2008-08-21, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lupine
Alltså narzissister och psykopater är ju ganska smarta personer som agerar för egen vinnings skull. Allt utgår från dem själva och deras egna behov. Tror inte CS skulle svamla bort sig själv, inte veta vad som står på spel. Däremot försöker hon slingra sig med sina lögner för att dölja sanningen. Och när hon blir överbevisad kommer nästa lögn . Om hon varit i frihet och snärjt in sig i samma nät hade hon garanterat försvunnit, sagt upp bekantskapen med den som ifrågasatte hennes förklaringar, och fått den personen att tro att det var den som gjorde fel.
Nu sitter hon ju där hon sitter och kan bara snärja in sig mer och mer.Det finns ingen väg ut. JAg för min del....tror faktiskt inte hon skulle suttit där hon sitter om hon var oskyldig, hur störd hon än är.

Edit: Smart med modifikation.....

Jodå, jag håller med dig. Det är mycket som talar för att det är hon. Men jag ville väl få fram att om hon nu har någon problematik vilket hon med stor säkerhet har så kan man förklara hennes beteende innan morden med just det. Hon har kanske stalkat T och gjort saker som inte ses som normala, typ låna pengar för att åka till Arboga, hållit koll på dem via datorn osv..det här med att hon inte kan knytas till brottsplatsen är besvärande då hon faktiskt kan ha befunnit sig där vid helt fel tidpunkt helt enkelt.
Hon har ju inte bara varit väldigt störd just vid mordtillfället utan då är hon ju det hela tiden. Både innan och efter.
2008-08-21, 10:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jodå, jag håller med dig. Det är mycket som talar för att det är hon. Men jag ville väl få fram att om hon nu har någon problematik vilket hon med stor säkerhet har så kan man förklara hennes beteende innan morden med just det. Hon har kanske stalkat T och gjort saker som inte ses som normala, typ låna pengar för att åka till Arboga, hållit koll på dem via datorn osv..det här med att hon inte kan knytas till brottsplatsen är besvärande då hon faktiskt kan ha befunnit sig där vid helt fel tidpunkt helt enkelt.
Hon har ju inte bara varit väldigt störd just vid mordtillfället utan då är hon ju det hela tiden. Både innan och efter.
Har hon haft fel skor vid fel tillfälle också?
Har hon berättat fel "hammarhistoria" vid fel tillfälle?
Har hon haft fel kläder på sig vid fel tillfälle?
Har möjligtvis E sett CS vid fel plats vid fel tillfälle?
2008-08-21, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är en av de mest intressanta frågor jag sett i tråden.
Om hon är oskyldig så kanske det du skriver förklarar en hel del.

Ja, jag tycker också att det tål att funderas på.
2008-08-21, 10:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om hon var oskyldig tycker jag exempelvis att hennes hemliga vänner i Köping borde rycka ut till hennes försvar för att intyga att hon talar sanning...

Det var Maarios nya infallsvinkel jag tycker är intressant.

Den om CS är sjuk eller störd och detta kan förklara hennes märkliga beteende även om hon är oskyldig.

Läs gärna igen. https://www.flashback.org/showpost.php?p=12520129&postcount=5716
2008-08-21, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Har hon haft fel skor vid fel tillfälle också?
Har hon berättat fel "hammarhistoria" vid fel tillfälle?
Har hon haft fel kläder på sig vid fel tillfälle?
Har möjligtvis E sett CS vid fel plats vid fel tillfälle?

Hammarhistorien är bland det största saker som får mig att tvivla, det håller jag med om.
Skorna har inte hittats och jag är inte övertygad om att polisen har superkoll på när de här avtrycken kom till. De var ändå så att de med hjälp av medel fick fram dessa. Lite förvånande är det då gm.s avtryck borde varit väldigt många och blodiga.
Jag är inte tvärsäker på att CS åkte tåg hem. Hon har dribblat i den frågan tidigare och kan göra det fler gånger.
Jag är väldigt kluven till E:s vittnesmål..det är lite för mycket ändringar i hennes beskrivning av gm för att det ska kännas okej..
2008-08-21, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hammarhistorien är bland det största saker som får mig att tvivla, det håller jag med om.
Skorna har inte hittats och jag är inte övertygad om att polisen har superkoll på när de här avtrycken kom till. De var ändå så att de med hjälp av medel fick fram dessa. Lite förvånande är det då gm.s avtryck borde varit väldigt många och blodiga.
Jag är inte tvärsäker på att CS åkte tåg hem. Hon har dribblat i den frågan tidigare och kan göra det fler gånger.
Jag är väldigt kluven till E:s vittnesmål..det är lite för mycket ändringar i hennes beskrivning av gm för att det ska kännas okej..

Skoavtrycken var avsatta I blod, dvs den som avsatte dessa trampade i blodet, då kan de aldrig ha uppkommit före dåden. För att förtydliga dessa för bevistagning användes kemikalier ja, sen trampade i runda tal 6-8 personer till där, framförallt då livräddande ambulanspersonal som kröp runt i samma blod, så avtrycken var nog fler än som gick att få fram.
2008-08-21, 10:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Den om CS är sjuk eller störd och detta kan förklara hennes märkliga beteende även om hon är oskyldig.

Läs gärna igen. https://www.flashback.org/showpost.php?p=12520129&postcount=5716

Det är ingen "ny" infallsvinkel, det är en fundering de flesta av oss tagit hänsyn till då vi till slut konstaterat att CS är gm.
Däremot är det intressant, o måste naturligtvis tas med i beräkningen av de som inte redan gjort det!

Som jag sagt tidigare baseras min tro på CS som gm inte på "att hon verkar störd" utan mina funderingar runt hennes psykiska hälsa är utifrån ATT hon är gm.

Man kan vara mycket störd, bete sig mycket underligt, ljuga, skratta, whatever UTAN att mörda barn!!!
2008-08-21, 10:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jodå, jag läste vad h*n skrev och förstår hur han tänker även om jag inte tror på det.

Det jag menade var att om jag hade en kompis som var "störd" och satt oskyldigt anklagad för två mord skulle jag hjälpa denne om jag kunde. Här har CS hemliga kompisar i Köping, som hon inte vill namnge, och de träder inte fram och intygar att hon talar sanning. De kan knappast hävda att de inte vet att hon sitter mitt i en rättegång och är i stort behov av hjälp med trovärdigheten...
2008-08-21, 10:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Hur upprörd blev du när Flink dömdes?
Jag är inte smålandtintin, men jag blev ganska upprörd. Jag kunde iofs förstå motiven, men det var fortfarande vämjeligt att betrakta hur HD vrängde existerade rätt och praxix bara för att tillfredsställa en upprörd folkopinion - som den värsta "kangaroo court".

Med detta sagt anser jag att man i det här fallet inte behöver vränga rätt och praxix för att fälla CS. Man behöver bara göra vissa val, som, vad jag kan förstå, är straffrättsligt helt legitima.
2008-08-21, 10:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det var väl en solklart felaktig dom?
Man kan tycka det. Problemet är bara att HD:s domar rent definitionsmässigt aldrig kan vara felaktiga.
2008-08-21, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Skoavtrycken var avsatta I blod, dvs den som avsatte dessa trampade i blodet, då kan de aldrig ha uppkommit före dåden. För att förtydliga dessa för bevistagning användes kemikalier ja, sen trampade i runda tal 6-8 personer till där, framförallt då livräddande ambulanspersonal som kröp runt i samma blod, så avtrycken var nog fler än som gick att få fram.

okej, men man kan ändå inte utesluta att någon annan haft likadana skor då jag tycker många ungdomar klär sig exakt likadant och de skorna är vanliga.
CS skor finns inte längre så det går inte att med säkerhet säga att det var just hennes skor som var i huset.
2008-08-21, 10:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Man kan vara mycket störd, bete sig mycket underligt, ljuga, skratta, whatever UTAN att mörda barn!!!

Ja det är ju det vi funderar på och Mariooo beskrev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in