2008-08-13, 21:01
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Nej, precis som polisen sa att hon skulle skita i att kolla på bilder, såväl pixlade som opixlade. Eller att när CS leddes in i rättssalen, ja då kollade EJ bort från TVn. Tror du på det själv? Det är lögner utan dess like, det begriper både du och jag.
Det var väl E själv som valt att ej se några bilder efter att de släppts från det skyddade boendet, var väl inte polisen som sa det
2008-08-13, 21:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, det gjorde hon inte, hon läste dennes inlägg här.Hade polisen sagt att det inte var en bra idé skulle hon aldrig kontaktat denne.

Finns det någon länk till inläggen som E läste här?
2008-08-13, 21:03
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Nej, precis som polisen sa att hon skulle skita i att kolla på bilder, såväl pixlade som opixlade. Eller att när CS leddes in i rättssalen, ja då kollade EJ bort från TVn. Tror du på det själv? Det är lögner utan dess like, det begriper både du och jag.

Så alla inblandade har vittnat om att dom har hållit sig till planerna men nu har du fått för dig att det är ngn sorts av konspiration?
2008-08-13, 21:07
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Så alla inblandade har vittnat om att dom har hållit sig till planerna men nu har du fått för dig att det är ngn sorts av konspiration?

Absolut inte. Men att säga att man första bad systern läsa ur tidningen för att man inte ville se bilder. För att sedan säga att man själva läste i tidningen utan att titta på bilden för att sedan säga att det ändå var lugnt att titta på bilder för de var ändå pixlade. Sedan att sitta och säga att man kollat på ett nyhetsinslag gällade sitt egna fall och när den misstänkte förs bort vrider man nacken 180 grader och kollar bort är befängt.

Vad spelar det för roll om de vittnat om att de hållt sig till rekomendationerna? Har oflk adlrig ljugit i en rättegång förut?
Senast redigerad av rohyp 2008-08-13 kl. 21:11.
2008-08-13, 21:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Absolut inte. Men att säga att man första bad systern läsa ur tidningen för att man inte ville se bilder. För att sedan säga att man själva läste i tidningen utan att titta på bilden för att sedan säga att det ändå var lugnt att titta på bilder för de var ändå pixlade. Sedan att sitta och säga att man kollat på ett nyhetsinslag gällade sitt egna fall och när den misstänkte förs bort vrider man nacken 180 grader och kollar bort är befängt.

Du måste fått fel info eller så har jag missuppfattat. Hennes familj har klippt ut bilderna ur tidningarna för att hon inte ska se bilderna. Hon vände bort huvudet under sändningen ja och det finns vittnen som vittnat under ed om det.
2008-08-13, 21:12
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Du måste fått fel info eller så har jag missuppfattat. Hennes familj har klippt ut bilderna ur tidningarna för att hon inte ska se bilderna. Hon vände bort huvudet under sändningen ja och det finns vittnen som vittnat under ed om det.

Nej, nu minns jag inte om det var i FUP eller i tidningen jag läste att hon sett pixlade bilder på tyskan. Där CS bär en röd tröja. Är jag inte helt ute och cyklar var det även efter hon sett den bilden hon ändrade sig om hennes hår, från lockigt till spikrakt.

Det spelar ingen roll om det är under ed eller inte, folk ljuger ändå.
2008-08-13, 21:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, nu minns jag inte om det var i FUP eller i tidningen jag läste att hon sett pixlade bilder på tyskan. Där CS bär en röd tröja. Är jag inte helt ute och cyklar var det även efter hon sett den bilden hon ändrade sig om hennes hår, från lockigt till spikrakt.

Det låter inte troligt att E gömt sig för information från media.
Dessutom har hon ju själv sagt i media att hon frågat mycket om händelsen eftersom hon vill veta.
Kan läsas i FUn i förhör med E och anhöriga.
2008-08-13, 21:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Ja, det gör de, särskilt om de står anklagade för brott har jag för mej...
Kanske inte lika vanligt att de målsägare som fått sina barn mördade gör det?
Vad ljög Englas mamma om?
2008-08-13, 21:19
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Att man förändrar minnesbilder är nog ganska normalt ska du se. Hur ofta har man inte varit bra tankad och dagen efter fått förklarat för sig om vad som har hänt och först då har det ringt en klocka? Nu är detta säkert ett mycket värre fall men jag tror nog att E minns helt rätt. Att hon från första början varit på det klara att det är en kvinna är det som övertygar mig...
2008-08-13, 21:32
Medlem
Har sökt men inte hittat, hur kommer det sig att CS har sökt på "röja bevis" "crimescene" osv i Maj (eller april kanske de var)? Om det hade varit före morden hade hon ju varit solklar mördare...

OffT(men enda om topic): I FUP:n så ser jag bara bilder på E och dotter, obduktion, inte på sonen, vart kan jag få tag på dom?

ps. jag är inte nån idiot som tänder på att se sånthär, men läste om stackars pojkens skador och vill hemskt gärna se dom på bild... för övrigt skar det i hjärtat att se stackars dottern död... Om CS var den som gjorde detta så ska fanskapet brinna i helvetet.............. morr................. ds.
2008-08-13, 21:34
Medlem
Astracans avatar
Citat:

Den som inte har förlorat sitt barn kan inte ens förnimma den avgrundslösa smärta och sorg som det innebär.
Oavsett om man tror på en himmel eller ett liv efter detta så känner de flesta mammor (Det är nästan enbart mammor jag har varit i kontakt med. Detta kan säkert överföras på pappor med!) ett osynligt band med sitt barn som hon fortfarande vill ska vara stolt över sin mamma. För tänk OM det finns en "himmel".
Att ljuga, t o m om småsaker, blir en sådan där sak som en lång tid efter ens barns död oftast blir en total omöjlighet!

Jag tvivlar starkt på att E har ljugit. Då hon med största sannolikhet inte anser sig ljuga inför rätten utan för sina barn.
De barn hon vill ge någon slags upprättelse.
2008-08-13, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Har sökt men inte hittat, hur kommer det sig att CS har sökt på "röja bevis" "crimescene" osv i Maj (eller april kanske de var)? Om det hade varit före morden hade hon ju varit solklar mördare...

OffT(men enda om topic): I FUP:n så ser jag bara bilder på E och dotter, obduktion, inte på sonen, vart kan jag få tag på dom?

ps. jag är inte nån idiot som tänder på att se sånthär, men läste om stackars pojkens skador och vill hemskt gärna se dom på bild... för övrigt skar det i hjärtat att se stackars dottern död... Om CS var den som gjorde detta så ska fanskapet brinna i helvetet.............. morr................. ds.
1. Hon har suttit häktad utan uppehåll sedan de sista dagarna i mars. Tror inte hon haft tillgång till dator sedan dess.
2. De finns där...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in