2008-08-06, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Ok, jag ska fråga. Men om man kan se det på obduktionen så tycker jag man borde kunna se det på en magnetröntgen.
Jag hänger inte alltid med. Min obduktion var för 15 år sedan. Då fanns inte MRT i Växjö...
2008-08-06, 11:34
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
C vill nog inte sitta i rätten och erkänna att det här med barnet var en lögn, det känns väl litet pinsamt. Och egentligen har det väl ingen större betydelse.

Konstigt att ingen undrar över var barnet skulle vara fött, på sjukhus eller hemma. Man borde väl kunna spåra ett barn som är fött på sjukhus.

Eller råder det någon slags sekretess om sådant?

Du får det att låta som att den där massivt psyksjuka formen beteende är ett litet vardagbestyr hos alla kvinnor.
Självklart är det viktigt att ta upp och pressa henne på den punkten.

Jag tycker dom ska hålla förhören på tyskan. Åklagaren skulle ha hyrt in den hårdaste tyska åklagaren dom kunnat hitta. Tror det tagit mera om hon blivit tilltryckt på sitt modersmål.
2008-08-06, 11:35
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
GAAH nu har vi plötsligt AS och AM också? Är det E och T eller?

AS= ArbogaSambon
AM= ArbogaMamman
2008-08-06, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du slingrar dej ser jag...
Svarar inte på frågan om du tror att de VET att CS inte fött barn?
Jag tror att de vet att hon inte fött barn vid en officiell sjukvårdsinrättning i Sverige eller Tyskland. En annan fråga är om CS tror att hon fött barn.
2008-08-06, 11:36
Medlem
Riktigt sjukt!

Hej, jag är relativt ny när det gäller Flash Back Forum, har läst det under en längre tid, men nyligen blivit medlem. Likt många utav er är jag väldigt intresserad i det som hänt, och riktigt shockad av inkompetensen som visats i många delar av fallet. Däremot sitter jag nästan dagligen och följer rättegången och är fascinerad av hur arrogant den påstodda mördaren är, och hur hon fortfarande med tanke på incidenterna kan vara så lugnt.
Kan bara tala om mig själv; De Bestaliska morden på de unga barnen skulle räcka för att jag skulle bryta ihop, och sen att anklagas för det skulle få mig att reagera på ett sådant sätt så det inte är sant. Jag har inte sett några bilder eller, utan förlitar mig helt på det som sagt och informerats av diverse media.
Att hon sitter som under ett samtal med en vännina som hon tröttnat på är oroväckande, finns verkligen så här ondskefulla människor?
2008-08-06, 11:38
Medlem
PappasPralins avatar
Åklagaren påpekar att hon i tidigare förhör sagt att styvpappan är den enda pojkvän som tyskan haft i Sverige.
- Det spelar ingen roll, säger hon.
- Du måste inte ta allting som jag har sagt i dessa förhör på hundra procent allvar.
- Så det du sagt i förhör kan vara lögner?
- Ja...
- Kan du ge något exempel?
- Till exempel vilken färg min cykelpump har. I förhören sa jag att jag inte visste. men jag vet mycket väl vilken färg den är, säger hon och fortsätter:
- Och skälet varför jag var på sjukhuset. Då sa jag att jag inte visste det. Men jag vet mycket väl varför jag valde denna plats, säger hon.

Nu erkänner hon t.o.m att hon ljuger under förhören!!!
2008-08-06, 11:40
Medlem
Astracans avatar
Det ligger nog någonting i det där du skriver smålandstintin, när man har funnit skelettfynd från div. utgrävningar har jag hört att man via bäckenet dels ser om det är en kvinna eller man och dels om kvinnan troligtvis har varit gravid eller ej.

Hur stor säkerheten det är på det har jag inte hört nämnas -inte heller om det är en vedertagen metod- utan kommer bara ihåg att det har nämnts när man har sett eller läst om sådana här fynd.

Kanske CS. skulle kunna ha rett ut det för oss!
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Åklagaren påpekar att hon i tidigare förhör sagt att styvpappan är den enda pojkvän som tyskan haft i Sverige.
- Det spelar ingen roll, säger hon.
- Du måste inte ta allting som jag har sagt i dessa förhör på hundra procent allvar.
- Så det du sagt i förhör kan vara lögner?
- Ja...
- Kan du ge något exempel?
- Till exempel vilken färg min cykelpump har. I förhören sa jag att jag inte visste. men jag vet mycket väl vilken färg den är, säger hon och fortsätter:
- Och skälet varför jag var på sjukhuset. Då sa jag att jag inte visste det. Men jag vet mycket väl varför jag valde denna plats, säger hon.

Nu erkänner hon t.o.m att hon ljuger under förhören!!!

Om domaren och nämndemännen sätte ett uns tillit tillvad hon själv säger att hon gjort 12, 14 och franförallt 17:e Mars efter det här så vet jag inte vad jag ska tro om dem!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Magazin24:
"11.13 JF frågar om en anteckning, som MT skrivit, där hon kallar AM för hora.
JF: Var du sur på henne?
MT: Nej. Hon spelade en biroll.
JF fortsätter att ifrågasätta varför MT skriver ordet "hora" i anteckningen.
MT: Det här var en tidpunkt då jag var mellan liv och död, det var inte någon mening med varje ord.
JF: Du säger att AM spelade en biroll? I ett mänskligt drama eller?
MT: Hennes biroll är att hon bidrar till att AS mår bra."

Här tror jag faktiskt att vi närmar oss pudels kärna!

PRECIS!!!

Under tiden du skrev detta, kopierade jag detta från AB:

"Säger det något om din uppfattning om NN:s flickvän?

– Spelar det någon roll? Det kan jag inte besvara.

Du kallar henne för hora?

– Ja, jag var sur. Det var ingen speciell baktanke.

Var du sur på Emma Jangestig?

– Nej, förstår du det så? Hon spelade en biroll, snarare. Det här var en tidpunkt när jag svävade mellan liv och död och du kan inte hänga upp dig på varje ord.

Spelade hon en biroll i ett mänskligt drama?

– I detta sammanhang har hon bara en bibetydelse.

Vilken roll/betydelse?

– Hennes biroll är att hon bidrar till att NN har det bra.

Hon har tagit NN från dig?

– Det var en annan person som bidrog till att han lämnade mig. Jag var inte glad att han hade gjort slut med sin tjej (i mars) som alltså inte var Emma Jangestig.

Men du kallar henne för hora?

– Jag hade inga personliga problem med henne. "

Hon är fullständigt likgiltig över för E, M och S - därför är hon också helt likgiltig inför deras skador och vad hon åsamkat dem.
Därför kan hon skratta när N vittnar.

Biroller...
2008-08-06, 11:45
Medlem
Revoltades avatar
Bäckenben

Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Det ligger nog någonting i det där du skriver smålandstintin, när man har funnit skelettfynd från div. utgrävningar har jag hört att man via bäckenet dels ser om det är en kvinna eller man och dels om kvinnan troligtvis har varit gravid eller ej.

Hur stor säkerheten det är på det har jag inte hört nämnas -inte heller om det är en vedertagen metod- utan kommer bara ihåg att det har nämnts när man har sett eller läst om sådana här fynd.

Kanske CS. skulle kunna ha rett ut det för oss!

Det är stor skillnad p manligt och kvinnligt bäckenben så det kan man med stor säkerhet uttalat sig om. Däremot om det varit ngn graviditet eller ej är ju svårt eftersom alla graviditeter inte leder till förlossnin.
2008-08-06, 11:54
Medlem
Nu erkänner hon lögner?

Nu erkänner hon lögner också, snacka om en kall, arrogant kvinna, synda bara att vi inte har tortyr i Sverige.

Om man stötte på henne i en gränd skulle jag plocka jordnötter hur anus på henne!
2008-08-06, 11:57
Medlem
jamenvaddårås avatar
Tyskan säger att hon kräktes när hon försökte ta livet av sig på Södersjukhuset, eftersom hon inte tål att se blod.
Stämmer det då borde hon, om hon skulle ha mördat barnen, ha lämnat en del spyor efter sig. Och det fanns det väl inga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in