2008-08-15, 23:45
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Enig. Håper ikke at man legger seg i støvet og ikke stiller spørsmålstegn ved minneseksperten.Hjernen er et meget komplisert instrument og det er mye vi ikke vet om dens funkjon.

Hva som er skadet og hvordan hjernen etter hvert kompanserer for skaden er vel kjent.

Når jeg leser hva E sier om minnesbilder tenker jeg på en slektning av meg:

Var på vei til sin kjæreste på sykkel. Bak på sykkelen hadde han en kokeplate hun skulle få.

En fyllekjører mejer han ned bakfra og stikker fra åstedet.

Han ligger så bevisstløs på sykehus i 14 dager. Kraniebrudd og store hodeskader. Han husker ingen ting fra ulykken når han våkner. Det ble antatt at skadene var så store at han ikke ville minnes noe heller.

Men han begynner å snakke om en symaskin og "rører" og blander ting...

De rundt ham tror han blander kokeplate med symaskin. Han forstår ikke hvorfor han stadig får disse tankene. Det går noen mnd.....

Så en dag ser han en bil som har reklame for verktøy. Nå dukker et symaskinmerke opp. Han vet ikke hvorfor, men foklarer at kroppen sier at det er viktig...
Politiet tok det på alvor og skjekket opp. Kunne en bil med reklamemerke være innblandet?

Føreren av bilen ble funnet og tilsto han hadde stoppet, men stukket fra stedet pga av alkoholpåvirkning. Firmabilen hadde symaskinreklamen han husket.

Det här tycker jag var väldigt intressant att dra som parallell till det E säger att hennes kropp minns saker som hon själv kanske inte riktigt kan placera eller förklara.
2008-08-15, 23:47
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Att E utgått och tolkat ett tidigare foto på C från Ts bilddagbok till sin beskrivning av gm.

Lugn och fin, det är ju endast din egen personliga åsikt och inte något som bekräftats eller fastställts. Var lite försiktig med dina påståenden när de enbart grundas på dina egna slutsatser. Kan lätt misstolkas annars och på så sätt snurra till inlägg i denna tråd.
2008-08-15, 23:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catie

Hade inte hennes mamma blivit diagnostiserad cancer och dött också under tiden?

Dog inte CS's mamma när CS satt innburad i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

CS var i Arboga den 12, 14 och 17 mars - iklädd en mörk jacka med huva. Tidigare var hon i Arboga i slutet av januari - och även då var en hammare försvunnen i hennes hyresvärdinnas verktygslåda.

CS har planerat morden länge och väntade bara på lämpligt tillfälle att utföra dem - med kallt blod.

Mycket möjligt, ja. Det jag tänker på är att det hela verkar vara mycket känslostyrt. Inte nödvändigtvis ett resultat av långt planerande och genomtänkta handlingar. Kanske hon har gått där med hammaren på sig, vem vet, och tänkt tanken att hon skulle använda den, men det hände inte forrän den 17.
Finns många möjligheter. Bara CS kan svara på vad som är korrekt
2008-08-15, 23:50
Medlem
Citat:
Att E utgått och tolkat ett tidigare foto på C från Ts bilddagbok till sin beskrivning av gm.

Men det vet ju du absolut ingenting om utan det är endast din personliga åsikt och ingen absolut fakta så lägg inte fram det på något annat sätt än som din personliga åsikt.

Fakta utifrån den texten är att E ombeds att beskriva kvinnan hon såg på kortet och det gör hon, ingenting annat.

Edit: Revansch där Pralinen
2008-08-15, 23:51
Medlem
Dollar Bills avatar
Jag kommer inte ihåg om detta har tagits upp förut men jag frågar ändå.

Kan det vara så, att M försvarade sin mamma och att det var anledningen till att han hade så många skador i huvudet, i jämförelse med S och E?
CS var helt enkelt tvungen att "slösa" bort tid med M och att det i slutänden räddade livet på E? "ryser"

Ja, jag är helt övertygad om att CS är skyldig.

Edit: felstavning.
Senast redigerad av Dollar Bill 2008-08-15 kl. 23:55.
2008-08-15, 23:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag känner ju igen henne - och en av hennes bästa vänner; den hon tillbringade 20 dagar i Grekland med under sin höggravida tid månadsskiftet juli/augusti. Och hyresvärdinnan i S-näck har sagt att hon skulle känna igen även en ansiktslös CS på hennes karakteristiska hållning och gångstil. - Varför syns bara andra personers ljusa kläder - men inte CS:s ljusa jacka/kappa? Och varför är det bara en mörkklädd person som går som CS?
Menar du med basic filmerna vi sett spelas upp i media hur folket går?
Jag har fått bilder redigerade och ser en del av personer och det är iaf inte samma människor och definitivt inte C.
Vill PIE kosta på sig detta så har han punkterat åklagaren.
Tror han kan ta detta i sin slutplädering.
2008-08-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollar Bill
Kan det vara så, att M försvarade sin mamma och att det var anledningen till att han hade så många skador i huvudet, i jämförelse med S och E?
CS var helt enkelt tvungen att "slösa" bort tid med M och att det i slutänden räddade livet på E? "ryser"

Det vet man inte...
2008-08-15, 23:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Lugn och fin, det är ju endast din egen personliga åsikt och inte något som bekräftats eller fastställts. Var lite försiktig med dina påståenden när de enbart grundas på dina egna slutsatser. Kan lätt misstolkas annars och på så sätt snurra till inlägg i denna tråd.
Jag baserar mig på FUn.
2008-08-15, 23:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Det här tycker jag var väldigt intressant att dra som parallell till det E säger att hennes kropp minns saker som hon själv kanske inte riktigt kan placera eller förklara.
Ja, E har sagt detta, och hon har även sagt:
"– Jag var väldigt rädd och ville först inte minnas. Ju längre tiden har gått har jag tillåtit mig själv att våga minnas."

Det verkar alltså som om E själv har en populistisk bild av hur minnet fungerar, kanske från någon new age litteratur? Eller kanske från något 90-talistiskt om förträngning och 'kroppsminnen' av hur den manliga eliten i småstäder offrar spädbarn i satanistiska riter.
Medlem
Citat:
Jag baserar mig på FUn.

Nej du baserar dig på din alldeles egna, och smått unika, tolkning utav FUP.
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Jag baserar mig på FUn.

Har också tagit del av FU men kan inte påminna mig om att det någonstans skulle stå att E enbart grundar sin minnesbild av gm på ett kort av C.S! Men du brukar ju vara snabb på att citera så fram med texten från FU så bjuder jag på ett "vad var det jag sa"!
2008-08-15, 23:59
Medlem
Citat:
Menar du med basic filmerna vi sett spelas upp i media hur folket går?
Jag har fått bilder redigerade och ser en del av personer och det är iaf inte samma människor och definitivt inte C.
Vill PIE kosta på sig detta så har han punkterat åklagaren.
Tror han kan ta detta i sin slutplädering.
Detta låter klart intressant, berätta mer! Vilka bilder har du fått redigerade och vad har du fått för resultat? Vad för grundmaterial har man utgått ifrån? Kan man få se de redigerade bilderna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in