2008-08-06, 15:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
15.40. Nu framträder att hon lämnat felaktiga uppgifter om skorna till polisen i förhör. I polisförhör ger hon tre olika versioner av hur hon fått tag på skorna.

Nu börjar dom komma till sakens kärna känns det som...
2008-08-06, 15:57
Medlem
babblans avatar
En fråga: Har dom förvrängt rösten på CS på Aftonblades tv-sändning?
Annars låter hon ju som en grottmänniska!
2008-08-06, 16:00
Medlem
BoISarens avatar
Betyder det här med skorna att hon inte alls glömt dom i Berlin efter nyårsfesten? Mycket snack om många skor gör mig förvirrad.
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
En fråga: Har dom förvrängt rösten på CS på Aftonblades tv-sändning?
Annars låter hon ju som en grottmänniska!
Hon kanske har satt något i halsen?
En hammare kanske?

*Ja, rösten är förvrängd.*
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
var det inte så att hon debiterades för en sträcka som är kortare än den borde vara?
Jo, fel av mig. Men jag kan lova att jag aldrig hade glömt om en hyrbilsfirma hade underfakturerat mig...
2008-08-06, 16:01
Medlem
hayennas avatar
skorna

Hej, är det någon som har lust/kan ge en sammanfattning över just skorna? Om det har tagits upp i tidigare trådar och jag missat det, jag skummade bara igenom, så ber jag hemskt mycket om ursäkt.
2008-08-06, 16:02
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Hon kanske har satt något i halsen?
En hammare kanske?

*Ja, rösten är förvrängd.*
Ok, tack, tyckte inte rösten passade till kroppen
2008-08-06, 16:03
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jo, men det är ju rätt mycket som skiljer. Bara att åka från Örebro till Stockholm är 19,6 mil. Bara det ger 39,2 mil t.o.r. (hon var debiterad för 383 km). Då har jag inte räknat in resan ut (och in) till universitet, avstickare från motorvägen till macken inne i Arboga och nog bör det väl blivit lite åkande till i Sthlm. Kan kilometermätare verkligen slå så fel och är biluthyrare så generösa att de debiterar mindre för att vara på den säkra sidan?

Missar jag något eller diffar det inte så mycket? Jag menar, ett par mil på en 40 mils resa, kanske det är vanligt? Någon som vet?
2008-08-06, 16:05
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Missar jag något eller diffar det inte så mycket? Jag menar, ett par mil på en 40 mils resa, kanske det är vanligt? Någon som vet?
Nja, så mkt fel visar inte en trippmätare. 40 mil är inte speciellt långt i sammanhanget, men visst, det är detaljer kanske.
Då skulle polisen köra den uppgivna sträckan med exakt samma bil isf.
2008-08-06, 16:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hej, är det någon som har lust/kan ge en sammanfattning över just skorna? Om det har tagits upp i tidigare trådar och jag missat det, jag skummade bara igenom, så ber jag hemskt mycket om ursäkt.
  • Vans-skor har lämnat avtryck i blodet i villan
  • CS har, enligt bilder, ägt/äger ett par Vans-skor
  • Dessa var svarta med vita snören
  • Dessa skor säger sig CS inte veta var dom är
  • Möjligtvis har hon glömt dom i Berlin efter en nyårsfest 07/08 enligt egen utsago
  • Nu säger hon, om jag uppfattat det rätt, att hon använde dom den 12 mars i Arboga
2008-08-06, 16:12
Medlem
eloges avatar
Fg

Åklagare: Det var tredje gången du sökte Kung Sigges sten utan att hitta den. Hur kändes det?

Kvinnan: – Men min inställning är att vägen är målet, så jag kan inte ändra det. Jag hade gärna varit med dig dock, eftersom du hittat stenen.

Tur att inte FG håller i förhören. Hon hade smällt av.
2008-08-06, 16:12
Medlem
Vad i ligger logiken att döda barnen begriper jag inte.
Hade hon räknat med om hon nu är gärningsmannen att barnet inte var i villan och blev överraskad av detta faktum?
Sålunda måste döda ev. vittnen.?

Att det inte finns DNA spår är helt osannolikt.
Antingen är mordet extremt planerat in i minsta detalj eller så är det på det viset att det är ett annat scenario och tyskan har varit på fel plats vid fel tillfälle även om jag inte tror på det scenariot.
Men möjligheten finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in