Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Har man kunnat fastslå att hon skrivit detta efter att morden begåtts? Jag uppfattade det enbart som att hon hade sparat detta som ett utgående, men ej skickat, sms och hennes förklaring på detta var att hon sparade ord hon inte kunde eller kände igen! Vill minnas att hon även hade skrivit trottoar eller liknande!
CS leker katt och råtta - och det är bara hon själv som vet innebörden av "röjda". Hon sparade ordet precis innan hon avreste till Arboga morddagen. - Men jag tror inte på CS:s förklaringsmodell. Ej heller tror jag att hon hittat ett par svarta, nästan nya, konstläderskor med svarta skosnören hemma hos sin mor, utan att hon inköpt dessa eftersom hon visste att hennes Vans Bearcat skulle komma att slängas. Vad betr. CS:s klädsel morddagen (och även den 12 och 14 mars) så står det på grundval av tidsmarkerade övervakningsbilder fullständigt glasklart att hon var iklädd en mörk jacka med väl tilltagen huva. Blod syns mindre på ett mörkare plagg. Tågbiljetterna hade hon inköpt kontant trots att hon annars alltid betalade med kort (inget bevis, bara en anmärkning).
CS ljuger om sin klädsel morddagen, hon ljuger om vilka skor hon förfogat över inkl. de skor vars blodiga sulavtryck återfanns på mordplatsen, hon ljuger om vad hon gjort i Arboga och har försökt konstruera ett falskt alibi för morddagen och även för fredagen den 14 då hon uppfinner en "vän" för att hinna med sin fejkade runstenspromenad, hon ljuger om raderande av runstensfoton m m - och hon har drivits av avundsjuka och svartsjuka samt av oresonliga hatkänslor och ett hämndbegär förstärkt av sjuka, depressiva tankar - och hon kommer att dömas av en enig tingsrätt - och så småningom också av en enig hovrätt - för mord och mordförsök.