Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Det här tycker jag var väldigt intressant att dra som parallell till det E säger att hennes kropp minns saker som hon själv kanske inte riktigt kan placera eller förklara.
Akkurat. Nå sjekket jeg også opp hvordan han ordla seg om hva han sa ang. symaskinen. " Kjenner i hele kroppen at denne symaskina er viktig, men klarer ikke forklare hvorfor"....
Mine tanker om hvordan kjenne man vet, men ikke klarer sette ord på hvorfor er for meg logisk i det vi bruker flere steder i hjernen for å sette sammen, kople videre informasjon...
En kvinne bruker forresten flere områder i hjernen enn menn for å løse et problem...
Afasi hvor en person mister evnen til å få ut informasjon er et eksempel på at en kan finne ord i den delen av hjernen hvor senteret for musikk ligger. Jeg har sett pasiernter gråte når de oppdager ordene finnes et sted når de trener med sang. En kjent melodi og en kan si navnet sitt eller synge deler av en kjent sang ....
Betviler ikke eksperters kunnskap, men de vet ikke alt ennå. Det er mange ting som kan spille inn når en ikke vet tidsperspektivet for hvordan skaden utviklet hos E når hun ligger nede.
Jeg tenker da på at om E fikk påført skader i to omganger, så kan hun ha sett noe og fått minnefragmenter som er reelle for hendelsen.
Mest sannsynlig har hun åpnet. Der står en person som hun oppfatter som lubben (mullig?) Stor jakke og CS har runde kinn, og ganske kantet ansikt slik jeg ser det.
Slenger hun jakken av utenfor døren i det hun trenger inn så kan E muligens se henne uten ytterjakke glimtvis fra golvet, der hun ligger. Hjernen kan muligens lynraskt registrere noe rundt personen. EKs. hun ikke kunne fått barn, ligner på en person osv. Det at hun sier uten skor, kan bety at lange bukser skjuler det meste av skorne og hun oppfatter den nederste delen av skorne som hvite sokker.
Slike lynraske registreringer skjer i brøkdelen av sekunder. Det er registreringer, ikke tanker
Det er vel kjent at mange sier at en så livet sitt passere i revy når en var sikker på at "nå dør jeg" (eks. i ferd med å kolidere med bil)
Det er utrolig hvordan fort hjernen da arbeider....
Jeg tror E har minnefragmenter som er relevante. Jeg tror på henne når hun sier at hun er sikker på at rett person er tatt. Det håper jeg retten også vil gjøre.