2008-09-01, 20:04
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kalla Fakta-vinklingen under pågående process var bland de värsta jag skådat.
Programmet är i akut behov av ett namnbyte. Över lag har det gått illa till, exempelvis när målsägande innan beslut i skuldfrågan kommit, gick ut i media och hävdade att livet och framtiden hängde på rättens beslut, att en flytt utomlands kunde bli aktuell med mera.

Vilket bör vänta tills rättsprocessen är avslutad och dom vunnit laga kraft.

Den tilltalade, oavsett vad man tror och tycker om hennes skuld, har inte fått en chans till rättvis prövning, hittills i varje fall. Mediavinkling från dag 1, CU & co. När jag läste NJ:s yttrande till TR i jävsfrågan kunde jag inte låta bli att undra hur han, som själv varit misstänkt, kan uttala sig på dylikt vis. Hade saken varit densamma om CS aldrig väckt intresse och han själv saknat alibi? Hade det då varit lika OK om nämndemännen i förväg utgått från att NJ var skyldig?

Är det någon som har begärt ut slasken? (Ej FUP utan de delar som sekretessprövas av polis)

Håller delvis med. Jag tycker det är helt ok att de vinklar från Es sida, de är ändå tydliga med det. Däremot borde de vänta med att visa programmet till dess att målet är avslutat. Det är fortfarande mycket kvar, har knappt börjat ens om det nu blir ny omgång i TR.
2008-09-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tror inte heller att det gynnar E om en framtida ny rättegång kommer. Hon nämnde i filmen inspelat i början av augusti att den kvinnliga gm stått nedanför trappan vilket inte finns att läsa i FUP i förhör med henne. Däremot diskuterades det hej vilt denna tid här på FB för att förkorta CS längd till den E först mindes
Ser heller inget i FUP om att hon nämnt gm förvridna ansikte som hon berättade om för filmteamet.Trovärdigheten om hennes s.k minne kommer ifrågasättas ännu mer.

Nu är det ju så att minnet kommer allt starkare igen med tiden för Emma. Hennes minnesnivå vid polisförhören (och tidigare med SÅC) ska inte jämföras med hennes minnesbild av idag.
2008-09-01, 20:45
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag skrev om det här redan i april och blev ganska missförstådd då.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=10861771&postcount=3656

Precis så tror jag att Emma menade... jag reagerade först lite och tänkte "Hur tänker hon nu?" Men sen förstod jag (tror jag).. Jag har själv drabbats av tragedier och som smålandtintin skriver; det första man vill ha svar på är VARFÖR!
2008-09-01, 20:52
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Nu är det ju så att minnet kommer allt starkare igen med tiden för Emma. Hennes minnesnivå vid polisförhören (och tidigare med SÅC) ska inte jämföras med hennes minnesbild av idag.

När min far drabbades av skalltrauma sa läkarna att det minne som inte kommit tillbaka inom ett år förblev borta. Det stämde verkligen inte. Det andra året hände en hel del, och jag tycker att det fortsatte lite till.

Har stor förståelse för att E kände sig tvungen att "vara duktig" under samtalen man fört med henne. Synd att man inte kan vänta i 1-2 år med rättegång i ett sånt här speciellt fall...
2008-09-01, 21:03
Medlem
Lightbreaks avatar
Tråden spårar ur lite lätt?

Inte för att leka moderator men jag försöker följa tråden så gått det går, och är intresserad av rättegången osv (som i och för sig jusst nu kanske är i ett "vilande" stadie).
Men det är lite surt att behöva bläddra igenom 10 sidor av åsikter om Kalla Faktas reportage hur Emma tänker och fungerar osv. för att se om det kommit fram något nytt om rättegången.

Hoppas jag inte trampar någon på tårna!
2008-09-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skippen
Hej jag undrar över två saker:
-Hur ser sambon ut någon som har någon bild på honom?
-Hur kommer man i kontakt med tyskan skulle vilja fråga henne lite om det
hon är misstänkt för.

Om man får fråga, varför vill du komma i kontakt med en dömd barnamördare?

det finns väl inget som den människan har att säga som kan på ngt sätt rättfärdiga hennes handlingar.
2008-09-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

På fråga B svarar vi ..kontakta PIE kanske, du är nog den enda som söker kontakt med hans klient..

tyvärr,så har CS fått några fans

"Den 32-åriga Chrstine Schürrer som misstänkts för barnmorden i Arboga har flera beundrare bland svenska män. Kvinnan får flera brev från svenska män om dagen berättar en källa för expressen.se"

http://www.magazin24.se/arboga/2008/08/29/christine-uppvaktas-av-svenska-man
2008-09-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noisefloor

"Den 32-åriga Chrstine Schürrer som misstänkts för barnmorden i Arboga har flera beundrare bland svenska män. Kvinnan får flera brev från svenska män om dagen berättar en källa för expressen.se"

Det där snackade vi om för ca 20 sidor sen tillbaka i tråden.
Lite roligare med något nytt.
Ja visst är det tragiskt att hon får uppvaktning,men samtidigt är det bra att det bevisats att även män är kåkluder som sagt
2008-09-01, 21:51
Medlem
Kallixs avatar
Två frågor till någon som vet hur Hovrätten arbetar.

Den första är angående CS överklagande, när det gäller den andra punkten:

"* Att en nämndeman ansett sig jävig och därför avträtt som nämndeman.

* Att tingsrättens ordförande sagt att han överväger att polisanmäla två av nämndemännen.

* Att ledamöter av rätten diskuterat sina ställningstaganden i massmedierna innan dom."

Första frågan: Är det av extra betydelse?

Och jag undrar också över kommentaren:

"Svea hovrätts president Fredrik Wersäll säger att det är ovanligt att hovrätten prövar den här typen av jävsinvändningar."

2. Hur ovanligt är det? Finns det andra anmälningar? Hur slutade de?

Mina citat är från:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1647397.svd

(mina fetmarkeringar)
Senast redigerad av Kallix 2008-09-01 kl. 21:54.
2008-09-01, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noisefloor

jag vet det, därav min fina smiley på slutet, jag tror nog det står en 300 tidningar först i kö om det skulle bli tal om någon intervju, och jag är rädd för att många av dem kommer betala stora slantar för att få några minuter med henne framför en kamera, tack och lov inte Kalla Fakta, för de betalar inte en spänn..de snåla jävlarna =)
2008-09-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
jag vet det, därav min fina smiley på slutet, jag tror nog det står en 300 tidningar först i kö om det skulle bli tal om någon intervju, och jag är rädd för att många av dem kommer betala stora slantar för att få några minuter med henne framför en kamera, tack och lov inte Kalla Fakta, för de betalar inte en spänn..de snåla jävlarna =)

Har du någon koll på vilka som brukar betala?
2008-09-01, 21:59
Medlem
Finns inga belägg för att tidningar tar den stora risken och betalar brottslingar för intervjuer. Enda belägg som finns är TV3 som betalade Palmemordsmisstänkte Christer Pettersson för diverse intervjuer och lögndetektor-experiment. Men det var ju TV3...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in