Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tror att man vill trötta ut CS så mycket som möjligt. Detta tycker hon är jobbigt att prata om och att få henne ur balans gör att man får möjligheten att ifrågasätta hennes berättelse mer, än om hon lugn och avslappnad kan fortsätta berätta sin inlärda historia.
Samtidigt vill inte åklagaren att hon sluter sig totalt och bara håller tyst. Det är bättre att hon svarar på vissa frågor än att hon helvägrar.
Vid större mål brukar åklagarna dela upp målet. En satsar allt på målsägandena, den andra lär sig mt:s förhör utantill och vet exakt var stötarna ska sättas in.
Lämpligen får den smidigaste och bästa förhörsledaren ta förhören med den misstänkta. Av någon orsak ansågs inte FG vara smidigast.

Du slingrar dej ser jag...
Svarar inte på frågan om du tror att de VET att CS inte fött barn?
Utan att de för den skull talar om det för henne nu...
Borde inte det stått i FUP i så fall? Om en gynundersökning?
Sååå...FG kanske inte befanns tillräckligt smidig?
Börjar luta åt att allas vår "mysfarbror" Göran Edlund gick i pension för tidigt,
å andra sidan verkar det som att han på gamla dar ryckt upp sig o pluggat diplomati m tanke på gårdagens uttalande i AT!
Edlund hade skrämt skiten ur tyskan, på gott eller ont vet jag faktiskt inte men ibland kan jag tycka att silkesnävarna stöööör mej!