2008-08-29, 07:25
Medlem
mahkees avatar
Såg någon debatten Silbersky-Alhem?

...på Aktuellt igår? Som jag förstod det så skulle den nya lagen med inspelade tingsrättsförhör av vittnen, som sedan ska visas för Hovrätten, börja gälla redan i november? Innebär det att om CS-fallet tas upp i HovR så blir det inspelade förhör från TR man kommer att gå på?

Jag är helt okunnig om juridik och blev förvånad över inslaget och de nya reglerna som jag inte alls kände till
2008-08-29, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har talat med en kollega på Frankfurter Allgemeine. Enligt honom kan det vara en tysk tidningskampanj på gång om inte rättegången tas om. De anser att bevisningen mot CS är svag, att man medvetet bluffade när man fick en internationell arresteringorder och att hon inte fått en rättvis rättegång.
Påminner om den stackars oskyldiga lilla nynazisten Calle Jonsson. Han blev ju misstänkt för ett dråpförsök i Grekland, bara för att att offret hade hans blod på sin tröja och vittnen pekade ut honom.

Jag har tyvärr ingen insiderinformation, men gissar på att rättegången kommer att tas om helt och hållet. Som andra skrivit det här ärendet brukar man klara sig om endomare ballar ur. Med två tror jag dessvärre det är kört.
Jag lider verkligen med E och hoppas jag har fel!

Ja, det vore toppen på rättvisa, kräva en ny rättegång på något som redan varit OCH som är en godkänd dom. Nazister är de alla. Bara kolla tillbaka i tiden Vad det har med CJ att göra vette fan, förklara?

Tycker det är skandal om rättegången görs om, många skrek INNAN nämndemännen ens uttalade sig. Rättshaverist kallas det tydligen, i mina ögon kallas det dock en flock idioter.
2008-08-29, 07:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker det här är viktigt MP. Emma säger rent ut att hon funderar på att söka skyddat boende även om CS döms till ett långt straff.
För att få hjälp med skyddat boende krävs en hotbild, vad ska Emma svara på det?
Det håller inte att säga att "CS kanske får permis om 8-10 år"
Då finns det kvinnor och barn som är i mycket större behov av hjälp och som kommer få förtur.
OM E är det minsta tveksam i frågan om CS är rätt gm, ska hon säga det ärligt. Hon riskerar sin hjälp till skyddat liv annars. Hon kan inte få både och, det har jag svårt att tro.

LÄS: EMMA ÄR INTE TVEKSAM OM VEM SOM ÄR GM!!!!!!

Däremot tror inte jag heller att hon får ett statligt skyddat boende, vet inte ens om det är det hon menar. Däremot är det nog så att hon inte vill bo kvar, kanske vill byta namn etc...
En känsla hon har NU, därför att hon fortfarande är RÄDD, ingen vet vad hon känner om ett par år.
Tolka gärna pressen hur du vill men alla som pratat med Emma VET att hon INTE är tveksam om vem som är gm, inte för fem öre!
Sen om DU är det är en annan femma, lägg inte det på Emma är du snäll!
2008-08-29, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
LÄS: EMMA ÄR INTE TVEKSAM OM VEM SOM ÄR GM!!!!!!

Däremot tror inte jag heller att hon får ett statligt skyddat boende, vet inte ens om det är det hon menar. Däremot är det nog så att hon inte vill bo kvar, kanske vill byta namn etc...
En känsla hon har NU, därför att hon fortfarande är RÄDD, ingen vet vad hon känner om ett par år.
Tolka gärna pressen hur du vill men alla som pratat med Emma VET att hon INTE är tveksam om vem som är gm, inte för fem öre!
Sen om DU är det är en annan femma, lägg inte det på Emma är du snäll!

I och med att hon säger "söka skyddat boende" så vill hon nog ha hjälp från staten. Jag förstår inte hennes resonemang om hon är så säker. Den rädsla hon känner löser hon bäst genom andra sätt.
Jag menar, det ska mycket till innan man väljer att lämna släkt och vänner.
Då är man ordentligt rädd anser jag.
Men hon gör som hon vill, absolut..hoppas bara hon inte räknar med skyddat boende för där kommer hon garanterat få nej.

För övrigt är jag förvånad över att du så bestämt tror dig veta hur Emma tänker?
Senast redigerad av Mariooo 2008-08-29 kl. 07:42.
2008-08-29, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Som jag förstod det så skulle den nya lagen med inspelade tingsrättsförhör av vittnen, som sedan ska visas för Hovrätten, börja gälla redan i november? Innebär det att om CS-fallet tas upp i HovR så blir det inspelade förhör från TR man kommer att gå på?

Det kan jag inte tänka mig, då de inte förräns tidigast November kan börja filma i Tingsrätten.
2008-08-29, 07:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Går det inte att, genom medicinsk undersökning, ta reda på huruvida någon fött ett barn eller ej?
Intressant tanke. Underligt att ingen tänkt på det förut och det inte har diskuterats några dussin gånger redan.
2008-08-29, 07:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
I och med att hon säger "söka skyddat boende" så vill hon nog ha hjälp från staten. Jag förstår inte hennes resonemang om hon är så säker. Den rädsla hon känner löser hon bäst genom andra sätt.
Men hon gör som hon vill, absolut..hoppas bara hon inte räknar med skyddat boende för där kommer hon garanterat få nej.

För övrigt är jag förvånad över att du så bestämt tror dig veta hur Emma tänker?

Inte vad hon TÄNKER, vad hon SÄJER!
2008-08-29, 07:48
Medlem
Citat:

I Sverige behöver man inte lämna släkt och vänner för att man har skyddat boende - du tänker nog närmast på t ex vittnen i USA, som lever i livslång flykt och bryter mot allt och alla för att överleva.
Skyddat boende i Sverige innebär att man som utomstående inte kan söka mantalskriven adress, telefon etc. Man finns alltså inte i några offentliga register att finna. Detta innebär att E kan bo kvar i Arboga om hon vill, men det blir svårt att veta var, om man inte känner hennes familj och vänner.
Snälla, håll dig inom rimliga resonemang, när du ändå lägger så mycket energi på att misstänkliggöra E!
2008-08-29, 07:49
Medlem
Citat:

Hemska tanke, tänk om miapetter eller någon i hennes närhet har pratat med Emma? Kanske på nåt av häxbrännarmötena på Järntorget?
2008-08-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Intressant tanke. Underligt att ingen tänkt på det förut och det inte har diskuterats några dussin gånger redan.
Det har det. Till elände...
Men det var i mina ögon ett meningslöst ältande några nick emellan, så jag rekommenderar inte att leta upp det.
Dessutom vore det meningslöst att slösa skattepengar på ett sådant test, då det står helt klart att C inte fött något barn.
2008-08-29, 08:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det är just det jag tänkte på. Jag har fått pm av en iblandad här som där uttrycker saker om E som gör mina funderingar befogade. Men det är ingenting jag tänker berätta då jag anser att det var i förtroende.

Vore kanske bättre om du frågade E?
De som är "inblandade" i E här är:
MrWishmaster, widone69 o ooooo,
är det någon annan du pmat med är det någon som försker lura dej!
Bästa sättet att nå nära E med frågor att Ls blogg, fråga där får du se!

Vimperk:
Jag BOR redan nära Sigge! Hittar dit utan problem!
Senast redigerad av miapetter 2008-08-29 kl. 08:04.
2008-08-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har talat med en kollega på Frankfurter Allgemeine. Enligt honom kan det vara en tysk tidningskampanj på gång om inte rättegången tas om. De anser att bevisningen mot CS är svag, att man medvetet bluffade när man fick en internationell arresteringorder och att hon inte fått en rättvis rättegång.
Påminner om den stackars oskyldiga lilla nynazisten Calle Jonsson. Han blev ju misstänkt för ett dråpförsök i Grekland, bara för att att offret hade hans blod på sin tröja och vittnen pekade ut honom.

Jag har tyvärr ingen insiderinformation, men gissar på att rättegången kommer att tas om helt och hållet. Som andra skrivit det här ärendet brukar man klara sig om endomare ballar ur. Med två tror jag dessvärre det är kört.
Jag lider verkligen med E och hoppas jag har fel!

Kollega i lögnbranchen... Med tanke på de totala förvanskningar dagspress och media gör dagligen tror jag mig känna att dina inlägg är partiska och tjänar ett annat syfte än debatt. Anlednining är att du nämner kollega

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in