2008-08-25, 10:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Så med andra ord kan detta hårstrå tillhöra någon av ambulanssjukvårdarna som befann sig på platsen, vilket kanske inte skulle vara så långsökt, eller?
Personligen undrar jag dock varför man inte stämt av mot dem, för att försöka utesluta en okänd gm. Någon som kan förstå/förklara detta?

Nej, jag förstår inte heller varför man inte har utrett detta hårstrå bättre.
Har åklagaren glömt detta hårstrå? Annars borde de väl åtminstone ha stämt av mot ambulanssjukvårdarna? Det här kan ju vara teknisk bevisning mot en annan gm.
2008-08-25, 10:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nej, jag förstår inte heller varför man inte har utrett detta hårstrå bättre.
Har åklagaren glömt detta hårstrå? Annars borde de väl åtminstone ha stämt av mot ambulanssjukvårdarna? Det här kan ju vara teknisk bevisning mot en annan gm.

De har väl snarare nonchalerat hårstrået, eftersom det inte är tyskans. Då är det ju helt ointressant. Det tänket har ju präglat mycket i den här tråden också. Fingeravtryck på plats? Hårstrå? Ointressant!
2008-08-25, 11:00
Medlem
Ful i kantens avatar
Nämn en enda sak som verkligen pekar mot att det skulle kunna existera en annan gm.

Ett hårstrå och fingeravtryck på brottsplatsen borde ju givetvis undersökas noggrannare. Men att det skulle vara ett tecken på annan gm, nä.

Ingenting talar för att det inte är Christine Schürrer som är mördaren. Nu ska vi se om indiciekedjan håller för en fällande dom.
2008-08-25, 11:08
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful i kanten
Nämn en enda sak som verkligen pekar mot att det skulle kunna existera en annan gm.

Ett hårstrå och fingeravtryck på brottsplatsen borde ju givetvis undersökas noggrannare. Men att det skulle vara ett tecken på annan gm, nä.

Ingenting talar för att det inte är Christine Schürrer som är mördaren. Nu ska vi se om indiciekedjan håller för en fällande dom.

Varför skulle inte fingeravtrycket och hårstrået kunna ha anknytning till brottet?
2008-08-25, 11:11
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Varför skulle inte fingeravtrycket och hårstrået kunna ha anknytning till brottet?
Om EN ENDA sak hade verkat misstänkt med det hela. En enda pusselbit som inte stämde in. En enda lite liten sak som tydde på att CS kanske var oskyldig trots allt. Ja, då hade det kanske varit intressant. Nu är det ju uppenbart att mänskliga avtryck i huset kommer av folk som bott i och besökt huset, i familjens vardag. Eller från polis/ambulanspersonal. Ni famlar efter halmstrån, önskandes att fallet får en ny spännande twist.
2008-08-25, 11:16
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Åklagaren väntar nog med det. När bevisläget ser så svagt mot CS som det verkar göra nu, vill hon nog inte tillföra teknisk bevisning som kan peka på annat håll än CS är jag rädd.... Hårstrået och fingeravtrycket kan nog bli aktuellt efter eventuellt friande av CS dock...
2008-08-25, 11:17
Medlem
Clay Allisons avatar
I eftermiddag kan hon mycket väl vara fri...
2008-08-25, 11:20
Medlem
Citat:
En fråga. Hur många fingeravtryck tror du det finns i en 20-30 år gammal villa? Det är inte som i CSI där allt är kliniskt rent förutom den lilla röda tygfibern eller hårstrået som nån placerat så fint på ett dörrhandtag eller liknande.
2008-08-25, 11:25
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Att de ej kunnat identifiera fingeravtrycket beror på att de ej har någon att jämföra avtrycket med, vilket naturligtvis isf kan peka på en random gm. Men kan du redogöra för vad en random gm skulle ha för motiv och hur det hela då isf skulle ha gått till??? Du gör en höna av en fjäder, if you ask me.

Edit: för övrigt diskuteras alternativa gm i annan tråd:https://www.flashback.org/showthread.php?p=12577200&posted=1#post12577200
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-25 kl. 11:28.
2008-08-25, 11:29
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
En fråga. Hur många fingeravtryck tror du det finns i en 20-30 år gammal villa? Det är inte som i CSI där allt är kliniskt rent förutom den lilla röda tygfibern eller hårstrået som nån placerat så fint på ett dörrhandtag eller liknande.

Jag vet inte. Hur många fingeravtryck fann de? Och uppenbarligen är det inte CSI, då hade de väl försökt matcha fingeravtrycken med fler personer, som t ex ambulanspersonal, släkt och vänner?

Jag tycker skoavtrycken är i stil med den lilla röda tygfibern du så lustigt nämnde. 3 avtryck från en vänstersko.
2008-08-25, 11:31
Medlem
PappasPralins avatar
Veckans Klubba - Anser du att det faktum att det finns ett hårstrå och ett fingeravtryck, som inte går att identifiera i detta fall, väger tyngre som bevis mot en alt. gm (random eller inte), än den starka kedja av indicier/bevis som redan finns mot CS?

Edit: för övrigt diskuteras alternativa gm i annan tråd:https://www.flashback.org/showthread.php?p=12577200&posted=1#post12577200
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-25 kl. 12:00.
2008-08-25, 11:35
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Jag vet inte. Hur många fingeravtryck fann de? Och uppenbarligen är det inte CSI, då hade de väl försökt matcha fingeravtrycken med fler personer, som t ex ambulanspersonal, släkt och vänner?

Jag tycker skoavtrycken är i stil med den lilla röda tygfibern du så lustigt nämnde. 3 avtryck från en vänstersko.
Om man inte hade skoavtrycket och E:s utpekande.
Om man inte hade något som tydde på att hon besökt Arboga.
Om CS inte hade betett sig sjukt svartsjukt i övrigt.
Om man hade en enda person som stödde en enda av CS:s lögner.

En av dessa saker kanske hade fått mig att tveka, en smula. Men seriöst, det är ju solklart vem som mördat barnen och misshandlat mamman. Men som sagt, vill man så kan man givetvis fantisera vidare och hoppas på en ny twist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in