2008-08-05, 22:47
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
Jag tror inte att hon kommer klara av att hålla masken så länge till. om dom pressar henne som fan så bryter hon nog samman snart - det skulle hon behöva iaf. hon verkar hålla inne med alla sina känslor från det att T dumpade henne. hon vill inte vara lessen utan biter ihop istället, men det orkar man inte hur länge som helst.Åklagaren borde satsa på att få henne att berätta ännu mer om hur det kändes när T gjorde slut - där finns det kansek en öppning. Hon kan vara som en ketchupflaska - först kommer ingenting, men om man lirkar på rätt sätt kommer allt - och kanske även en lösning på arbogamorden.
Sätt in psykologer till åklagarens hjälp i rätten. psykologer som står på CS sida och som visar att dom bryr sej - ungefär som med Ander Eklund. CS måste känna förtroende innan hon börjar prata.
Dom kanske har gjort allt det här, men kanske inte tillräckligt isf.

De har nog testat allt det där i förhören. Jag tror att hon är tuffare eller knäppare än hon ser ut. Är hon skyldig är hon troligen övertygad om att hon gjorde rätt. Det finns alltså ingen ånger. Kanske hon rent av bara vill komma ut och slutföra sitt jobb. Hoppas att E får skyddad identitet om CS frias.

Eller har jag tittat på för många skräckisar???

Är hon oskyldig vet jag inte hur hon resonerar. Hon verkar inte vara så noga med att rentvå sig själv med alla tillgängliga medel i alla fall.
2008-08-05, 22:47
Medlem
Pasolinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bör väl vara brott mot upphovsrätten i och med att nedladdningslagen nu gäller. Där är det ju förbjudet att ladda ned upphovsrättsskyddat material. Och polismyndigheten eller FG är väl rimligtvis upphovsman?

Tror inte FU uppnår verkshöjd
Senast redigerad av Pasolini 2008-08-05 kl. 22:50.
2008-08-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det är inte lagligt att tvinga i henne mediciner.

Jag menade motsatt...inte ge henne längre...
2008-08-05, 22:50
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bör väl vara brott mot upphovsrätten i och med att nedladdningslagen nu gäller. Där är det ju förbjudet att ladda ned upphovsrättsskyddat material. Och polismyndigheten eller FG är väl rimligtvis upphovsman?

Nja

Då måste även polisen kunna visa på att de förlorat intäkter på denna piratkopiering. Det skulle bli en väldigt lustig situation!

En FU är knappast ett konstnärligt verk heller.
2008-08-05, 22:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Jag menade motsatt...inte ge henne längre...

Jag ber om ursäkt för en hafsig läsning. Lär dock vara samma sak där. Vore tortyr att vägra en sjuk person medicin i syftet att få den att "tala".
2008-08-05, 22:51
Medlem
Fan jag har varit borta hela dagen.
Finns det någonstans att läsa "live ifrån rättegången" idag som man kunde göra ifrån magasin24 då emma hördes.
2008-08-05, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
De har nog testat allt det där i förhören..

då har dom nog inte testat det tillräckligt mycket och med rätt personer.

CS har låst om sej och gömt nyckeln! - det gäller bara att hitta nyckeln för att komma in i henne. nyckeln finns, men den som kan hitta den måste vara en människokännare av stora mått.
2008-08-05, 22:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Fan jag har varit borta hela dagen.
Finns det någonstans att läsa "live ifrån rättegången" idag som man kunde göra ifrån magasin24 då emma hördes.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3037214.ab
2008-08-05, 22:53
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Hon kommer inte att erkänna någonting alls såvida inte åklagarsidan kan bevisa att hon ljuger. Så länge de inte kan det håller hon färgen.

De gånger CS inte kan hålla färgen hela vägen så slingrar hon sig istället och skyller t.ex. på att andra personer måste ha använt hennes dator utan hennes vetskap (angående adoptivpappans brev) eller att "det är ett lustigt sammanträffande" angående att det saknas en hammare i hennes hyresvärds lägenhet och att en hammare tillika är mordvapnet.

Det är ju uppenbart att hon ljuger på flera punkter men det går tyvärr inte alltid att bevisa.
Men domstolen måste ju utgå från att hon ljuger om barnet eftersom hon gör allt för att man inte ska kunna kontrollera sanningshalten i hennes påstående?!

Ex:

Åklagaren: vad gjorde du natten till den fjortonde?

Starvid: Jag var i Brasilien.

Å: Kan du bevisa det?

S: Jag tycker din fråga är kränkande.

Domaren:

PS. Jag kan ju tillägga att jag inte har någon juridisk utbildning och antagligen aldrig kommer få någon utöver HÖKen, så jag är mest barnsligt förundrad över hur det svenska rättsväsendet fungerar (eller inte fungerar...).
Senast redigerad av Starvid 2008-08-05 kl. 22:58.
2008-08-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini
Tror inte FU uppnår verkshöjd
Det (uppnå verkshöjd) borde den göra om det nu inte är så att offentliga handlingar är undantagna det på något sätt (har försökt googla lite men inte hittat något). Foton är ju per automatik upphovsrättsskyddade (om det som sagt inte är nåt undantag för offentliga handlingar).
2008-08-05, 23:04
Medlem
Pasolinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Det (uppnå verkshöjd) borde den göra om det nu inte är så att offentliga handlingar är undantagna det på något sätt (har försökt googla lite men inte hittat något). Foton är ju per automatik upphovsrättsskyddade (om det som sagt inte är nåt undantag för offentliga handlingar).

Intressant aspekt! Jag vet faktiskt inte. Kör mest på de ja finner sannolikt =)
2008-08-05, 23:04
Medlem
Tydliga bilder?

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det skrevs en del om att det inte går att bevisa att CS tog tåget, att hon kanske tog bussen med mera i slutet av förra tråden.

FUP s 108 (pdf s 128) visar på dessa resor, där SJ uppger att enda träffen är biljetter köpta anonymt i Stockholm. CS uttag/lån av pengar och användning av mobil tyder på att det är hon som köpt biljetterna och gjort resorna. CS talar om dessa resor i förhör - jag har noterat hennes tidsangivelser för 17 mars nedan.

12 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 10:50-12:26 (Tåg 927)
resa Arboga-Sthlm C, kl. 16:28-17:53 (Tåg 751)

14 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 16:36-18:10 (Tåg 792)
resa Arboga-Sthlm C, kl. 19:34-21:10 (Tåg 962)

17 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 16:36-18:10 (Tåg 792)
Cs själv säger '16-tiden ungefär' FUP s1490 [edit: CS uppger att hon skulle ha ANLÄNT vid den tiden, och alltså ha tagit ett tidigare tåg]
resa Arboga-Sthlm C, kl. 19:34-21:10 (Tåg 962)
CS uppger 19:30

FUP s867(pdf880) och framåt visar övervakningsbilder på trolig CS för både ankomst till Arboga och avgång, för alla dessa dagar.

Slutsats: det finns ingen anledning till att prata om bussar eller någon kontrovers om ifall resorna skett. Det är också rimligt att det är CS på bilderna. CS har angett att hon har haft andra kläder och har inte pekat ut sig själv på bilderna.

Jag har inte läst eller sett FUP. Cs påstår ju att det inte är hon på bilderna, vilket polisen gör. Är de väldigt otydliga?
Ser man skorna på bilderna? Någon som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in