2008-08-21, 10:39
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja det är ju det vi funderar på och Mariooo beskrev.

Ja, o jag höll med?
Var inte det tydligt, eller vad menar du?
2008-08-21, 10:39
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
okej, men man kan ändå inte utesluta att någon annan haft likadana skor då jag tycker många ungdomar klär sig exakt likadant och de skorna är vanliga.
CS skor finns inte längre så det går inte att med säkerhet säga att det var just hennes skor som var i huset.

Sulorna var ju dessutom vanligare än man först trodde. Fanns ju på flera olika skomodeller. Nej, jag håller med dig i att det inte med säkerhet går att säga att det var just hennes skoavtryck som var i huset.
2008-08-21, 10:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det var Maarios nya infallsvinkel jag tycker är intressant.

Den om CS är sjuk eller störd och detta kan förklara hennes märkliga beteende även om hon är oskyldig.
Men den är än så länge så oerhört tunn. Resonemanget är "CS är störd, alltså är det kanske så att det är just störningen som gör att hon beter sig just som hon gör fastän hon är oskyldig".

För att en sån infallsvinkel ska vara mer än hugskottsflum måste den vara bättre underbyggd. Man måste kunna ge ett svar på frågan "Vad är det för typ av störning som skulle kunna få en oskyldig person att bete sig på det viset?" som åtminstone pekar ut en rimlig riktning. Och den psykologiska sakkunskap vi har i tråden har inte pekat ut någon sådan riktning, vad jag kan erinra mig. Bara för att det finns en massa personlighetsstörningar, betyder inte det att att varje tänkbar kombination av onormala beteende existerar i praktiken.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-08-21 kl. 10:51. Anledning: Bortglömt skräp
2008-08-21, 10:41
Bannlyst
Med tanke på att just E och barnen var de uttänkta offren så är det lite märkligt att CS inte har sökt på E någon gång via nätet. Hon har koncentrerat sig på T och att hon kollade in L:s blogg är inte konstigt då det fanns en väg dit direkt från T:s blogg. CS verkade inte så särskilt intresserad av E och det borde hon varit om hon nu planerade att mörda henne?
2008-08-21, 10:44
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ja, o jag höll med?
Var inte det tydligt, eller vad menar du?

Jo, det var tydligt och jag funderar.
2008-08-21, 10:44
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att just E och barnen var de uttänkta offren så är det lite märkligt att CS inte har sökt på E någon gång via nätet. Hon har koncentrerat sig på T och att hon kollade in L:s blogg är inte konstigt då det fanns en väg dit direkt från T:s blogg. CS verkade inte så särskilt intresserad av E och det borde hon varit om hon nu planerade att mörda henne?

ehh har du läst förhören eller FUP? Eller ens hängt med i tråden?
Nu har inte jag FUP tillgängligt men det var ju en maaaassa sökningar på E på flera ställen.
2008-08-21, 10:45
Bannlyst
Citat:
okej, men man kan ändå inte utesluta att någon annan haft likadana skor då jag tycker många ungdomar klär sig exakt likadant och de skorna är vanliga.
CS skor finns inte längre så det går inte att med säkerhet säga att det var just hennes skor som var i huset.

utesluta nehej? men eftersom hon är placerad i huset, hon hade såna skor dagen innan och kanske tom samma dag och ingen annan med likadana skor har varit i huset efter dådet så är det ju ett tungt vägande bevis.. och ja hon är placerad i huset av E och det litar jag till 100% på.
2008-08-21, 10:45
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nu har inte jag FUP tillgängligt men det var ju en maaaassa sökningar på E på flera ställen.
Hade hon inte ringt till E:s telefon också vid flera tillfällen?
2008-08-21, 10:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Sulorna var ju dessutom vanligare än man först trodde. Fanns ju på flera olika skomodeller. Nej, jag håller med dig i att det inte med säkerhet går att säga att det var just hennes skoavtryck som var i huset.
Men det har ju heller ingen påstått! Då skulle saken vara klar, och vi inte ha någonting att diskutera i den här tråden mer än om påföljden skulle bli livstid eller rättspsykiatrisk vård. Däremot är skoavtrycket, och hennes fullkomligt obehärskade ljugande - alltså vida utöver också hennes normala lögnaktighetsnivå i förhören - om just de skor som skulle ha kunnat ge det avtrycket, en mycket kraftig stödbevisning till E:s utpekande.
2008-08-21, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Det står 0 träffar i mitt protokoll på just E. Adressen osv var ju inte bara hennes utan T:s också.
2008-08-21, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful i kanten
Hade hon inte ringt till E:s telefon också vid flera tillfällen?

Vad jag minns så här var det iaf två samtal till E, samma dag (ngn gång i januari om jag inte minns fel) med 10 minuters mellanrum ca..som sagt har inte fup här.
2008-08-21, 10:50
Medlem
Soppas avatar
Hon har sökt på Emma massor av gånger! Inte bara på Emma utan även på efternamnet mm
Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in