Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Det har du rätt i! Men hur menar hon/tror hon att hennes nuv. beteende tolkas/uppfattas!? Hon kan väl inte ha fått för sig att detta försvar hon kör med ("jag vill inte svara", "det är privat") skulle funka bättre!?
Att hon är/varit besatt av T är ju utom allt tvivel. Varför erkänner hon inte bara det och säger typ "ja, jag var besatt av honom, jag fattar inte varför, ibland är kärleken blind - men jag har verkligen ingenting med morden o mordförsöket att göra". Det hade ju gjort det ännu svårare för åklagaren...Nu gräver hon ju bara sin egen grav...
Besattheten utgör ett motiv för attacken. Jag tror hon tjänar på att undvika frågor kring detta. Genom sina lögner om exempelvis barnet så kan hon styra åklagarens fokus.
Det blir svårt för åklagaren att ställa frågor av typen "Din besatthet av T., som visas av din lögn om barnet, uttryckte sig i flera telefonsamtal och besök i Arboga och runt E:s och T:s hus. Jag påstår att detta kulminerade i den fruktansvärda attacken den sjuttonde mars. Var det inte så, Christine?"
Hon kan då vifta bort frågan med "Jag förstår inte vad du pratar om. Jag har inte sagt att jag fött ett barn. Jag har inte smygit runt deras hus. Din fråga är helt absurd."