2008-12-04, 02:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hej hamlis, spydig som vanligt, klart man skall försöka misskreditera mig varje gång jag ställer obekväma frågor.
Läs det markerade.

Citat:
Har förklarat men att du inte fattar är inte min sak, sen har du redan bestämt vad mitt svar skulle vara för att du skulle vara nöjd. Sorry förstå vad jag förklarat.

Kanske du kan svara på den aktuella frågan vilka som varit i huset bevisligen enl dig, mellan 18:45-19:22? Gör det är du snäll.
Hamlis svar:
Du har inte besvarat frågan och det spelar ingen roll hur många gånger du skriver något annat. En lögn är alltid en lögn...

Emma, barnen, Togge och CS. CS genom indicier.
Och vad vill du säga med det inlägget? Jag står för det jag har skrivit.

Kan du stå för det du har skrivit, eller möjligen förklara det? Du anser att jag misskrediterar dig när jag tar upp inlägg som du har skrivit och aldrig förklarat, eller sagt att du hade fel. Om du tycker att man misskrediterar dig när man tar upp inlägg där du har helt fel har du uppenbarligen missförstått ordet misskreditera...
2008-12-04, 02:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
klart de gör om man inte vill förstå, ett tips att inte läsa så blir din dag ljusare.
Jag förstår heller inte vad du menar, kan du förklara?
2008-12-04, 02:54
Bannlyst
Hamlis, om du vill spamma tråden så är det upp till dig. Läs ditt eget inlägg för du måste ju förstå vad du själv skriver.
2008-12-04, 02:56
Bannlyst
En gång för alla då när det gäller bävers inlägg om vem som varit på brottsplatsen.

Vilka har BEVISLIGEN varit på brottsplatsen fr.o.m Emmas sista aktivitet på datorn vid ca 19.10 fram till 19.20 när T ringer 112????

Så vitt jag vet E, barnen och T. De är de enda vi VET har varit där vid den aktuella tidpunkten. Finns det några bevis för att någon annan varit där just då?
Nja det finns en hel del indicier men det är inget vi med säkerhet VET.
Det är ju bland annat detta som avhandlas i rättegångarna , vilka har bevisligen varit där vid tiden för brottet? TR anser sej veta att CS också var där nån gång mellan 19.10 och 19.20. Snart får vi veta om hovrätten anser samma sak.

Jag litar på att de kommer att göra sitt jobb och det de kommer fram till kommer jag att försöka lita på är rätt.
Senast redigerad av majrim 2008-12-04 kl. 03:00.
2008-12-04, 02:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Hamlis, om du vill spamma tråden så är det upp till dig. Läs ditt eget inlägg för du måste ju förstå vad du själv skriver.
Det är bättre om du svarar på mina frågor istället för att försöka leda spåret bortåt.
Jag svarar ju på dina frågor och då är det väl inte mer än rätt att du svarar på mina?
2008-12-04, 03:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
En gång för alla då när det gäller bävers inlägg om vem som varit på brottsplatsen.

Vilka har BEVISLIGEN varit på brottsplatsen fr.o.m Emmas sista aktivitet på datorn vid ca 19.10 fram till 19.20 när T ringer 112????

Så vitt jag vet E, barnen och T. De är de enda vi VET har varit där vid den aktuella tidpunkten. Finns det några bevis för att någon annan varit där just då?
Nja det finns en hel del indicier men det är inget vi med säkerhet VET.
Det är ju bland annat detta som avhandlas i rättegångarna , vilka har bevisligen varit där vid tiden för brottet? TR anser sej veta att CS också var där nån gång mellan 19.10 och 19.20. Snart får vi veta om hovrätten anser samma sak.

Jag litar på att de kommer att göra sitt jobb och det de kommer fram till kommer jag att försöka lita på är rätt.
Enligt sakkunnigutlåtande delredov.3 daterat 2008-07-07 så har tider ändrats till att Es sista chat var 19.07 till Ts hemkomst ca 19.15.

FUP tillägg s.582
Tidpunkter: Sista utgående chat-meddelande från Emma registrerades 19.07. Emmas sambo
Torgny kom hem ca 19:15 och fann dörren olåst och han larmade SOS. Ambulans och polis
var snabbt på plats.
2008-12-04, 03:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt sakkunnigutlåtande delredov.3 daterat 2008-07-07 så har tider ändrats till att Es sista chat var 19.07 till Ts hemkomst ca 19.15.

FUP tillägg s.582
Tidpunkter: Sista utgående chat-meddelande från Emma registrerades 19.07. Emmas sambo
Torgny kom hem ca 19:15 och fann dörren olåst och han larmade SOS. Ambulans och polis
var snabbt på plats.

Mao så tog det den snabba blåljus ca 10 min att komma till plats samt att T inväntade flera minuter innan han ringde SOS 19.20.5?
2008-12-04, 06:57
Medlem
miapetters avatar
I nattens tysta timma.
börjar Bävern att rimma...
Men det verkar som det gått åt någon pava,
för Bävern kan fortfarande inte stava.
Han säjer sig önska lära oss vårt språk,
så att vi kan debattera utan bråk.

Detta är en dröm så fin,
liksom hans försvarstal till Christine.
Men om du nu inte har tillgång till någon ordlista,
kan du väl i alla fall använda stavningskontrollen i Vista...

Så, då börjar då förhandlingarna i HR o jag tänker på vad
Emma o de andra återigen får gå igenom, hur CS tänker
o vad som denna gång kommer att bli fällande för utslaget.
2008-12-04, 07:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Enligt text-TV nu på morgonen har E genomgått ett nytt minnestest, som ska redogöras för i HR. Dessutom har både försvaret och åklagaren nya vittnen.
2008-12-04, 07:18
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt text-TV nu på morgonen har E genomgått ett nytt minnestest, som ska redogöras för i HR. Dessutom har både försvaret och åklagaren nya vittnen.

Vad menar du med nya vittnen?
De 4 åklagaren kallade förra veckan + de 3-4 försvaret kallade i förrgår eller ÄNNU fler nya??
2008-12-04, 07:27
Medlem
miapetters avatar
"Experterna" har talat:
Det finns ingen teknisk bevisning och mordvapnet har fortfarande inte hittats. Trots det ansåg tingsrätten att det fanns tillräckligt mycket bevis för en fällande dom. Tror du att hon döms även i hovrätten?

Leif Silbersky: – Hovrätten kan också döma utan teknisk bevisning. Men det är mycket möjligt att de ställer högre beviskrav. Om bevisläget är det samma som i tingsrätten är det möjligt att hovrätten gör en annan bedömning.

Håkan Westin: – Jag vågar inte ha någon bestämt uppfattning. Men det är kanske något troligare att hovrätten också fäller.

Johannes Knutsson: – Jag skulle bli förvånad om hon blir friad.

Sven Granath: – Det är mer vanligt än ovanligt att man dömer för brott även i hovrätten. Men det är ett mycket speciellt fall och svårt att sia om utsagan"

Ur Expressen:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1390205/fyra-fragor-om-arboga-fallet
2008-12-04, 07:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad menar du med nya vittnen?
De 4 åklagaren kallade förra veckan + de 3-4 försvaret kallade i förrgår eller ÄNNU fler nya??

Det var nog försvarets 3-4 vittnen jag avsåg. Visste inte att dessa tagits upp här tidigare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in