2008-08-26, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inte ens Aftonbladet kan försköna det där...

nja expressen har faktiskt en bättre bild, men då ser man hennes psyksjuka småflin hon suttit med under hela rättegången (och det är rapporterat av åskådare på plats, inte medias drev)
2008-08-26, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Så du slängde ut länken, utan att ha läst innehållet?
Och satte den rubriken?

Väldigt dumt...

Du är väl medveten om att du kan ändra ditt inlägg, och radera skiten och istället skriva felpost?

Eller är det så att du skrev det för att...ja vad egentligen?

Jag läste artikeln som handlade om att Emma var lättad över Tr:s beslut idag. Jag läste hela artikeln och missade tyvärr det lilla "igår". Jag tolkade helt enkelt fel och trodde att hela artikeln handlade om vad Emma tyckte idag.
Fast å andra sidan..då journalisten blandar citat sagda av Emma från både igår och idag kan inte jag helt utesluta att hon fortfarande tvivlar. Det lämnar jag åt var och en att själva avgöra.
Senast redigerad av Mariooo 2008-08-26 kl. 15:34.
2008-08-26, 14:45
Medlem
Cracker_Arses avatar
Såg att AB har oblurrad bild på tyskan nu...Not my type!
2008-08-26, 14:48
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Tyskan blev dömd nu............. och blir förmodligen friad när hon fått saken prövad i nästa instans. Sen lär HD inte bry sig, ifall åklageriet ska fortsätta med sina indicier där.....

Så svenne banan får sitta där och gräma sig..... över "rättvisan".

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1618497.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1618629.svd

Enligt både Sarnecki och Westin så är det "mycket vanligare än vad de flesta tror" att "personer döms enbart på grund av indicier". Men för några dagar sedan så fick man intrycket att man knappt kan dömas utan DNA bevis.

För er som jobbar med juridik kanske vet. Hur ofta döms någon enbart på indicier? speciellt i hovrätten?
2008-08-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
nja expressen har faktiskt en bättre bild, men då ser man hennes psyksjuka småflin hon suttit med under hela rättegången (och det är rapporterat av åskådare på plats, inte medias drev)

Det får stå för dig
2008-08-26, 14:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
undrar i mitt stilla sinne om det var den bästa bilden aftonbladet kunde hitta =)

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00717/christine_717735w.jpg
Nä, det var det inte. Andra tidningar har mer tilltalande bilder, som ser ganska annorlunda ut. Hon har ett utseende som är rätt intressant för en fotograf. Jag skulle inte ha nåt emot att köra ett par modellsessioner med nån som såg ut som hon, i synnerhet om jag hade tillgång till en bra sminkös. Ingenting för den insmickrande, gulliga sortens tjejbilder, naturligtvis, men till en hel del andra typer av bilder kan utseendet funka bra. Jag kan mycket väl förstå att hon fått ett eller annat jobb som modell.
2008-08-26, 15:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Jag tycker mer hon påminner om en annan tysk kändis *harkel*.. kolla snedbenan. En mustach på det så
Du har rätt. Tandborstmuschen antyds ju faktiskt till och med den med den skarpa skuggningen under näsan. Jag tror att det var helt medvetet. Andra tidningar har andra bilder som inte alls associerar åt det hållet.
2008-08-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Jag tycker mer hon påminner om en annan tysk kändis *harkel*.. kolla snedbenan. En mustach på det så

Det har du faktiskt rätt i!
Och f. ö har hon då verkligen ett utseende som skiftar...
2008-08-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
"Jag måste nog ta tillbaka allt ont jag har sagt om Frieda Gummesson och gänget, de lyckades sy ihop det hela tillslut!
Jag är "glad" att rättvisa har skipats. Så fort jag ser bilderna på barnen tåras mina ögon, hoppas vi aldrig glömmer vad detta egentligen handlar om..
MORD på oskyldiga små barn. Thank God att den vidriga barnamöderskan sitter i tryggt förvar.

Kanske dags att införa dödsstraff nu. "-takidababy

"Bra att den tyska psykopathoran blev fälld. trodde faktiskt inte hon skulle bli dömd."-sammy1980

Här ser vi då med all önskvärd tydlighet , hur ett rättssamhälle HAVERERAR bokstavligt talat INFÖR våra ögon.
Tack för era kommentarer.

En tveksam rättegång och dom , utan riktiga bevis , dömd av en mycket tveksam domstol (ev. jäv ) , en allmän opinion som är helt färgad av mediernas bild av vem som är skyldig.

SAMT att man efter detta börjar ropa på dödsstraffets införande.

Wow!

/vhyt

''rättssamhälle havererar'' ?

du har ingen aning vad du snackar om.
2008-08-26, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du har rätt. Tandborstmuschen antyds ju faktiskt till och med den med den skarpa skuggningen under näsan. Jag tror att det var helt medvetet. Andra tidningar har andra bilder som inte alls associerar åt det hållet.

Ja det är säkert medvetet.
Media sysslar med image, de bygger upp CS image som den onda tyskan som vi kan associera med Hitler.
2008-08-26, 15:12
Medlem
Axells avatar
Känns verkligen bra att tingsrätten har dömt henne till det hon ska dömmas till. Det var nästan så man kände sig lite orolig när det verkade som det ej fanns något klockrent bevis. Fasst som det egentligen fanns.
2008-08-26, 15:12
Bannlyst
Skandalös dom!!

Jag är säker på natt hovrätten friar CS. Den lampanj som förts från medias sida och även familjen J gjorde det omöjligt för rätten att agera logiskt i den första instansen.
Mycket osmakligt att föräldrarna till de döda barnen drar in en gammal kärlekshistoria i detta. Det får en att undra vad som ligger bakom?

Än mer tragiskt är att en barnamördare går fri därute nånstans!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in