2008-08-06, 11:17
Medlem
miapetters avatar
Nu får vi lite känslor i alla fall:
Magazin24 as direktrapportering:
"11.02 MT börjar gråta i rättssalen, när hon berättar om dagen då hon blev utskriven och såg kläderna hon haft på sig vid självmordsförsöket."
2008-08-06, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Jasså? Vad är det man ser vid dessa obduktioner då?
Jag är genuint nyfiken och du kan ha planterat ett litet frö till ett familjegräl ikväll om du har rätt

Har varit med på en klinisk obduktion av en kvinna en gång för att lära mig lite mer om hur sådant fungerar.
Kan inte de exakta termerna, men har för mig att man bland annat på bäckenbenet kan se det. Enligt honom är det väldigt svårt att se på levande patienter.
Medlem
Laktostolerants avatar
Aftonbladets granskning i Tyskland: Hon kan aldrig kan ha fött något barn

Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
C vill nog inte sitta i rätten och erkänna att det här med barnet var en lögn, det känns väl litet pinsamt. Och egentligen har det väl ingen större betydelse.

Konstigt att ingen undrar över var barnet skulle vara fött, på sjukhus eller hemma. Man borde väl kunna spåra ett barn som är fött på sjukhus.

Eller råder det någon slags sekretess om sådant?

Aftonbladets granskning i Tyskland: Hon kan aldrig kan ha fött något barn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3040906.ab
Medlem
StefanD13s avatar
Jag blir så trött på alla förkortningar. Vadå MT? Kallas hon inte CS eller tyskan?
2008-08-06, 11:19
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har varit med på en klinisk obduktion av en kvinna en gång för att lära mig lite mer om hur sådant fungerar.
Kan inte de exakta termerna, men har för mig att man bland annat på bäckenbenet kan se det. Enligt honom är det väldigt svårt att se på levande patienter.

Ok, jag ska fråga. Men om man kan se det på obduktionen så tycker jag man borde kunna se det på en magnetröntgen.
2008-08-06, 11:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Aftonbladets granskning i Tyskland: Hon kan aldrig kan ha fött något barn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3040906.ab

Skulle hon inte, om hon pressas ytterligare om detta, kunna säja att hon fött barnet själv, i hemlighet o sedan ordnat med adoption utanför samhället villkor?

Inte för att hon gjort det, men jag undrar om hon inte driver denna lögn hur långt som helst?

StafanD13: MT=misstänkt (Magazin24 förklarar förkortningen med: misstänkt tyska)
2008-08-06, 11:25
Medlem
airbags avatar
CS verkar tro att hon är den enda människa i världen som någonsin blivit dumpad på ett "grymt" sätt.

Det är uppenbart att hon fortfarande inte har fått distans till sin romans med T.

Hade hennes försök till självmord varit genuina hade hon inte kontaktat honom direkt efteråt med anklagelser.

Ena stunden är hon också ledsen för att hon behandlat kompisar illa så att de slutat ta kontakt men sedan skyller hon också självmorsförsöken just på att de slutat prata med henne.

Det står nog inte rätt till i planeten där...
2008-08-06, 11:25
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^LoBo^
Dom syftade på att hon skrev i sin dagbok att "hon gör det som är bäst för sej själv"

Jo, fast hon har ju bevisligen aldrig begått självmord, så AB:s citat ser ju lite lusigt ut

Nytt citat från AB:

I en sjukhusanteckning finns noterat: ”Förvånad över hur patienten kunde utvisat så mycket våld mot sig själv”?

– Jag vet inte hur man skulle kunna komma till den uppfattningen. När jag skrevs ut fyra dagar senare såg jag mina kläder för första gången. Det fanns ingen bit på dessa kläder som inte var blodindränkt. Och jag sa: ”en person som haft dessa kläder på sig kan inte leva”.

För första gången visar den 32-åriga tyskan känslor. Hon brister ut i gråt när hon berättar om sina kläder.

Så efter att inte ha visat en tillstymmelse till gråt eller liknande känsla under hela förra veckan, när morden beskrevs, obduktionsprotokoll avhandlades, Ts SOS-samtal spelades upp (då hon mest satt och flamsade och skrattade) så grät hon när det kom till händelser sonm på ett negativt sätt drabbat henne själv.

Ego eller vad?
2008-08-06, 11:26
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
C vill nog inte sitta i rätten och erkänna att det här med barnet var en lögn, det känns väl litet pinsamt. Och egentligen har det väl ingen större betydelse.

Det är relevant för att bevisa CS trovärdighet, dvs: låg.
2008-08-06, 11:29
Medlem
miapetters avatar
Magazin24:
"11.13 JF frågar om en anteckning, som MT skrivit, där hon kallar AM för hora.
JF: Var du sur på henne?
MT: Nej. Hon spelade en biroll.
JF fortsätter att ifrågasätta varför MT skriver ordet "hora" i anteckningen.
MT: Det här var en tidpunkt då jag var mellan liv och död, det var inte någon mening med varje ord.
JF: Du säger att AM spelade en biroll? I ett mänskligt drama eller?
MT: Hennes biroll är att hon bidrar till att AS mår bra."

Här tror jag faktiskt att vi närmar oss pudels kärna!
2008-08-06, 11:30
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Magazin24:
"11.13 JF frågar om en anteckning, som MT skrivit, där hon kallar AM för hora.
JF: Var du sur på henne?
MT: Nej. Hon spelade en biroll.
JF fortsätter att ifrågasätta varför MT skriver ordet "hora" i anteckningen.
MT: Det här var en tidpunkt då jag var mellan liv och död, det var inte någon mening med varje ord.
JF: Du säger att AM spelade en biroll? I ett mänskligt drama eller?
MT: Hennes biroll är att hon bidrar till att AS mår bra."

Här tror jag faktiskt att vi närmar oss pudels kärna!

Reagerad också på det!!
2008-08-06, 11:32
Medlem
StefanD13s avatar
GAAH nu har vi plötsligt AS och AM också? Är det E och T eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in