2008-08-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om hon utan riktiga bevis fälls, och fingeravtryckslämnaren är den riktige mördaren... Hur kul är det då att bo i Arboga... Det är viktigt att ha säkra bevis och inga "gissningar". att lägga tid på graviditeten istället för på jakten på ägaren, till dessa avtryck soM bevisligenaq varit inne i huset..

Men snälla... Fingeravtrycket kan ju vara från 1000 olika personer - det enda som skulle göra det intressant är om det vore från Schuerrer.

Det är ju extremt osannolikt att någon annan är mördaren.
2008-08-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I den mån det är sant är det ju dessutom inte ovanligt att kvinnor på krogen är otrevliga mot överförfriskade män.

Vad jag fortfarande undrar är vad FG vill ha sagt. Att CS ljuger om sina skor, sina förehavanden i Arboga, en sjuklig besatthet vid T. osv. ser jag som mer eller mindre starka indicier. Det är åklagarens plikt att ta upp alla det, sen så får sedan rätten med dessa i åtanke försöka göra en helhetsbedömning.

Men att hon eventuellt varit otrevlig mot en kille på krogen, vari ligger "indicievärdet" i detta? Det är inte en retorisk fråga, jag är uppriktigt nyfiken.

Om jag minns förhöret rätt av denna "kroggäst" i FUP, så berättades samma historia där. Det FG säkert försökte få fram just nu var det CS berättade under den kvällen för vittnet. Det var väl tänkt att ge substans till CS synsätt av T så nära själva brottet. Det där med fylla och utkastande var säkert lite smolk i bägaren, juridiskt sett...
2008-08-13, 20:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Att jag inte heller riktigt tror på att hon bara ville veta vem det var. Att börja privatspana på sitt egna fall på det sättet kan ju inte enbart vara positivt.
Det blir väldigt komiskt när man använder polisiära termer där de inte passar. I pressen har detta forum kallats en förundersökning. I rätten har T fått frågan om han uppfattar sig som förhörsledare. Nu har vi tillochmed E som privatspanare. Det löjets skimmer som uppstår skimrar dock runt de som påstår så sanslösa saker.
2008-08-13, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur är det med toataket i villan?

Jo det är nog luckor där att gömma saker , det brukar det ju vara på toaletter i villor.
2008-08-13, 20:17
Bannlyst
Rahman

Citat:
Ja du, allt tyder på att det är hon. Däremot vill jag inte ha ett justitiemord och en Joy Rahman historia. Om Sverige skall kallas sig själva en demokrati och ha ett av världens med rättvisa rättssystem så är det ju en skymf mot demokratins grundpelare om hon blir dömd som det ser ut i dagsläget. Jag lägger ingen speciell vikt vid vem det är, när det var och hur det var. Jag vill bara att rätt människa döms. Vad är de tyngsta beviset i dagsläget? Ett par Vans skor?
Jag har läst hela förundersökningen mot Rahman.
Är bevisningen mot CS lika bra kan man låsa in henne och slänga bort nyckeln.
2008-08-13, 20:18
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det blir väldigt komiskt när man använder polisiära termer där de inte passar. I pressen har detta forum kallats en förundersökning. I rätten har T fått frågan om han uppfattar sig som förhörsledare. Nu har vi tillochmed E som privatspanare. Det löjets skimmer som uppstår skimrar dock runt de som påstår så sanslösa saker.

Sanslösa saker? Är du dum i huvudet? Förmodligen har hon frågat polisen vem det var som var det första vittnet på plats. Polisen sa då förmodligen att de inte kunde säga det med hänvisning till pågående utredning. Då vände hon sig till Flashback och sökta vittnet här. Vad kallar du det? Tar du spanare rakt av eller har du insyn i om hur man jobbar som spanare?
2008-08-13, 20:18
Medlem
Om graviditeten...

Det är nog möjligt att inte ens polis och åklagare tänkt på att det går_att tekniskt fastställa om en gravditet ägt rum eller ej. För det gör det.

Jga minns en gång en diskussion här hemma och när jag googlade tror jag bestämt det är detta som är skillnaden mellan en kvinna som fött barn/inte fött barn (jag är ihop med en läkare och jag minns att jag läste detta i en bok och blev förvånad över att man kan bli så "avslöjad" efter att man fött barn även fast man gjort knipövningar och tänjt ihop slidan ytligt)

Så här står det på en sajt och precis detta vill jag minnas att det stod i den gynboken: Så snart livmodern är tömd på allt sitt innehåll (moderkaka, fosterhinnor och fostervatten) återtar den sin ursprungliga storlek och konsistens. Denna återgång tar 6-8 veckor. Den enda synliga förändringen är att den yttre livmodermunnen är munformad istället för som tidigare ett litet runt hål

Källa på nätet: http://wapedia.mobi/sv/Livmoder

Mao: Min och CS yttre livmodermun är munformad och inte som tidigare formad som ett runt hål pga att vi fött barn (om nu CS gjort det alltså)

Det är väldigt synd att man inte fått henne upp i gynstolen. Teknisk bevisning väger tyngre än spekulationer.
Senast redigerad av Wildis 2008-08-13 kl. 20:23.
2008-08-13, 20:20
Bannlyst
Citat:
Sanslösa saker? Är du dum i huvudet? Förmodligen har hon frågat polisen vem det var som var det första vittnet på plats. Polisen sa då förmodligen att de inte kunde säga det med hänvisning till pågående utredning. Då vände hon sig till Flashback och sökta vittnet här. Vad kallar du det? Tar du spanare rakt av eller har du insyn i om hur man jobbar som spanare?

men nu hade väl inte den här personen något direkt att komma med, och det kan ju oxå vara så att hon inte ens ville fråga polisen.
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Nu var denne person inget VITTNE!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Men snälla... Fingeravtrycket kan ju vara från 1000 olika personer - det enda som skulle göra det intressant är om det vore från Schuerrer.

Det är ju extremt osannolikt att någon annan är mördaren.

Jaha, så det är ointressant om de kommer från den verkliga mördaren... Å hur go e du då. "Nä skit i fingeravtrycken de kan komma från vem som helst" vi får vara glada att du inte jobbar på Polisen.
2008-08-13, 20:21
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Om jag minns förhöret rätt av denna "kroggäst" i FUP, så berättades samma historia där. Det FG säkert försökte få fram just nu var det CS berättade under den kvällen för vittnet. Det var väl tänkt att ge substans till CS synsätt av T så nära själva brottet. Det där med fylla och utkastande var säkert lite smolk i bägaren, juridiskt sett...
'

ja, det tror jag det... Uppfattade också att åklagaren kallade för att få CS att verka riktigt besatt och faktiskt levde i vanföreställningen att hon och t var tillsammans och allt var perfekt... att ngt sådant "slog till" när hon hade druckit, snarare än att det var viktigt att hon var "otrevlig".
Senast redigerad av hayenna 2008-08-13 kl. 20:23.
2008-08-13, 20:21
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu var denne person inget VITTNE!

Inget direkt vittne till vad som skedde i huset. Däremot hur det såg ut omkring brottsplats och vilka konversationer som ägt rum.. Hur barnen mådde, hur mycket blodspill det var etc. Hon skulle lätte kunna "friska" upp sitt minne från just själva mordtillfället och på så sätt skulle hon bli mer trolig i rätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in