Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Då är sannerligen rättssäkerheten i fara. Menar du, på allvar, att du är villig att låta en dubbelmördare gå fri trots att "allt" pekar mot att CS verkligen är skyldig?!!
Nackepa, du skrämmer mig!
Skrämandes, ja....at nogon kan tenka så här. Han vil helst ha et DNA-bevis?
Tja...Jag fantaserar så här: Jag vet vem Nackepa er. Han skal resa ensam til sin koia en helg. Jag vil utføra et mord och behöver plantera dna på brottsplatsen. Jag oppsökar vårans ivriga och "rettvisa" Näckepa och säkrar mig flera hår med røter just from honom. Detta planterar jag på brottsplatsen.......Jag kommar mig undan. Har bränt min heldeckande turdress, skoskydd, handsker......Det finns inga tekniska bevisar kvar mot mig!!. Ingen har sätt nogon komma eller gå från brottsplatsen. Men va med N? Ingen kan vertifisera at han var på sin koia.....och flerta kan bevitna han har talat negativt om den mördade....va tur for mig

Så man letar och innhentar hårstrå från män..... och där var det match!! Hurra för rättssekerhen i denna type verden..
Men vi måste la vår ivriga venn, N ha tur. I en annan verden: Jag som inte sejer så mycket om mig själv til andra och döljer mitt hat, måste få det ut på något sätt. Jag noterar ned mina frustrasjoner när trycket blir svårt. Jag planerar hur jag ska utsletta detta fruktansvåra hatet som brinner och inte vil sleppa taket. Jag kan inte få ro och klara av min vardag när denna personen lever. Den är en magnet för mina tankar om hevn och årsaken til jag mår så dårligt. Årsaken, flg. mig, måste försvinna och jag gjenomförer mina mordplaner...
På nogot vis rettas mistanken mot mig. Va nu? Jag ljuger och hittar på för jag er säker på at alla tekninska bevis er borta för alltid. Men jag fengslas och flera sterka indisier pekar mot mig!! Nok til at jag dömas för mordet..
Hvilka indisier ? Velg och plucka från fup om CS. Der er et hav at velja från......
Jag undrar på om N inte skulla vera glad över at
indisiekjeder nettopp kan vara stärkere som bevis enn hans efterlengtande bindande DNA som bant
honom til brottsplassen
Brottslingar brinner bilar, kläder efter seg nettopp för at hindra spor av dna.
At man i tillegg til indisiekjeder har et dna er en fördel som forstärker rett GM, men vi måste ta det lite lugnt ang. rop efter dette som bärandes beviskraft. Då är rättssekerheten virkelig ute og syklar. DNA kan man plantera. Man hittar det lett från ukjenta på en utestad, en hårbørsta, etc. etc