Citat:
Ursprungligen postat av Lupine
Det är just de som är grejjen med mytomaner. Dom fungerar inte som en frisk person med kroppsspråk som avslöjar dem när dom ljuger. Dom ljuger ohejdat och tror på sina lögner. Råkar man ut för en mytoman kan det dröja år innan du börjar reagera på historier som inte stämmer med vad som sagts innan.
Det är iofs sant, finns ett fåtal som inte avslöjar sig alls. Dessa personer kallas (tro det eller ej) psykopater. Dessa finns det lyckligtvis få av i samhället och det går säkerligen knäcka deras "kod" också på ngt sätt.
Citat:
miapetter
Ja, det var intressant! Hur är det? Har förhören med CS videofilmats?
Däremot undrar jag om det skulle hålla som "bevis", o i så fall "bevis" på vad?
Att hon ljuger? Om man kan konstatera att hon via kroppsspråket ljuger på en direkt fråga om hon är gm är väl det farligt nära ett lögndetektortest vilket väl inte är tillåtet i Sverige? (varför inte förresten?)
F ö skulle väl en lögndetektor skena ihop m CS...
Ja det skulle nog vara ganska likt ett lögndetektortest vilket inte är tillåtet nej. En lögndetektor är ju egentligen inte opålitlig i den bemärkelsen, problemet är ju att någon ska tolka vad "pingen" betyder.
Anledningen att jag tog upp det med kroppspråket var egentligen baserat på det där med minnesexperten och hur denna person med säkerhet kan säga vad E kan komma ihåg och inte, känns isåfall som det där med kroppspråket verkar tillförlitligare. Min åsikt och jag är tyvärr ingen expert, tycker likväl att det är intressant...