Citat:
Ursprungligen postat av Angelica2
Jag har följt den här rättegången ganska intensivt bland annat genom ord-för-ord-rapporteringarna på aftonbladet.se. Enligt mig vill media vinkla en bild så jag läser inte mycket av deras egna tankar och analyser utan väljer att läsa förhören rakt av och bilda mig en egen uppfattning och min uppfattning är att Christine...är oskyldig. Hon har redan från början mycket som pekar emot sig framförallt på grund av sin psykiska ohälsa och den förnedrande syn som vårt samhälle tyvärr i allmänhet har mot sådana problem. Självklart älskade hon sin pojkvän och visst tror jag att hon kan ha sökt på honom i datorn, sparat bilder på hans hus, kanske till och med haft hans adress uppskriven...men mördat hans familj? Nej!
Jag är själv väldigt psykiskt problematisk, lider av borderline, vilket om du frågar mig verkar vara något som passar in även på Christine. Jag har också varit besatt av människor som svikit mig, mer besatt än vad någon som inte har borderline kanske kan förstå. Visst har jag besökt vederbörandes bloggar dagligen, visst har jag sökt på namnen på Google och Eniro utan att veta vad jag egentligen söker, visst har jag sparat ner bilder på personen från folks bilddagböcker. Men har jag mördat någons familj? Nej!
Så länge ingen tar fram tekniska bevis så vidhåller jag därför att Christine är oskyldig.
Jag är själv väldigt psykiskt problematisk, lider av borderline, vilket om du frågar mig verkar vara något som passar in även på Christine. Jag har också varit besatt av människor som svikit mig, mer besatt än vad någon som inte har borderline kanske kan förstå. Visst har jag besökt vederbörandes bloggar dagligen, visst har jag sökt på namnen på Google och Eniro utan att veta vad jag egentligen söker, visst har jag sparat ner bilder på personen från folks bilddagböcker. Men har jag mördat någons familj? Nej!
Så länge ingen tar fram tekniska bevis så vidhåller jag därför att Christine är oskyldig.
Jag tror också att hon är oskyldig. Jag tror det ännu mer efter gårdagens förhör. Det verkar helt osannolikt att denna bohemiska, förvirrade, deprimerade kvinna skulle ha kunnat genomföra ett brott så skickligt att hon inte lämnar minsta spår efter sig.
Hon verkar ju inte heller ha begått några brott tidigare, eller varit våldsam. Den enda hon har brukat våld mot är henne själv.
villka har inte kollat upp sina ex så..?? utan att mena nått illa me de?? Även jag ha kollat mina ex men inte har jag mördat nån..för de.