Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nja, media är ju beroende av omvärlden också. AB hade inte valt den där bilden om CS hade släppts, det kan jag lova dig. Men när hon befinns skyldig av tingsrätten, då tycker Bladets bildredaktion att den passar.
Expressen hade ju en mer neutral bild på CS. Men de kontrar den i stället genom att ha med också en bild på den vackra, gyllenblonda Emma Jangestig när hon allvarligt och stilla tittar in i kameran rakt framifrån i mjukt molnljus. (Enda felet är den där trånga skalperande beskärningen som har varit ett så tråkigt mode i pressbilder i nåt decennium nu.)
Konkurrerar man med en sån bild lär de flesta se ut som skurken i sammanhanget.
I beg to differ.
Media har väldigt tydligt tagit ställning för att CS är skyldig.
Detta anser jag beror på att det blir så mycket "smaskigare"och därmed naturligtvis mer säljande, om man har ett "farlig förbindelse" scenario ala en stalkande svartsjuk tyska,(med antydda nazistiska förtecken, för jo en sådan koppling görs omedvetet hos de flesta svenskar, se rajottgirrls inlägg hon nappade direkt) , som är galen av obesvarad kärlek , och sitter och ruvar över sin ondska i en koja i skogen , alternativt obsessar på bloggar, den "nya tidens " senast exploderande fenomen,, med kikarsiktet inställt på den idylliska Arboga familjen.
Ett sånt scenario säljer självklart många gånger fler tidningar, än om det bara är ännu ett krasst fall av "stypappa/pappa slog ihjäl frun o barna" (JA jag vet att E överlevde) .
Tex Lisjömorden, de har inte fått tillnärmelsevis så mycket uppmärksamhet som detta, det var bara "another one bites the dust" , det finns inget att spinna på då.
Och ps, undrar varför ingen i DET fallet verkar fråga sej vad mammans nya man hade för MOTIV att döda den femåriga flickan???
Men med CS i Glenn Close gamla roll i fatal attraction, blir det ju ett så säljande scenario.
Money makes the world go around.
Kolla in Aftonbladet. se : "Läs allt om Arbogamorden på vår nya specialsajt! " Mhm...och var är specialsajten för Lisjömorden?????
Äh DEN mamman och DEN dottern är ju ointressanta, de blev ju bara offer för den äldsta storyn i boken , när det gäller barna och kvinnomord, nämligen dödade av mammans nya man...
Nope det säljer inga lösnummer. En "farlig förbindelse" tyska med facebook och bloggar däremot, det är en annan sak.