som hände med CU undrar man ju om de nämndemännen vill ställa upp, när de själva vet med sig att de lutar åt ett visst håll? Har det någonsin hänt att man inte hittar nämndemän? Vad händer då?
2008-08-29, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Det finns många inblandade här, som uttryckt helt vansinniga saker om E - Du är en av dem. Helt öppet. Utan skam.
Och tillförlitligheten i det ni skriver är...mikroskopiskt liten...För att inte säga obefintlig.

Vad har jag sagt om E som är helt vansinnigt?
2008-08-29, 08:06
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
ok. Ponera att försvaret får sin vilja igenom, rättegången görs om. Vad tror ni om möjligheten att hitta nämndemän som ställer upp? För det första var det svårt redan förra gången, eftersom många ansåg sig för känslomässigt engagerade för att delta. För det andra har ju de allra, allra flesta läst kvällstidningarna vid något tillfälle och kommer säkerligen ha bildat sig en uppfattning om skuldfrågan. Jag vet, man kan fortfarande fatta opartiska beslut, men efter vad som hände med CU undrar man ju om de nämndemännen vill ställa upp, när de själva vet med sig att de lutar åt ett visst håll? Har det någonsin hänt att man inte hittar nämndemän? Vad händer då?

Det undrar verkligen jag oxå, det var flera nämndemän som tackade nej till detta uppdrag nu så det kommer nog inte att bli lätt!
2008-08-29, 08:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singalong
Kollega i lögnbranchen... Med tanke på de totala förvanskningar dagspress och media gör dagligen tror jag mig känna att dina inlägg är partiska och tjänar ett annat syfte än debatt. Anlednining är att du nämner kollega
Jag föreslår att du läser igenom smålandtintins 200 senast inlägg och sedan bildar dig en uppfattning om han bara försöker skapa debatt, eller om han diskuterar sakfrågan...
2008-08-29, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vore kanske bättre om du frågade E?
De som är "inblandade" i E här är:
MrWishmaster, widone69 o ooooo,
är det någon annan du pmat med är det någon som försker lura dej!
Bästa sättet att nå nära E med frågor att Ls blogg, fråga där får du se!

Vimperk:
Jag BOR redan nära Sigge! Hittar dit utan problem!

Jag menade någon som nu var inblandad i diskussionen. Du menar väl inte att du lurat mig?

Och till vimperk vill jag bara säga att jag alltid talat gott om Emma. Jag gillar den tjejen, hon är stark och klok (vilket en viss person som träffat henne inte håller med om) och jag har bara önskat henne allt gott i framtiden.
2008-08-29, 08:35
Medlem
För att ge en hint om vad jag menar om ditt aktiva och fullständigt skamlösa misstänkliggörande av E:
Citat:
mm, det är såna saker som gör att man tvivlar..ÄR E säker på att rätt gm är gripen? Eller tvivlar hon också och tar det säkra för det osäkra?
I detta inlägg, antyder du att E eventuellt pekar ut en oskyldig människa, fast hon är osäker...

Snälla:
Bespara oss vad ni pm:ar om E er emellan - det ni skriver öppet, är fullt tillräckligt att behöva läsa...
Senast redigerad av Vimperk 2008-08-29 kl. 08:38.
2008-08-29, 08:38
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag menade någon som nu var inblandad i diskussionen. Du menar väl inte att du lurat mig?

Och till vimperk vill jag bara säga att jag alltid talat gott om Emma. Jag gillar den tjejen, hon är stark och klok (vilket en viss person som träffat henne inte håller med om) och jag har bara önskat henne allt gott i framtiden.

Hur kan man tro att någon som är "inblandad i diskussionen" utan andra kopplingar till E ska kunna veta vad hon verkligen sagt???
Fattar inte....

Flashbacks elit? :
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1281724/svenska-mannens-brev-till-christine
2008-08-29, 08:41
Bannlyst
Citat:
För att ge en hint om vad jag menar om ditt aktiva och fullständigt skamlösa misstänkliggörande av E:

Snälla:
Bespara oss vad ni pm:ar om E er emellan - det ni skriver öppet, är fullt tillräckligt att behöva läsa...

Du får tycka vad du vill. Det finns oro inte bara här utan även hos åklagare, advokater och en viss expert att Emmas minnen kanske inte är äkta. Jag hade säkert inte tvivlat om DE vore helt säkra.
Vissa här är så måna om att CS ska inom lås och bom att de struntar i Emmas säkerhet. Jag förstår att ni tror att detta jag tagit upp handlar om att CS ska frias, men det handlar inte om det. Jag vill att Emma ska kunna känna sig säker i framtiden.
2008-08-29, 08:44
Medlem
fennomaniuss avatar
Lite OT, men jag kan inte hålla inne med vad jag tycker.
Har man reptilhjärna så har man ( jag).
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1281724/svenska-mannens-brev-till-christine

Jag tycker att den åtalade damen kan dela cellplats med herr A Eklund så kanske tycke kan uppstå. Det vore en besparing för samhället.
2008-08-29, 08:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Du får tycka vad du vill. Det finns oro inte bara här utan även hos åklagare, advokater och en viss expert att Emmas minnen kanske inte är äkta. Jag hade säkert inte tvivlat om DE vore helt säkra.
Vissa här är så måna om att CS ska inom lås och bom att de struntar i Emmas säkerhet. Jag förstår att ni tror att detta jag tagit upp handlar om att CS ska frias, men det handlar inte om det. Jag vill att Emma ska kunna känna sig säker i framtiden.

Vad du skriver här är EN sak...
Fullt begripligt!
MEN att Emma säjer sig vara SÄKER är en annan sak, för det säjer hon.
OM HON är säker borde det inte råda någon tvivel, DÄREMOT om det hon är säker på STÄMMER är en annan femma, ja!
2008-08-29, 08:50
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det kan jag inte tänka mig, då de inte förräns tidigast November kan börja filma i Tingsrätten.

Jag vet en tingsrätt där de filmade i början på detta år, i syfte att slippa kalla vittnen till hovrätten.

Det kanske varierar i landet, jag vet inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in