2008-11-19, 14:02
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Skillnaden är att Emma pekar ut en kvinna hon aldrig träffat, aldrig sett i verkligheten o aldrig kännt sig hotad av tidigare.

(Tillräckligt hotad för att berätta för Mickis om adoptionsbrevet väl?)

Den gemensamma nämnaren är skallskador/trauma och vad en person kan minnas efter ett mordförsök av den typen. Övriga omständigheter i respektive fall är så kända att de inte behöver nämnas.
2008-11-19, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Vem säger att hon kände sig hotad då hon berättade om det (förutom du då)? Det är klarlagt att dom inte trodde på det.
2008-11-19, 14:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Vem säger att hon kände sig hotad då hon berättade om det (förutom du då)? Det är klarlagt att dom inte trodde på det.

Jag har inte heller uppfattat att Emma kände sig hotad av mailet.
2008-11-19, 14:20
Bannlyst
Citat:
Jag har inte heller uppfattat att Emma kände sig hotad av mailet.

Menar du mailet eller brevet?
2008-11-19, 14:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Menar du mailet eller brevet?

Bådadera är väl bästa att tillägga!
Sen måste jag säja att det glädjer mej att det finns en förkortning DU inte begrep dej på - BB!
2008-11-19, 14:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Detta är en intressant aspekt. Vid tidpunkten för dådet var denna känsliga fråga säkert en het potatis. T kanske hade ett barn med någon annan? En tyska? Som E dessutom såg på bild.
2008-11-19, 14:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men det var detta citat, du ville ha en "förklaring" till:

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Märkligt att dom flesta här verkar vara helt hundra på att hon är skyldig.
Ni kanske ändrar uppfattning den dagen ni själva blir åtalade/dömd för mord utan bevis.

Det är en fet skandal, hovrätten kan inte göra annat än låta henne gå.

Prinzezzan:H*n talade inte om att bli dömd på indicier, utan att bli dömd utan bevis.
H*n talar egentligen om att bli oskyldigt dömd...
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-11-19 kl. 14:44. Anledning: stavfel
2008-11-19, 14:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är en intressant aspekt. Vid tidpunkten för dådet var denna känsliga fråga säkert en het potatis. T kanske hade ett barn med någon annan? En tyska? Som E dessutom såg på bild.

Du kanske skulle ta reda på hur känsligt detta var för Emma?
Varför inte fråga wildone?
Jag tror inte detta var något som bekymrade Emma i någon större utsräckning, faktiskt!
2008-11-19, 14:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Du kanske skulle ta reda på hur känsligt detta var för Emma?
Varför inte fråga wildone?
Jag tror inte detta var något som bekymrade Emma i någon större utsräckning, faktiskt!

En typisk sak som skulle bekymra väldigt många. Men få skulle våga att erkänna det.

Ett nytt förhållande och plötsligt kommer en f.d. till T och påstår att hon har fött hans barn.
Senast redigerad av nackepa 2008-11-19 kl. 14:41.
2008-11-19, 14:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
En typisk sak som skulle bekymra väldigt många. Men få skulle våga att erkänna det.

Ett nytt förhållande och plötsligt kommer en f.d. till T och påstår att hon har fött hans barn.

Som sagt var, ta reda på HUR det låg till, generalisera inte då du inte behöver, wildone finns här o Emma är inte den som inte skulle erkänt
sin oro, så mycket vet JAG i alla fall!
2008-11-19, 15:14
Medlem
eloges avatar
Citat:
Som sagt var, ta reda på HUR det låg till, generalisera inte då du inte behöver, wildone finns här o Emma är inte den som inte skulle erkänt
sin oro, så mycket vet JAG i alla fall!
Om jag inte missminner mig så fanns det redan före dådet en mental bild hos Emma. Tänk om hon en dag står där framför dörren. Även om hon inte upplevde det som ett hot, så fanns bilden där och hon funderade på hur hon skulle aggera. Redan där är det ett embryo till ett falskt minne.

Jag tror att vi lite till mans bär omkring på en hel del falska minnen. Att det är vanligare än vi tror. Men i och med att de inte går att skilja från genuina minnen så vill man inte ta åt sig det.
Senast redigerad av eloge 2008-11-19 kl. 15:25.
2008-11-19, 15:15
Bannlyst
Citat:
Mened är allvarligt. Skiljer det sig mellan olika fall? Om den åtalade riskerar t.ex. 3 månaders fängelse eller livstid? Det bör väl vara allvarligare om någon begår mened som innebär att någon döms för mord?

Tänker du på något speciellt vittne nu?

Fick något av de drygt 50-tal vittnena i TR uppläst för sig vad mened innebär i?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in