2008-12-01, 23:19
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Med FUP i relativt färskt minne tippar jag på översättningen från de tyska förhörsprotokollen.

Du sitter på info om forhøret med denne kvinnen?

Jeg forstår bare ikke dette løsrevne sitat: "polisen har frågat det kvinnliga vittnet om Christine inte kan ha menat att hon ville skicka bort barnen till släktingar eller till mamman" Løsrevet, så det kan vel ha en mening.

Men slik det stod i Expressen, så virker det merkelig. CS kunne da ikke få barna bort til noen, slektninger eller E.
CS bodde ikke sammens med T og hadde, ville ikke få noen kontakt med barna til E !

Vi får vente og se...håper på et troverdig vitne
Senast redigerad av limaha 2008-12-01 kl. 23:24.
2008-12-01, 23:22
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Om TR anser att CS är skyldig så anser TR att CS varit på brottsplatsen. Var det för komplicerat för dig?

Haha, men herregud, Sveriges tingsrätter är ett skämt utan dess like för fan. Vi får se hur det ser ut i HR och om möjligt HD. Lite annat där vet du.

Man kan dra många paralleller till Joy Rahman fallet, tycker du att det står utom allt rimligt tvivel att det inte är någon annan än CS?
2008-12-01, 23:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jaså, det var något nytt. Då faller alltså hela rättssystemet. Med tanke på att det skall "stå utom allt rimligt tvivel" om att det inte är någon annan GM. Eller, har jag fel?

Ta bort "allt" i ditt citat så blir det korrekt.
2008-12-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det här låter minst sagt orimligt. Varför skulle barnen vara ett problem som gick att undanröja? Såg hon något problem som går att undanröja så måste det vara E och inte hennes barn.

Jag har också tänkt på detta. Barnen var ju inte hans. Jag tycker det här sista vittnesmålet som plötsligt dyker upp är minst sagt luddigt. Var höll vittnet hus under den uppmärksamma utredninen?
Nåväl, det påverkar inte min tro att den skyldige är den som sitter häktad, resten av bevisningen räcker enligt min mening gott och väl för att hålla henne borta från livet under en lång tid framöver.
2008-12-01, 23:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag har också tänkt på detta. Barnen var ju inte hans. Jag tycker det här sista vittnesmålet som plötsligt dyker upp är minst sagt luddigt. Var höll vittnet hus under den uppmärksamma utredninen?
Nåväl, det påverkar inte min tro att den skyldige är den som sitter häktad, resten av bevisningen räcker enligt min mening gott och väl för att hålla henne borta från livet under en lång tid framöver.
(Det av mig fetmarkerade.)
Och framför allt inte deras.
2008-12-01, 23:30
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Vilken bevisning då? Hittar dessvärre ingen bevisning i FUP som knyter CS till direkt anslutning till mordplatsen. Eller är indicier bevis i detta fall?
2008-12-01, 23:30
Moderator
blomvattnares avatar
Angående att CS skulle ha talat om att det med barnen gick att ordna, till det nya vittnet.

Det kan ju ha varit så att CS, vid läsandet av T:s blogg, förstått det som att T var oerhört glad över dessa barn. Hon kan då ha fått för sig att det var just barnen som gjorde att T höll fast vid E. Därför var barnen det största hotet.
2008-12-01, 23:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Vilken bevisning då? Hittar dessvärre ingen bevisning i FUP som knyter CS till direkt anslutning till mordplatsen. Eller är indicier bevis i detta fall?
Ja.
2008-12-01, 23:35
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja.

Trist inställning. Då undrar jag verkligen varför Chrsiter Pettersson inte blev slutgiltigt dömd för palmemordet. Men det är nog en annan tråd. Känns som att ni inte kan resonera och se det ur ett rättssäkert perspektiv i allmänhet. Jag vill att hon döms för det är ganska solklart att det är hon, men det finns en chans, om än minimal, att det är en annan GM. Då är det sorgligt.
2008-12-01, 23:38
Bannlyst
Citat:
Haha, men herregud, Sveriges tingsrätter är ett skämt utan dess like för fan. Vi får se hur det ser ut i HR och om möjligt HD. Lite annat där vet du.

Man kan dra många paralleller till Joy Rahman fallet, tycker du att det står utom allt rimligt tvivel att det inte är någon annan än CS?

Du menar samma Rahman som hamnade i häkte misstänkt för ännu ett mord.. mmm han var säkert oskyldig ska du se..
2008-12-01, 23:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Trist inställning. Då undrar jag verkligen varför Chrsiter Pettersson inte blev slutgiltigt dömd för palmemordet. Men det är nog en annan tråd. Känns som att ni inte kan resonera och se det ur ett rättssäkert perspektiv i allmänhet. Jag vill att hon döms för det är ganska solklart att det är hon, men det finns en chans, om än minimal, att det är en annan GM. Då är det sorgligt.

Vad är det som gör att du jämför detta med Christer Pettersson-fallet? Är det bara det att han blev dömd i tingsrätten, men friad i hovrätten, eller drar du andra paralleller?
2008-12-01, 23:42
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad är det som gör att du jämför detta med Christer Pettersson-fallet? Är det bara det att han blev dömd i tingsrätten, men friad i hovrätten, eller drar du andra paralleller?

Han hade rätt tunga indicier hängande över sig, missat det? Varför blev han frikänd? Jo därför det var inte utom rimligt tvivel att det fanns en annan GM. Precis som i detta fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in