2008-08-30, 19:51
Medlem
Frubeates avatar
Dere som vet; Det gikk ikke lang tid har jeg forstått, mellom drapene og det at T kom tilbake hjem.
Er det mulig at CS ble avbrutt av T?
Finnes det opplysninger om hvilken vei CS tok ut av huset? Gikk hun ut den samme døren som hun kom inn, eller kan hun ha tatt en annen vei ut?
T kom vel hjem i bil, kan CS ha gør den og skyndet seg ut av huset?
De har jo nesten gått på hverandre T og CS.
2008-08-30, 19:56
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Nä men må så vara att det inte är första gången heller.
Men bara en sån sak att hon vet att media gå ut med det och ändå ställa upp på det.
Det får henne bara att se penga och uppmärksamhets kåt ut.

Men det kanske hon inte visste, att media skulle säga att det var första gången hon gick i huset. Man har ju inte full koll på vad media skriver el. "säger" när de gör ett reportage och jag tror inte heller att hon har fått godkänna påannonsen.

Att hon ställer upp för Kalla Fakta tycker jag är strongt och förmodligen är det ett sätt för henne att bearbeta det hela.
Senast redigerad av mirran_h 2008-08-30 kl. 20:27. Anledning: glömde ordet inte
2008-08-30, 19:56
Medlem
Så sant, miapetter!

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
I dina ögon?
Jag vet vem Emma är o kan säja att så är det absolut inte.
För henne handlar det om bearbetning, dessutom vill hon vara snäll, hon vet hur stort intresse detta fall väckt o familjen har fått väldigt fint stöd från okända (o då menar jag INTE härifrån..*kräkgubben som inte finns*
Nu talar jag inte för henne men jag tror absolut att det är så hon tänker.

Jag tycker det är rätt elakt o kortsynt att ha en "mall" för hur sorgearbete "får" se ut

Eller, med Emmas egna ord: "För Emma har intervjuer med media blivit ett sätt att bearbeta händelsen.
Sambon har inte ställt upp på intervjuer – fram tills nu.

Arbogarättegången är förmodligen den mest bevakade rättegången i svensk historia. Hur har ni tagit det, att vara med i alla nyhetssändningar och alla tidningar dessa dagar?
– Våra åsikter går i sär där. Jag personligen känner ett stort stöd, att jag har folk med mig. Att jag inte är ensam i det här, förklarar Emma
."
http://magazin24.se/reportage/2008/08/27/vi-vet-att-de-ar-borta-men-de-finns-runt-oss-hela-tiden
2008-08-30, 19:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Dere som vet; Det gikk ikke lang tid har jeg forstått, mellom drapene og det at T kom tilbake hjem.
Finnes det opplysninger om hvilken vei CS tok ut av huset? Gikk hun ut den samme døren som hun kom inn, eller kan hun ha tatt en annen vei ut?

Det finns en altandörr på huset men den var låst (från insidan) så det är högst otroligt att hon blev avbruten av T, jag trodde oxå det förut.
Senast redigerad av miapetter 2008-08-30 kl. 20:08.
2008-08-30, 20:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Det verkar som om det inte var många minuter emellan det att T kom hem och gärningsmannen gått (?) därifrån. Jag tror inte att gärningsmannen blivit avbruten av T, för då skulle T ha sett denne. Gärningsmannen borde ha gått ut genom ytterdörren, eftersom det inte finns något som säger att denne har gått ut en annan väg (tror att balkong/altandörren var låst inifrån). Ja, de borde nästan ha gått på varandra, som du skriver, men tydligen hann gärningsmannen därifrån och blev inte sedd av T. Gärningsmannen kan knappast ha hört T´s bil, för då borde T ha sett gärningsmannen komma ut ur huset.
2008-08-30, 20:07
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det finns en altaldörr på huset men den var låst (från insidan) så det är högst otroligt att hon blev avbruten av T, jag trodde oxå det förut.

Da er det fastslått at hun kom ut av huset fra hoveddøren. Hvor forsvant hun da? Jeg vet ikke hvordan det ser ut i dette boligområdet.
Hun kan vel neppe ha trasket ut på den veien foran huset der biler kjører, da ville vel T ha sett henne da han kom?
Små marginer her, så lite tid om å gjøre.
Faen at ingen har sett noe. men det er vel kanskje ikke så mange mennsker ute i det området ved den tiden av døgnet i mars.
Fatter ikke at CS har hatt så utrolig "flaks".
2008-08-30, 20:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Da er det fastslått at hun kom ut av huset fra hoveddøren. Hvor forsvant hun da? Jeg vet ikke hvordan det ser ut i dette boligområdet.
Hun kan vel neppe ha trasket ut på den veien foran huset der biler kjører, da ville vel T ha sett henne da han kom?
Små marginer her, så lite tid om å gjøre.
Faen at ingen har sett noe. men det er vel kanskje ikke så mange mennsker ute i det området ved den tiden av døgnet i mars.
Fatter ikke at CS har hatt så utrolig "flaks".

Hon har haft "tur", ja!
Nu vet jag inte om det är fasställt vilken väg hon gått men vad JAG tror är:
Huset ligger sist på en liten tvärgata, från denna har hon gått upp på Villagatan o vidare till Jädersvägen, därefrån är jag mer osäker om väg men hon kan ha genat över Aseaparkeringen mot sturehallen o vidare till station via en cykelväg som går mellan sturehallen o järnvägen.
2008-08-30, 20:13
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det verkar som om det inte var många minuter emellan det att T kom hem och gärningsmannen gått (?) därifrån. Jag tror inte att gärningsmannen blivit avbruten av T, för då skulle T ha sett denne. Gärningsmannen borde ha gått ut genom ytterdörren, eftersom det inte finns något som säger att denne har gått ut en annan väg (tror att balkong/altandörren var låst inifrån). Ja, de borde nästan ha gått på varandra, som du skriver, men tydligen hann gärningsmannen därifrån och blev inte sedd av T. Gärningsmannen kan knappast ha hört T´s bil, för då borde T ha sett gärningsmannen komma ut ur huset.

Et helt utrolig scenario egentlig, men sånn må det jo ha gått for seg. CS kan jo for alt vi vet ha stått bak huset da T kom....*grøsser ved tanken*
2008-08-30, 20:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Mjo fast lite väl suspekt är det väl isåfall att hon går med på att ha kameror och visa hela svenska folket när hon för första gången går in i huset på mordplatsen där hennes barn har blivit mördade....
Med tanke på hennes sista inlägg här inne i tråden så var det sista hon skrev att hon skulle aldirg mera beträda huset.undrar vad som fick henne att ändra sig?
Uppmärksamheten eller pengar eller vad???

Även om det är ett sätt för henne att bearbeta detta så skulle jag aldrig av ren princip sak aldrig låta media tjäna pengar på mig.
Hon vallades i huset under utredningen...
2008-08-30, 20:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Eller, med Emmas egna ord: "För Emma har intervjuer med media blivit ett sätt att bearbeta händelsen.
Sambon har inte ställt upp på intervjuer – fram tills nu.

Arbogarättegången är förmodligen den mest bevakade rättegången i svensk historia. Hur har ni tagit det, att vara med i alla nyhetssändningar och alla tidningar dessa dagar?
– Våra åsikter går i sär där. Jag personligen känner ett stort stöd, att jag har folk med mig. Att jag inte är ensam i det här, förklarar Emma
."
http://magazin24.se/reportage/2008/08/27/vi-vet-att-de-ar-borta-men-de-finns-runt-oss-hela-tiden
Nu fanns visserligen inte Internet i var mans ägo under Palmerättegångarna, men att de bevakades mycket mer än den här rättegången kan det väl inte råda några tvivel om?
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-08-30 kl. 21:21. Anledning: stavfel
2008-08-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nu fanns visserligen inte Internet i var mans ägon under Palmerättegångarna, men att de bevakades mycket mer än den här rättegången kan det väl inte råda några tvivel om?

Nu vet jag inte vad du menar riktigt? Vet bara att du fetlagt ngt som JAG inte fetlagt. Det jag fetlade var svar på det miapetter skrev. Du lade till fett i denna meningen: "Arbogarättegången är förmodligen den mest bevakade rättegången i svensk historia."= ngt jag övht inte berörde i mitt svar till miapetter...
2008-08-30, 20:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Nu vet jag inte vad du menar riktigt? Vet bara att du fetlagt ngt som JAG inte fetlagt. Det jag fetlade var svar på det miapetter skrev. Du lade till fett i denna meningen: "Arbogarättegången är förmodligen den mest bevakade rättegången i svensk historia."= ngt jag övht inte berörde i mitt svar till miapetter...
Jag skrev lite klantigt... Du hade kopierat in en text och det var den jag svarade på.

Ber om ursäkt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in