2008-08-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Sluta tramsa nu! Hade hon blivit frikänd hade du tyckt att tingsrätten var väldigt kompetent...
Tråkigt nog har ser vi här ett antal medlemmar som inte kan hantera motgångar. De kommer att älta detta i tid och evighet och med dårars envishet hävda sina konspirationsteorier in absurdum.

Kan vi får höra från er tvivlare vad som krävs av er för att ni ska vara nöjda?
Räcker det med fällande dom i hovrätt?
kräver ni fällande dom i HD?
Europadomstol?

Ska Gud själv fälla henne, eller hur långt är ni beredda att gå med ert trams innan ni ger upp?

Har ni något att invända mot svenskt rättsväsende förslår jag att ni förflyttar er till där för avsett juridikforum.

Mitt förslag till modsen: CS har befunnits skyldig i en rättegång och nu finns det liksom inte så mycket mer vettigt att säga på ett tag ang denna rättegång. Vänta en vecka så man hinner avhandla efterdyningarna och pausa sedan den här tråden i väntan på RUP:en.
2008-08-27, 13:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är väl bättre att tingsrätten fäller henne eftersom de anser att hon är skyldig och sedan kan CS och hennes advokat leta rätt på låtsaskompisarna som ska styrka hennes berättelse vid överklagandet?

Jag tror att hon hade räknat med att bli frikänd i TR. Jag blir inte överraskad om det kommer fram mer uppgifter som är till CS fördel i HR.
2008-08-27, 13:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tror att hon hade räknat med att bli frikänd i TR. Jag blir inte överraskad om det kommer fram mer uppgifter som är till CS fördel i HR.
Jag blir väldigt överraskad om det kommer fram fler uppgifter som är till hennes fördel.

Däremot blir jag inte lika överraskad om åklagarens befintliga uppgifter värderas lägre...
2008-08-27, 13:27
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Åklagaren kunde inte pressa C på mordkvällen då inga bevis fanns och mot C nekande. Dom kunde inte överbevisa C för mordkvällen.
Därav snurrade åklagaren runt med Cs stalkande av T som motiv.
Jag tror nog att om "klimatet" tuffas till avsevärt så kommer de i alla fall att konfrontera CS med såväl tankar som motiv där hon får "stå till svars" även om de inte har något konkret. Hon fick ju inte ens frågan i TR och jag t-r-o-r att om hon pressas lite, oavsett vad, så kan det barka iväg rejält då hon ju hade en sjukt lätt resa i TR.
2008-08-27, 13:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Tråkigt nog har ser vi här ett antal medlemmar som inte kan hantera motgångar. De kommer att älta detta i tid och evighet och med dårars envishet hävda sina konspirationsteorier in absurdum.

Kan vi får höra från er tvivlare vad som krävs av er för att ni ska vara nöjda?
Räcker det med fällande dom i hovrätt?
kräver ni fällande dom i HD?
Europadomstol?

Ska Gud själv fälla henne, eller hur långt är ni beredda att gå med ert trams innan ni ger upp?

Har ni något att invända mot svenskt rättsväsende förslår jag att ni förflyttar er till där för avsett juridikforum.

Mitt förslag till modsen: CS har befunnits skyldig i en rättegång och nu finns det liksom inte så mycket mer vettigt att säga på ett tag ang denna rättegång. Vänta en vecka så man hinner avhandla efterdyningarna och pausa sedan den här tråden i väntan på RUP:en.

Jag är övertygad om att hon är skyldig men tror dessvärre att hon kommer att frikännas i hovrätten. Att bedöma åklagarens framställan som svag betyder inte att man hoppas att hon blir frikänd.
2008-08-27, 13:35
Medlem
Det är verkligen tragisk att se hur ett gäng bitterfittor härinne nu klart och tydligt visar sitt rätta jag. De är inte på något sätt intresserade utav att rätt person hamnar bakom lås och bom (som de hävdat tidigare) utan att de nu är så bittra och arga är pga att de haft fel och förlorat "debatten".

För de har det här fallet och de här trådarna blivit en sport och det är så uppenbart nu, det är tragiska och sjuka människor och jag föraktar er.

En iskall barnamördare sitter bakom lås och bom och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin kunna skada någon mer, det borde "glädja" alla människor.
2008-08-27, 13:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
En iskall barnamördare sitter bakom lås och bom och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin kunna skada någon mer, det borde "glädja" alla människor.
Det gläder mig, men jag oroas över att hon snart kan vara på fri fot igen.
2008-08-27, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I detta fall där det saknas bevis på C i huset och vittnen som kan peka henne dit så anser jag att C borde frikännas och sen hade åklagaren kunnat jobba på att hitta bevisen för morden och överklagat till HR.

Hur många gånger du än upprepar ditt mantra att de inte tog upp mordkvällen så blir det inte mer intressant, vi vet redan det, du har redan påpekat det flera gånger och du behöver inte spamma tråden med exakt samma budskap gång på gång på gång på gång........

Det finns en strategi bakom att inte ta upp det, anledningen, ja varför fråga en sak man bara får nekande svar på när man i dagsläget inte kan överbevisa..du kallar det brist på bevis och rättsövergrepp, alla andra kallar det smart strategi. Även gamla avdankade jurister håller ju med om det.
Hon har ju bevisligen varit där, hon blev fälld i TR..om du har en annan uppfattning kanske du ska ta det i rätt forumdel tillsammans med dem som diskuterar area51 och UFO'n

Ja jag vet jag citerade fel inlägg av talibanpernilla, där hon för en gångs skull Inte skrev om att de inte tog upp mordkvällen, miss av mig.
Senast redigerad av wildone69 2008-08-27 kl. 13:44. Anledning: felcitering
2008-08-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är verkligen tragisk att se hur ett gäng bitterfittor härinne nu klart och tydligt visar sitt rätta jag. De är inte på något sätt intresserade utav att rätt person hamnar bakom lås och bom (som de hävdat tidigare) utan att de nu är så bittra och arga är pga att de haft fel och förlorat "debatten".

För de har det här fallet och de här trådarna blivit en sport och det är så uppenbart nu, det är tragiska och sjuka människor och jag föraktar er.

TACK!
Satt innan och skrev allehanda svordomar etc om dessa människor, och refererade till huliganmentalitet och undrade hur i helvete vissa här beter sig som att det är en fotbollsmatch, eller nåt lika dumt, - när det faktiskt handlar om två mördade barn!!!
Att bete sig som om det är nåt jävla lag i ett derby, som förlorat på missad straff, eller nåt.
Ja, hur i helvete - hur jävla lågt kan man gå?

...Men du skrev det bättre och mognare
2008-08-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Haha, någon som hörde Silbersky vs Alhem i P1-morgon idag?

VAD VAR DET JAG SA om Silbersky

Det var så himla roligt att höra honom slingra sig som en mask när Alhem ifrågasatte om han verkligen menade att domstolen inte använt hjärnan när de dömde. Så kan det gå när man sitter och ropar vitt och brett i pressen om att man måste döma med hjärnan och inte med hjärtat och samtidigt anklaga domstolen för att ha dömt med hjärtat i det här fallet. Morgonens höjdpunkt.
Har du någon länk så man kan lyssna??
2008-08-27, 13:51
Medlem
GasGlads avatar
PIE intervjuades av Lotta Bromé i P4-extra idag, ca 5 minuter in i programmet.

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1321108&isBlock=1
2008-08-27, 13:53
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Har du någon länk så man kan lyssna??
Postades för ett par sidor sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto