2008-08-21, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det står 0 träffar i mitt protokoll på just E. Adressen osv var ju inte bara hennes utan T:s också.

Du har fel, men någon som har FUP får backa upp mig här för att få fram källan, jag vet att hon hade sökt på 6-7 olika sökmotorer, hitta.se/stayfriends m.m
2008-08-21, 10:53
Medlem
Behöver man verkligen vara störd (läs: psykopat) för att begå brott som detta? Hur konstigt det än låter så tror jag inte det. Hatar man någon tillräckligt mycket så tror jag inte det behövs speciellt mycket för att utlösa ett raseri inom sig som skulle leda till just brottet i sig.

CS ska nog inte underskattas, tror det är en ganska smart tjej trots allt och därav problemet. Beter sig precis som man kan förvänta sig av någon som är skyldig och vill komma undan. Inbillar man sig själv tillräckligt mycket att man är oskyldig så blir man det också, i hennes egna ögon vill säga. Hon vet precis vilka frågor som ligger henne till last och anpassar sig därefter.

Visst ändrar hon sig men när gör hon det? Jo hon börjar ofta förhöret med att ändra saker i föregående förhör som hon blivit överbevisad om.

Håller inte med om att hon borde lämnat fler blodiga fotspår efter sig. Tittar man på bilderna så är det som sagts tidigare inte speciellt mycket blod egentligen och det som fanns tillkom garanterat EFTER gm avvikit. Blodstänken däremot är ju orsakade av slagen och dessa kan man efter att man tittat på bilderna med lätthet undvika att trampa i. Mitt tips är att det inte tog mer än ca:30-60 sekunder sen var hon ute ur huset. Inte mycket spår man lämnar då...
2008-08-21, 10:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Skoavtrycken var avsatta I blod, dvs den som avsatte dessa trampade i blodet, då kan de aldrig ha uppkommit före dåden. För att förtydliga dessa för bevistagning användes kemikalier ja, sen trampade i runda tal 6-8 personer till där, framförallt då livräddande ambulanspersonal som kröp runt i samma blod, så avtrycken var nog fler än som gick att få fram.
Ja, och förutom tre delar av skoavtryck på hallgolvet framkallades även på en mattkant till en av hallmattorna fragment av samma sulmönster. Det råder ingen som helst tvekan om att det här är gärningsmannens skosulor - och att CS ljugit sida upp och sida ner i förhörsprotokollet om just dessa Vans Bearcat i storlek 40-42. - Det är en mycket övertygande bevisning som finns mot CS eftersom det ju inte bara är - det i bevishänseende i sig mycket starka indiciet som talar för att hon befunnit sig inne i huset, utan det finns också övervakningsbilder som visar att hon var iklädd en mörk jacka (inte den benvita Skavsta-kappan) i akt och syfte att söka dölja sina förehavanden i Arboga den 12, 14 och 17 mars samt att hon även har ett par oredovisade timmar efter ankomsten till Stockholm då hon måste antas ha undanröjt sin mordrekvisita eftersom hon inte anlände till S-näck förrän vid midnatt.
2008-08-21, 10:54
Medlem
Citat:
Vad jag minns så här var det iaf två samtal till E, samma dag (ngn gång i januari om jag inte minns fel) med 10 minuters mellanrum ca..som sagt har inte fup här.

Japp....Örebroresan. 17:03 och 17:13 om jag inte minns fel...
2008-08-21, 10:56
Medlem
Soppas avatar
Vet inte vilket protokol det är Mariooo pratar om, men enligt FU:n så har de i CS dator hittat sökorden Emma och Jangestig. Sedan vad hon har fått upp för sökresultat, ja det är ganska trivialt
Citat:
Du har fel, men någon som har FUP får backa upp mig här för att få fram källan, jag vet att hon hade sökt på 6-7 olika sökmotorer, hitta.se/stayfriends m.m
2008-08-21, 10:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men den är än så länge så oerhört tunn. Resonemanget är "CS är störd, alltså är det kanske så att det är just störningen som gör att hon beter sig just som hon gör fastän hon är oskyldig".

För att en sån infallsvinkel ska vara mer än hugskottsflum måste den vara bättre underbyggd. Man måste kunna ge ett svar på frågan "Vad är det för typ av störning som skulle kunna få en oskyldig person att bete sig på det viset?" som åtminstone pekar ut en rimlig riktning. Och den psykologiska sakkunskap vi har i tråden har inte pekat ut någon sådan riktning, vad jag kan erinra mig. sett någon sådan riktning att peka ut.Bara för att det finns en massa personlighetsstörningar, betyder inte det att att varje tänkbar kombination av onormala beteende existerar i praktiken.

Bitvis här i tråden har man ju diskuterat alla CS möjliga sjukdomar och störningar för att förklara att hon är skyldig. Man tycker sig finna stöd för sina teorier av det man ser i förhör och rättegång. Men samma beteende skulle kunna förklaras även om hon är oskyldig. Det har ju varit mycket påståenden och spekulationer om CS sjukdomar här i tråden som inte är speciellt bra underbyggda.
Medlem
Soppas avatar
Ja när hon gjorde ett litet stopp i Arboga
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Japp....Örebroresan. 17:03 och 17:13 om jag inte minns fel...
Medlem
ubersantas avatar
Viktigt meddelande från moderatorerna

Nu har vi moddar fått gå in i tråden och rensa en jäkla massa inlägg. Tråden börjar bli riktigt besvärlig och ni vet vad som händer när moddarna känner att en tråd har spårat ur .

Så, gott folk, så här gör vi fr.o.m. nu:
- Håll er topic!!!
- Håll era personliga gräl personliga (med detta menar jag att ni får köra era race i PM eller inte alls)

Vi kommer att vara väldigt lätta på avtryckarfingret vad gäller tillsägelser mot dom som bryter mot just de två ovanstående tipsen. Jag upprepar: tillsägelse direkt vid off topic eller personliga dispyter.

/mod
2008-08-21, 11:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Med tanke på att just E och barnen var de uttänkta offren så är det lite märkligt att CS inte har sökt på E någon gång via nätet. Hon har koncentrerat sig på T och att hon kollade in L:s blogg är inte konstigt då det fanns en väg dit direkt från T:s blogg. CS verkade inte så särskilt intresserad av E och det borde hon varit om hon nu planerade att mörda henne?
Genom T:s blogg fick CS reda på det mesta om E och kunde i princip följa familjens förehavanden dag för dag. Bloggen torde ha varit CS:s förnämsta källa när det gäller att inhämta information om E.
2008-08-21, 11:15
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Mitt tips är att det inte tog mer än ca:30-60 sekunder sen var hon ute ur huset. Inte mycket spår man lämnar då...
Nja.. Har någon räknat på hur många slag som minst måste ha utdelats? Testa sedan att själv kliva in i ett hus, slå det antalet slag, fördelat på lite olika platser, och sedan gå därifrån. Min känsla är att man maximalt kan slå ett slag i sekunden, och då utan att någon gör något motstånd eller förflyttar sig. Känslan jag får är att hon bör ha varit där i ett par minuter i alla fall.
2008-08-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful i kanten
Nja.. Har någon räknat på hur många slag som minst måste ha utdelats? Testa sedan att själv kliva in i ett hus, slå det antalet slag, fördelat på lite olika platser, och sedan gå därifrån. Min känsla är att man maximalt kan slå ett slag i sekunden, och då utan att någon gör något motstånd eller förflyttar sig. Känslan jag får är att hon bör ha varit där i ett par minuter i alla fall.

Så kan det ju absolut vara. Försöker tänka som en gärningsman och då vill jag inte vara på brottsplatsen längre än nödvändigt. Man hinner med ganska mycket på 1 min. Ett par min? Nja, tror inte E hade levt idag isåfall. Men visst kan jag ha fel, detta är ju bara min pers uppfattning.
2008-08-21, 11:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Så kan det ju absolut vara. Försöker tänka som en gärningsman och då vill jag inte vara på brottsplatsen längre än nödvändigt. Man hinner med ganska mycket på 1 min. Ett par min? Nja, tror inte E hade levt idag isåfall. Men visst kan jag ha fel, detta är ju bara min pers uppfattning.
Jag har läst förundersökningen och är helt övertygad om att man inte hinner med detta på 1-2 minuter...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in