2008-08-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Finns det inte i din värld att hon kan vara oskyldig och att den rätta gärningsmannen redan är på fri fot?

Det är det jag menar lite granna...

Är den rätta gärningsmannen fortfarande här ute någonstans, kanske rent av sitter och läser allt detta och bara skrattar?

Ja, då är den här världen sjukare än jag någonsin kunnat föreställa mig.
2008-08-25, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xpna
Det är det jag menar lite granna...

Är den rätta gärningsmannen fortfarande här ute någonstans, kanske rent av sitter och läser allt detta och bara skrattar?

Ja, då är den här världen sjukare än jag någonsin kunnat föreställa mig.

Det här är ju tyvärr tankar som kommer finnas även om CS skulle fällas idag. var det rätt gm?
2008-08-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarko
Håller med, vad i helsike skulle man ta sig till om hon blir frikänd ?

Ja samt att desutom få höra av en advokat att man får skylla sig själv om man bloggar och surfar !!!
2008-08-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det här är ju tyvärr tankar som kommer finnas även om CS skulle fällas idag. var det rätt gm?

Urk,

Slutade läsa helt om det här fallet för ett par veckor sedan, men kunde inte låta bli sen idag när jag fick reda på att det är sista dagen.

Är spyfärdig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tänk om tyskan är mytoman men ingen mördare

tror hon blir frikänd fast hon har gjort det
för att dom har inga riktiga bevis mot henne

jävla muppar som startar rättegång utan riktiga bevis

det där har jag hört förr men fattar inte riktigt...fattar inte ilskan emot åklagarna som har så lite att komma med...men ni kanske kan förklara det för mig.

hade det varit bättre att lägga ner alltihop??? fattar inte hur ni tänker? Det är väl bra att någon (FG?) vågar ta denna striden mot CS, trots att det är så svaga bevis, hon blir ju nästan förlöjligad av en del....typ: - hon har inget att komma med...hon är pinsam.

Det är ju inte hennes fel att d inte finns några dnaspår av cs på mordplatsen, det är väl isf mer beundransvärt att hon gör det bästa av de förutsättningar som finns..... men jag kan ha fel, asså jag känner inte till rättsystemet, menar ni att d finns ett bättre alternativ än att starta rättegång mot cs?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Mixy
Ja samt att desutom få höra av en advokat att man får skylla sig själv om man bloggar och surfar !!!
Sa han verkligen så? Det har jag svårt att tro..
2008-08-25, 15:11
Medlem
En indiciekedja är inte starkare än dess svagaste länk. Finns gott om svaga länkar i den kedja åklagaren presenterar.
2008-08-25, 15:12
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

jag tror inte spanarna kommer stänga boken o stoppa den i hyllan
dom kommer nog att jobba o försöka hitta bevis
om hon blir dömd är det garanterad att hon överklagar
2008-08-25, 15:13
Medlem
Citat:
Sa han verkligen så? Det har jag svårt att tro..
"Det ena är faktiskt detta enorma surfande på olika sajter som familjen Jangestig ägnar sig åt, säger Per-Ingvar Ekblad"
2008-08-25, 15:13
Bannlyst
Emma påstår sig komma ihåg att det är tyskan som attackerade henne.

Kan inte sätta mig in i Emmas tankar just nu när hon sitter och väntar på ett beslut, att kanske få höra, "frikänd" när hon i själva verket vet till 100% att det var hon som attackerade men i saknad på bevis går hon fri.

Antar att det är är en ganska stor bevakning där idag, annars hade man säkerligen flygit på tyskan och försökt strypa fanskapet..

Förstå att förlora sina 2 barn och vara nära o styrka med själv, sen se fanskapet gå fri. I ett sånt läge hade det vart värt ett livstidsstraff för att döda tyskan..
2008-08-25, 15:14
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
En indiciekedja är inte starkare än dess svagaste länk.
Det där skulle jag vilja påstå är direkt fel. Det där låter som rent ordbajseri, pardon my french här.

En indiciekedja är så stark som alla de inblandade indicierna tillsammans.
2008-08-25, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag tror inte spanarna kommer stänga boken o stoppa den i hyllan
dom kommer nog att jobba o försöka hitta bevis
om hon blir dömd är det garanterad att hon överklagar

Javisst kommer det bli överklagande. Och det är nog det enda positiva just nu. Att utredningen kan fortsätta och eventuellt klara upp lite frågetecken.

Och det gäller oavsett vilken sida som överklagar för att ingen ska missförstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in